Bab 32

1K 40 2
                                    

Girls!!!! Today is the day! Jerit Riang Aini berasa teruja sangat..

Okay okay...jom jom bersiap.. jerit kecik aimi..

Argh aku ambek barang alat solek! jerit aida

Aku ambek baju...ujar aimi

And...i sediakan bahan untuk wedding tu...senyum aini.

🎀🎀🎀

Mutia cantiknya kau.. kata nazihah melihat kawannya.

Hahaha thanks zihah...

miera memandang mutia..dengan sayu..

Miera? kau okay? kenapa cam sedih je. Mehlah sini duk sebelah aku. pelawa mutia

Tak pape lah...aku...cam...terharulah.. syukur kawan aku sorang,ni dah nak bertunang.. jadi isteri orang tak lama lagi...jelas miera sambil mengalir air matanya.

Alaaa miera janganlah camni... kau buat aku berat hati nak teruskan majlis ni..kata mutia sambil mengelapkan air mata miera..

Miera kau ni. janganlah buat mutia sedih hari ni patutnya kau happy tau tengok kawan kita dah bertunang...aku pun tumpang gembira...bilalah giliran aku pulak..kata nazihah

Hahah .. okay sorry mutia..tak de niat pun nak buad kau macam ni aku cuba terharu je...macam cepatnya masa berlalu..kata miera

Ouh..haha faham...ala nanti kau,pun dapat jodoh sama jugak situasi dengan aku ni haaa. jelas mutia

Miera tersenyum lalu mereka berpelukan.

***

Zulaikha melihat jam didindingnya menunjukkan sudah 10 tepat.

Ahhh..kena siap sekarang nanti takut lambat pulak! Kata Zulaikha terus mencapai towelnya..

Twing~

Sape pulak message ni...

Morning 🌷 Zuu...dah bangun ke? Dah siap...nak gerak bagitau.. meet you at there.

Argh...zulaikha tersenyum kambing...siapa lagi kalau bukan jejaka idamannya....atau aka.. "Crush" menghantarkan chat kepadanya.

Morning...dah..not yet loading...i will inform u ...okay see ya☺

"send"

Heeee...ah bahagianya ...Zulaikha terus menampar pipi nya.....

"wake up zuu" bersiap now!! kang lambat kau yang susah!!

Zulaikha terus menyiapkan dirinya...

                         🎀🎀🎀

Cepat girls we dont have time!

its already 10!!! korang touch up make up make sure jangan nampk pucat tambah lagi biar nampak gorgeous.. ujar aini

aida sedang menambah lipstick dibibirnya merah seperti cili...

aimi pula menambahkan bedak di mukanya..

manakala aini pula dari tadi mengguruskan keningnya..

Ouh shit..tak cukup lawa kena corak balik...bisik aini..

Okay i dah siap . Jelas aida.

You pakai tudung? tanya aimi

Pakai ala kadar je i tak pakai scarf pun.

Its okay aida. U dah gorgeous dah lawa sangat i tengok u and u too aimi..jelas aini

Thanks aini you too dear. Kata aida.

Now...jom kita jalankan misi kita.. kata aimi.

Mereka bergegas keluar dari rumah... dan menghidupkan kereta.

Aini memandu keretanya ke majlis.. pertunangan tersebut.

I tau i nak berkepit dengan haiqal kat sana nanti...sengih aida.

hee...its gonna be best day ever...jerit kecil aimi.

yaaa girls...dont be sooo happy...kita kena jaga-jaga dengan tiga nenek kebayan tu juga lagi-lagi si nazihah tu dia selalu nampak je kerja kita! bentak aini.

Ya... kita kena jaga-jaga jugak dengan perempuan tu. kata aida sambil melihat cermin soleknya

Takpe...guys i already planned it everything. Bahan-bahan pun ada guys so...we just chill enjoy the party...sengih aimi.

Wow...u are so look confident. Ujar aida.

Yeah..thats good aimi. Kata aini.

****

Hmm...nak parking mana ni...lecehnya lahai..bisik zulaikha sambil memandu keretanya setelah 3 kali tawaf untuk mencari parking.

Tetiba ada kereta menuju ke arahnya zulaikha lantas belokkan keretanya..

Ehhh...benggongnya ...kan one way tu! marah zulaikha melihat belakang...

Eh....tengok tu suka hati dia je parking tempat OKU..

Zulaikha memerhatikan kereta viva hitam itu..dan melihat 3 perempuan dengan baju kebaya.. make up setebal tiga inci...anting-anting tak yah citerlah macam lampu isyarat...

Haaammboi....tiga ekor ni pakaian bukan main lagi....bawak kereta one way... parking..tempat oku....cacat otak kot! kata zulaikha menahan geram.

Zulaikha terus memandu...bila melihat parkir kosong dihadapannya...

Alhamdulillah selamat ada!  bisik Zulaikha.

Kau, Crush AkuTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang