Selepas aktiviti di taman tersebut...semua murid tersebut diberikan makan dan berehat di dewan mereka balik....
Zulaikha dan rakan-rakannya berjalan dengan perlahan menuju ke dewan tersebut...
Weh...sumpah penat fuh fuh...aku tadi lari non stop weh...berpeluh -peluh aku. kata aqilah sedang mengipas-gipas badannya yang berpeluh.
Ye ke aku nampak kau yang last...kat taman tadi. Perli Zulaikha.
Aku last sebab aku nak hayati pemandangan kat taman tu pastu alang-alang tu aku selfie la sekali huh..
Yela weh pape jelahhh...
Baru saja zulaikha nak melelapkan mata tetiba disergah..BAH!
Oi ya Allah...kata zulaikha
hahahahahahahaha.....! gelak harris & aedli.
ehh kau nak apa ehh ... apa masalah korg kacau.. kacau kitaorang . marah zulaikha yang berasa tidak puas hati terhadap mereka berdua.
tah dahlah kejutkan orang... salam takde...marah aqilah
hey gadis jangan marah... ini aku datang oops maksud I kami datang ada hajat. kata aedli dengan bergaya ala-ala lelaki budiman.
Hajat apalak aku tak perlukan hajat kau tu buang masa aku..
Hahaha dengar dulu wahai zulaikha ni kawan aku ni Harris..ingin berkenalan dengan kau .. kata aedli sambil menghulur bunga kepada zulaikha
Zulaikha lantas bangun dan memandang ke arah dua lelaki tersebut.. walaupun ketinggian mereka agak tinggi dan bertubuh agak "besar"..berbanding dgn tubuh zulaikha yang kecil ...dia tetap beranikan diri untuk bersemuka dengan mereka.
for your information, aku tak nak tau korang punya hajat semua tu i dont want to know...and aku tak suka lelaki yang merosakkan alam sekitar..ni kau petik dari mana bunga ni haa? tegas zulaikha.
Uish garangnya cik zulaikha ni... okay la i mintak maaf k? i cuma nak kenal-kenal je bolehkan? tak salah right? balas Harris sambil bermain rambutnya.
Hm? I, you, I, you...apa I you I you...takde mase lah aku nak layan...dah blah lah...tidur dalam khemah lagi bagus..kata zulaikha dan berlalu pergi ke khemahnya.
Ish, kau tengok apa korang dah buat ...dah aqilah jomlah teman ika tu..Kata amilan sambil menarik tangan aqilah
Well, I think they are cute..sengih aqilah
Hah...muka pecah macam tu kau kata cute muntah darah aku banyak lagi lelaki cute dari kau punya cute tu...balas amilan.
Hmmm... balas sepatah zulaikha.
🌼🌼🌼
Pada malam terakhir...semua murid berkumpul di dewan untuk melihat pertunjukkan...dan seperti biasa.. setiap salah seorang ahli kumpulan akan meminta no telefon dan Id mereka.
Weh , korang nak no telefon korang dengan id wechat korang...!! kata dila dgn penuh teruja sambil memberikan pen & kertas kepada zulaikha.
Kau lari ke? kata zulaikha melihat dila dengan tudung senget benget.. dan berpeluh.
Yup dila lari untuk dapatkan kertas dengan pen cecpt utk mintak id dgn no korang hahaha...
Kau ni gila lah... balas fizan sambil menulis nombornya..
Alaa...gila gila kau tulis jugakkan?
fizan berhenti menulis dan tenung dila.. sekarang ni kau nak aku tulis ke tidak.
ala yelah-yelah tulis la! Kau bukan main lagi ehh ugut-ugut aku..
kami pun hanya ketawa melihat terlatah mereka berdua.
🐾🐾🐾
2AM...Zulaikha terjaga dari tidur..dan melihatn kawan-kawannya semua tidur dengan lena.. Zulaikha memakai tudungnya mengambil baju sejuknya dan keluar dari khemahnya perlahan-lahan kerana tidak mahu menganggu lena kawannya.
Zulaikha berjalan ke pokok yang kelihatan cantik diatas bukit untuk melihat pemandangan .
Wah lawannya... kata zulaikha sambil melihat langit yang penuh dengan bintang bintang..
Tetiba zulaikha menoreh belakang terdapat lembaga hitam dari jauh..penglihatan zulaikha tidak jelas.
Lembaga itu pula makin dekat..dan zulaikha hampir menjerit.. seorang jejaka terkejut dsn membuat isyarat diam.Shhh...jangan takut aku manusia aku bukan apa-apa yang kau fikir.. kata lelaki itu.
Huh..ya Allah kenapa tak bagi salam kalau aku ada penyakit serangan jantung mesti dah arwah rasenya kata zulaikha.
Hahaha..sorrylah aku ingat takde orang.. tetiba ada pulak arini..em boleh aku join duduk..? Kata Lelaki itu
Ouh boleh je...balas zulaikha sambil memerhati muka jejaka itu. Owh ini rupanya lelaki yang aku nampak mase pendaftaran tu..melayu rupanya em tengok dari dekat boleh tahan jugak mamat ni.
Lelaki itu pelik dengan zulaikha lalu dia melambai tangannya pada muka zulaikha "hello weh? kau kenapa tenung aku macam tu?"
Zulaikha pantas menghilangkan lamunannya ..."aaa...shit apa kau ni buad malu betul" bisik zulaikha di dlm hati.
Aaa..kau selalu lepak sini ke waktu malam?
yeap sebab aku asyik terjaga an..
Oh..em
keadaan jadi sunyi sehinggalah lelaki itu memperkenalkan dirinya.
Papepun nama aku Haiqal...
Owh nama aku....zu....
"Zulaikhakan?"
Haa haah..mana kau tau?
Haha, budak-budak lelaki sini selalu sebut nama kau dengan natasya.
Huh ... em zulaikha mengaruk palenya yang tidak gatal.
Senarnyakan aku selalu perhatikan kau kat camp ni..aku tunggu mase je nak tegur kau then aku ingat kau sombong tapi sebenarnya tak. kata haiqal sambil memberi senyuman manis kepada zulaikha.
Ah..tak guna dia main senyum pula..aduh aduh sakit pulak perut aku ni eii time-time ni pulak buad hal ..kata zulaikha dalam hati.. dan menundukkan kepala melihat rumput yang ditiup angin.
Kau segan dengan aku ke zuu?
aaa...aaa...takdelah okay je haha..aku taktau nak cakap apa je hahaha...
Haha..yelah..
Haiqal cuba curi pandang zulaikha ketika dia leka melihat bintang-bintang di langit ketika itu Haiqal berasa tenang sekali melihat wajah zulaikha yang berkulit putih,pipinya yang tembam sedikit ..dan melihat zulaikha tersenyum kelihatan manis sekali.
Comel juga zuu ni...bisik haiqal bersendirian.
KAMU SEDANG MEMBACA
Kau, Crush Aku
RastgeleZulaikha adalah gadis biasa. Tiada istimewa pada dirinya. Dia hanya punya angan-angan & doa. Kata Aqilah, Siapa kata cinta itu takkan kekal dari sekolah menengah jika kesetiaan itu ada! Hati Zulaikha mahu pendam perasaannya terhadap jejaka itu...