Setelah tiba di hospital besar melaka. Haiqal terus mengangkat zulaikha masuk ke hospital...
Para jururawat.. menjalankan apa yang patut..dan memasuki ke bilik sakit. Haiqal juga memasuki bilik tersebut tertapi dihalang oleh jururawat.
Maaf cik..Sila tunggu di luar sebentar..
apa kaitan cik dengan pesakit ni..? tanya jururawat itu.Saya..saya kawan dia.
Kawan? nama cik? nama kawan cik?
Haiqal...Muhammad Ridzuan Haiqal ..nama kawan saya tu Nur Zulaikha.
okay...kata jururawat itu menulis di bukunya..baiklah cik haiqal sila tunggu di ruang menunggu sebentar sementara doctor memeriksa pesakit harap sabar ye.. kata jururawat itu dan terus pergi.
Haiqal terus duduk di ruang menunggu dan..meletakkan tapak tangann dimukanya..
Please be fine zuu.
Haiqal terus menelefon mirul.
Salam mirul
wa'salam haiqal asal?
aku...tak balik kl kot malam ni... esok baru balik rasenya.
aik..awat...
zuu masuk hospital dia demam panas.
hah..la yeke teruk ke?
tahlah mirul doa banyak-banyaklah supaya takde apa-apa..
emm..yelah..semoga dia cepat sembuh.
stay strong k bro?okay thanks.
okay bye.
mm..bye.
Muhammad Ridzuan Haiqal..
ye saya..
mereka berjabat tangan.
saya Dr Hashim...saya telah memeriksa zulaikha bahawa dia tidak..apa-apa cuma keletihan tidak cukup rehat.
owh...jadi dia boleh kuar ke?
emm..saya cadangkan zulaikha di keluarkan esok.
oh...okay . Boleh saya lawat dia Dr??
Oh..boleh-boleh..jangan bagi dia terjaga.
Okay terima kasih Dr.
mereka berjabat tangan lagi.
sama-sama. balas dr itu dan tersenyum lebar.
Haiqal terus masuk ke bilik sakit..melihat muka zulaikha pucat lesi. Haiqal terus menghampiri zulaikha dan memegang tangan zulaikha dengan erat.
Twing~ telefon zulaikha berbunyi menunjukkan ada mesej masuk.
"Message From Ina"
Haiqal melihat telefon zulaikha dan terus membuka whatsapp. Terdapat 17 message. dari group..rakan sebiliknya..rakan sekolahnya dan haiqal.
Tetapi ada sesuatu yang menarik perhatian haiqal...zulaikha menggunakan gambar haiqal sebagai wallpapernya.. Haiqal berasa terkejut dan berfikir sejenak. Bila masa dia ambek? ishh nak kena dia ni..
Haiqal terus membuka chatnya dengan rakan-rakannya dalam group maza..
Haiqal membaca dari awal sampai akhir..dia berasa gembira dan terharu..rupanya.. Zulaikha juga menaruh perasaan suka terhadap haiqal..Haiqal tersenyum sorang berasa gembira tak terkata... pada masa yang sama dia berasa agak sedih kerana kenapa zulaikha memendam perasaan
dengan begitu lama jika dia sukakan haiqal...tetapi baginya dia tidak kisah..dia tau kebenarannya..Haiqal terus mematikan telefonnya dan zulaikha terus memegang tangan zulaikha dengan erat..dan dia terus melelapkan mata.
🎀🎀🎀3AM
Zulaikha tersedar dari tidurnya. Dia memerhati sekeliling & ternampak haiqal baring ditepi katil..sambil memegang tangannya dengan erat..zulaikha tersenyum dan masih berasa berat kepalanya.
Zulaikha terus mengambil selimut lebih di sebelah katilnya & selimutkan haiqal. Zulaikha mengusap kepala haiqal dan terus..baring melihat haiqal tidur dengan lena..
Zuu..kau dah sedar..? kata haiqal terjaga dari tidurnya .
Zulaikha pantas menarik selimut dan pejamkan matanya..
Takyah pura-pura tidur.. aku tau kau dah bangun.. Kata haiqal.
"ark mana dia tau..." Zulaikha melihat haiqal dengan perlahan-lahan.
Zuu? Kau dah sihat belom..nak makan pape tak.. kata haiqal sambil menyentuh dahi zulaikha.
Aaa....okay dah..
em...panas skit.. Kau nak makan? mesti kau laparkan? ni tadi aku belikan bubur untuk kau..kau nak..?
Zulaikha..mengangguk laju.
Jap aku ambek..kata haiqal terus mengambilnya.
"okay, now where's my fon!" Zulaikha cuba bangun dari katil.
Zuuu...apa kau buad?!
Opocot...! "uhh sib baik tak terjatuh"
kau kang sakit jangan banyak geraklah..
emm ..yelah
ish..disebabkan kau degil tak reti duduk diam sebagai denda aku kena suapkan kau bubur ni..sengih haiqal.
Eh...sape kau nak arah-arah aku pulak!
Aip nampak ni.. haiqal menunjukkan telefon zulaikha.. kau cari ni kan tadi..? kau bagi aku suap & kau abiskan baru aku bagi..
Ish yelaaa yelaaa...
Nah bismillah... bukakla mulut.
Air...i cant eat without water.
I know ni haa aku ada air soya.
Hahaha...okay.. sengih zulaikha lalu memakan bubur tersebut.
Ah...bahagianya!
KAMU SEDANG MEMBACA
Kau, Crush Aku
RandomZulaikha adalah gadis biasa. Tiada istimewa pada dirinya. Dia hanya punya angan-angan & doa. Kata Aqilah, Siapa kata cinta itu takkan kekal dari sekolah menengah jika kesetiaan itu ada! Hati Zulaikha mahu pendam perasaannya terhadap jejaka itu...