Suasana di majlis itu sungguh...meriah...apabila keluarga ashraf sudah tiba di rumah mutia.
Mutia kelihatan ayu sekali mengenekan gaun putih...sungguh simple dan biasa...
Haiqal melihat luar tingkap..berasa lega melihat kedatangan zulaikha...dengan berbaju kurung hitam..
Sorry lambat...kata zulaikha
Takpe majlis baru je mula.. ujar haiqal sambil pelawa zulaikha duduk disebelahnya.
miera dan nazihah menampak kelibat zulaikha terus mendekatinya..
Ni ke Zulaikha... haiqal? tanya nazihah?
yeap. Balas Haiqal.
oh..hai zulaikha..im miera..
Nazihah! sampuk nazihah.
Oh haha hai nice to meet u guys. balas zulaikha.
mereka saling mengenali antara satu sama lain.
Haiqal berasa lega melihat Zulaikha bermesra..dengan rakannya.
Wehh...tengok tu...si Desprate dah datang.. kata Nazihah..
Zulaikha melihat di luar tingkap ternampak 3 orang gadis ke "makcik" menuju arah sini.
Ehh...tu macam minah yg parking tempat oku tadi..bisik zulaikha
Kau kenal orang ke zuu? tanya Haiqal.
Erm..tak ar..aku nampak dorang parking tempat OKU... mase aku cari parking tadi.. balas zulaikha.
Hah...dorang parking tempat oku? tanya miera.
ish..terencat akal kot dorang tu miera. Balas nazihah.
Kalau kau nak tau zuu...dorang ni musuh ketat kitaorang...dari sekolah menengah dulu..jelas miera.
Nazihah dan Haiqal turut mengangguk setuju.
Ohhh..balas zulaikha.
Majlis...itu berjalan dengan lancarnya...dan semua para tetamu pergi ke khemah...luar rmh mutia untuk menjamu selera...
Zuu jom makan skali .. pelawa haiqal
en en jom... balas zulaikha sambil tersenyum.
wait wait wait....who is that!!! dengus aida melihat seoramg gadis begitu mesra dengan haiqal.
Haa ! aku rase perempuan tulah...yang dengan haiqal masa tu...kat bas stop. jelas aini.
Seriously... she looks pretty. Kata aimi.
Not anymore! kata aida berlalu pergi ke haiqal.
Aini memandang aimi memberikan senyuman kepadanya.
Aida berasa geram melihat zulaikha semeja dengan haiqal..dan juga rakan-rakannya..
Dia terus melihat wajahnya di meja solek dan menuju ke meja haiqal.
Hai.. kata aida.
Haiqal memandang aida....dengan berasa penuh terkejut..mana tak nya... bibir semerah cili.. pipi pink. muka putih melepak ... make upnya sungguh tebal..
berbaju kebaya..warna kuning macam highlight...dengan bertudung oren..kalau dari jauh boleh dikatakan macam badut sarkas.Mak ai...macam sundal bolong aku tgk...bisik hati zulaikha.
Kau nak apa aida...dengan muka badut kau ni. Dengus miera.
Hey biadap punya mulut... kau tau apa this is fashion..balas aida.
Kau pahal nak marah kawan aku. Sampuk Nazihah.
Huh...hai haiqal..kata aida sambil memandang haiqal.
Hai..balas sepatahnya..seperti acuh tak acuh.
Tu sape.. kat sebelah u tu..tanya aida.
Girlfriend I kenapa. Balas Haiqal seperti malas nak layan.
Zulaikha hampir tersedak lalu memandang haiqal..
Haiqal...mengangkat kening memberikan isyarat kepada Zulaikha.
Zulaikha tersenyum menanda faham.
Ehh...kau kenapa senyum-senyum kat haiqal ah . Kata Aida menolak badan zulaikha.
Eh kau kenapa tolak dia. Marah Haiqal lantas bangun dari kerusi.
She should know that i was ur ex! bentak aida.
Eh...kau yang syok sendiri.. dengus miera yang berasa geram melihat gelagat aida.
Dahlah jom zuu tak,berselera aku nak makan depan pontianak ni . Kata Haiqal terus menarik lengan zulaikha.
Nazihah dan miera menunjukkan jari ibu...dan menjelirkan lidah kepada aida.
Aimi pergi ke bonet kereta aini..mengeluarkan satu kotak yang mengisikan lipas...
Lepas ni majlis tu akan jadi lebih meriah...aimi ketawa kecil.
Ashraf dan mutia...pergi ke khemah untuk menjamu selera juga ..
aini tersengih-sengih kerang busuk melihat ashraf yang begitu tampan sekali masa tu.Ashraf....segaknya kau arini. puji aini
Oh mekasih aini..balas acap
Mutia berasa tidak sedap hati melihat gelagat aini..dia terus mencari rakan-rakannya.
Nazihah...panggil Mutia.
Yes...nape mutia...
Tolong cari mana aimi.... i think they plan something. Bisik Mutia.
Rojer that mutia kau jangan risau.. pasal si licik tu biar aku handlekan taulah apa aku nak buad nanti .
Thanks nazihah.. Balas mutia senyum lega.
KAMU SEDANG MEMBACA
Kau, Crush Aku
RandomZulaikha adalah gadis biasa. Tiada istimewa pada dirinya. Dia hanya punya angan-angan & doa. Kata Aqilah, Siapa kata cinta itu takkan kekal dari sekolah menengah jika kesetiaan itu ada! Hati Zulaikha mahu pendam perasaannya terhadap jejaka itu...