Bab 57

1.1K 51 1
                                    

Ehhh...jangan gerak-geraklaaaa! tangan kau tu...tension aqilah membuat inai ditangan zulaikha

adui gatallah...sikit-sikit dahlah takyahlah nak tunjuk over sangat.

ala..biarlah benda sekali seumur hidup...nanti tak dapatlah aku nak tunjuk bakat aku kat orang lain..jelasnya

haii..bakal pengantin i ada hadiah untuk you..arieza menyalam zulaikha pipi ke pipi...

aish...bila sampai pn arieza?? sengih zulaikha.

hahaha banyaklah puan kau...takyah nak perli akulah sakai..arieza menepuk bahu zulaikha

Woii rosakklaa inai.. ika nanti..benggong..dah ika kau duduk sini..jangan banyak gerak..

haaaaa...aqilah jom ikut aku kuar jap. pelawa arieza.

ehhh on kan aircond...please..thank you. arah zulaikha sambil mengipas dirinya.

Zulaikha terus menyandarkan kepalanya...

Wehhhh ika! cepat cepat kita dah lambat ni... nak pergi majlis.perkahwinan kau.. kata aqilah

huh..sekarang kul brapa?

1:30!.. majlis start pukul 2...

ya Allah cepat-cepat.

My Future Husband: Awak kat mana dah?

alamak

sorry!!! im otw.

My Future Husband; cepat datang dah lambat....

🌼🌼🌼

Jam telah pun menunjukkan pukul 2:05
zulaikha menerima mesej daripada haiqal.

I sorry sayang...

Zulaikha terus..lari ke dewan...melihat haiqal mencium dahi aida.

aida tersenyum sinis sambil menunjukkan cincinnya.

zulaikha kenapa ni???

zulaikha?

haaa...?? zulaikha tersedar..

Harhhh tulah tidur lagi masa asar...kan dah mimpi pelik-pelik kau ni ya Allah pergi mandi..inai tu dah kering dah..kata arieza.

Astaghfirullah... nasib baik mimpi..katanya.

apa kau mimpi apa...

takde apa zulaikha menggeleng kepalanya..

haaa tulaaa...tidur lagi time ni semua benda negatif kau mimpi kan kalau mimpi tu jadi kenyataan macam mana...bebel arieza.

amboi kau ni membebel je sejak dah kahwin ni...period kah??

dok aihh...dahlah pergi mandi sana...

hok aloh...yola..balasnya sambil menguap.

🐻🐻🐻

Weh...kau datang tak majlis perkahwinan haiqal esok. tanya mirul

Haaa...of course la member kita tu...
ahhh babi kalah lagi..balas ashraf sambil bermain game.

lahai... bakal ayah ni main game.. ni kau lepak lelama si mutia takpe ke sensorang kat rumah.

hala...mak aku ada ,tengok-tengokkan dia. Ada kawan...

engkau...sebelum kahwin bukan main berkepit 24 jam. dah kahwin sekarang ni lepak je manjang. kau ni tak patut au..

hahah , halah mirul mana ada manjang mandai je kau... aku sayang bini aku tu...arini aku saje teman kau.. ni kau bawak camera nikon ni wat pe?

owh aku tukar lens camera aku kasi gambar cantik lagi..aihh maklomlaa esok aku jadi jurugambar untuk pengantin baru esok.. sengih mirul sambil menyelak rambutnya.

owhh uish brapa dorang bayar kau tu?

ala...member-member mintak 5 atau 600 camtulah kalau orang lain aku suruh bayar beribu.

pergh mahalnya kau charge

aik.. mestila kalau murah rugi lah aku... terangnya.

haha...iyelah..

Hey jantan haiqal mana haiqal? marah aida

amboi sopannya bahasa kau ye? mana kitaorang tau kau dengan salam takde semua tetiba sergah camtu je..balas acap.

Eh...kau takpayah nak perli-perli aku eh...sekarang aku nak tanya mana dia! aida menghentak meja dengan kuat.

ya Allah...kau ni dah kenapa aida? tak malu ke orang tengok kat kedai ni.. marah mirul.

kau ikut sekarang..mirul terus menarik lengan baju aida.

Ehh eh...kau bawa aku kemana hah?!

Diam. aku nak bawak kau jauh daripada orang ramai kau ni bukannya betul dah kekadang. balas mirul.

Kau ni nak apa aida...kau dengan aimi memang non stop nak kacau kitaorang ke? kau tau tak mutia tu sensitif tau lagi-lagi dia tengah mengadung ni. korang dah-dah lah tu kerja kotor korang tu..insaflah.. balas acap.

Kau dah bahagia boleh la...aku macam mana? kau cakap sikit aku macam mana...kau ingat aku nak senang-senang je biar haiqal kawin dengan perempuan lain?? ikutkan perempuan tu dah rampas kebahagiaan aku kau tau tak???? jeritnya.

Dia tak salah aida...dia tak salah langsung.. zulaikha takde kene mengene langsung dalam kes ni..kau tak patut kacau dia...haiqal memang takde satu perasaan kat kau...sikit pun tak..biarlah dia bahagia dengan zuu tu..jelas mirul.

aku tak kira! aku sanggup jadi bini kedua haiqal...!! tak kira la apa yang terjadi haiqal tetap jadi aku punya! tegas aida .

Kau jangan macam ni aida...walaupun aimi dulu macam ni tapi kau tengok bila mutia dah mengandung dia dah kacau hidup aku...dia pun dah insaf..kenapa kau tak boleh jadi macam dia? tak boleh ke kau fikir matang sikit kau dah besarkan?? nasihat acap

Ahhhh diam. jeritnya . Aida terus berlari menghilangkan diri.

Kau, Crush AkuTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang