Argh...baju, shampoo.... towel , telekung hmm apalagi ye. .baju aku kena bawak brapa pasang...kasut... erm socks lagi apa...ah buntu nya aku... sebb ni la aku malas nak pergi... mengomel zulaikha sendiri sambil mengaru kepala..Zulaikha mengemas dengan malasnya..setelah beberapa jam mengemaskan begnya untuk ke perkhemahan tersebut...zulaikha pergi ke meja belajarnya dan membuat rutin hariannya menghidupkan laptop kesayangannya...
🌼🌼🌼
Tepat 7:30 pagi...mereka terus bergerak ke perkhemahan tersebut... dan tiba dengan selamat...Alhamdulillah selamat kita sampai kena ambek gambar ni...kata aqilah sambil mengeluarkan telefonnya.
Hei, selfie tak ajak! jerit Zulaikha
Eii...saya pun mau jugak sampuk Hor Cheng dengan pelatnya..
Weh korang..ni pn wan suruh makan kat kantin. kata amilan merupakan rakan sekelas mereka.
"Okay!" Kata mereka dengan serentak.
Selepas semua murid telah selesai makan... semua murid telah di arahkan berkumpul di dewan untuk sesi pendaftaran...
Okay duduk dengan kawan-kawan sebaris..setiap satu sekolah buat 1 baris...kata guru bertugas tersebut.
Weh,, cuba kau cari ada tak yang hensem-hensem daripada farhan aku kahkah...kata aqilah sambil melihat sekeliling..
Merepek lah kau..sakai orang datang sini nak enjoy-enjoy...bukan nak cari jodoh. balas amilan
Hah tu kau punya qila yang gemok tu hahaha....Perli zulaikha sambill menepuk bahu aqilah.
Kwaja kau ika.. hah tu kau punya yang kulit gelap tu..balas aqilah yang menahan geram dengan terlatah zulaikha
Eh...tu yang gigi jongang tu sesuai dengan korang. Muka pun boleh tahan haha.. sampuk amilan
Mereka bahan antara satu sama lain sehingga seorang gadis.. muka bercampuran cina, putih dan bermata sepet kelihatan ayu sekali..
Hai i am natasya from SMK Sri Mutiara and you are...? kata gadis itu sambil bersalaman zulaikha sebagai tanda kenalan..
Malah zulaikha seorang yang peramah dan disenangi oleh ramai orang.. lalu zulaikha pun memperkenalkan dirinya dan memberikan senyuman ikhlas kepada natasha.."Zulaikha ..from SMK P Bandaraya "
Owh...i see nice to meet you zulaikha :)
ya ya me too natasya.Hmm, peramah jugak dia ni belum pape aku dah dapat kawan fuh...kata zulaikha mengomel sendiri.
selepas beberapa minit zulaikha ternampak 2 orang lelaki yang baru tiba di perkhemahan ini dan terus ke pendaftaran.
seorang jejaka itu berupa manis juga..matanya juga sepet dan dia nampak garang dari tepi..
selepas pendaftaran tersebut semua sekolah telah dibahagikan kumpulan dan memberikan mereka bergaul dengan sekolah lain..malah rakan-rakan zulaikha juga berpisah kerana pergi ke kumpulan yang telah diarahkan oleh guru bertugas..
Weh...kau group apa ika? tanya amilan.
erm aku D1 kau D2 kan?
yup..okaylah malam nanti jumpa kat khemah pape hal roger-rogerlah..
em,yelah okay then .
Zulaikha pun berlalu pergi ke kumpulannya...dia melihat satu persatu muka ahli kumpulannya..
seorang lelaki bertubuh besar dan muka agak matang memulakan bicara dan memperkenalkan dirinya..Aku fizan umur hm sebaya dan sekolah chocrane so salam perkenalan. Korang pulak?
Saya adilah panggil dila je...sekolah smk bandar tun razak..balas gadis berhitam manis tu.
dan seorang gadis yang "free hair" seperti berkacukan arab memperkenalkan dirinya . Okay so i am shaina from...smk dato lukman.
setelah semua ahli kumpulan zulaikha mengenali antara satu sama lain..mereka harus melantik ketua kumpulan..dan juga penolong ketua kumpulan .
So siapa nak jadi leader ni..? kata shaina sambil bermain rambutnya..
Zulaikha memerhati mereka dan berkata.. "i think fizan should be a leader cause je looks matured "
semua setuju dengan pendapat zulaikha juga fizan sendiri.. dan fizan juga melantik balik zulaikha sebagai penolongnya..
Hah, alang -alang kau lantik aku...so kau pula jadi penolong aku.. balas fizan
huh? balas zulaikha dengan terbuntang matanya kerana terkejut dengan idea fizan...
dan mereka pun bertepuk tangan menandakan setuju... 👏👏
Ah mati aku...kata zulaikha dalam hati 😭
setelah beberapa minit...setiap kumpulan telah pun melantik ket kump dan penolong kump...dan juga seperti biasa mereka juga telah melantik penghulu iaitu dan penghuluwati
KAMU SEDANG MEMBACA
Kau, Crush Aku
RandomZulaikha adalah gadis biasa. Tiada istimewa pada dirinya. Dia hanya punya angan-angan & doa. Kata Aqilah, Siapa kata cinta itu takkan kekal dari sekolah menengah jika kesetiaan itu ada! Hati Zulaikha mahu pendam perasaannya terhadap jejaka itu...