Bab 22

1.1K 42 0
                                    

Ni aku ada hadiah untuk kau...kata haiqal sambil memberikan hadiah tersebut kepada zulaikha.

Owh wahh thanks weh..tak sangka kau pun bagi...kata zulaikha.

Ehh...jap ni mesti.. kau yang rancang semua ni kan betul tak? ..kata zulaikha lagi

Hahaha...yup..aku,dengan aqilah . Jelas Haiqal.

Ouh okay...haha aku terharu..tapi part kena curi tu serious aku tak suka..!!! benggang zu.

Hahahaha yeye lepas ni aku tak buat dah. Kata Haiqal

Hmm yelah.

Weh...sebenarnya aku nak caka something..

Ouh what is it....

KRINGGGGG....

Telefon zulaikha berbunyi dan melihat di screen telefonnya.

Dad Calling.

Sorry..i have to..

Ya ya you may . kata Haiqal.

Thank you...bisik Zulaikha

Hello Dad..

Hello Kakak...Happy Birthday yang ke 20 . You're Grown up so fast.. may Allah Bless You..and keep safe and healthy always.

Haha...thanks dad.

Sorry kakak..tak dapat nak celebrate birthday kakak tahun ni. Dad kat oversea ada projek nak handlekan..

Owh..takpelah. erm akak faham..

Ya...its okay. Bila dad balik Malaysia balik kita beli hadiah kakak,ya?

Okay dad.

Okay..kat london sini pukul 10 pagi. Dad kul 12 ada meeting. Nanti dad call balik okay?

Okay dad.

K bye assalamualaikum.

bai..walaikumsalam.

Call Ended.

Asal zuu? tanya haiqal melihat muka zulaikha kelihatan sedih.

Erm..ayah aku.

Kenapa? Dia tak dapat sambut birthday kau lagi?

emm..Zulaikha mengangguk lemah.

Alaa....sokeylah. Kitaorang ada meriahkan hari kau. Ujar haiqal.

Hmm... yup.

Okaylah macam ni... kau turun kl kang kau tuntut je apa-apa dengan aku... aku buad..

ehh... betul ke?

yup betul kalau birthday girl ni senyum tak masam-masam dah.

Hahaha..yeee haaa haaa senyum senyum nampak gigi..boleh kita nak tuntut apa-apa tak pakcik?

Haha boleh wahai cik Zulaikha.

okay so...apa yang kau nak cakap tadi..?

oh..erm takde apalah... jom la balik kat kekawan kau.

Oh eem okay.


🎀🎀🎀

Haiqal masih tak dapat luahkan perasannya terhadap zulaikha.

Grrrr.....

Haiqal terus meletakkan helmetnya di atas rak kasut...

Assalamualaikum.... mak...haiqal dah balik..

Walaikumsalam, baru balik ingatkan tak ingat rumah dah..perli ibunya. Pn Suryani.

Hahaha...ala mak ni... janganlah.. erm mak haiqal laparlah mak masak apa.

emm baru nak ingat mak ...mak.. mak ye... tengoklah kat tudung saji tu ada lauk apa.. Kata ibunya dan terus masuk ke bilik.

hehe..okay mak..

Haiqal terus membuka tudung saji..dan mendengar telefonnya berbunyi.

Aik..sape message aku pulak pepagi ni.

Hai haiqal... dengar citer kau dah turun kl jomlah lepak makan kite rindu... -aini-

Huh perempuan sewel ni lagi...malas nak layan.

Haiqal terus menekan "Power Off" kerana malas melayan perempuan sewel tu tersebut..

Hmm..tak lama lagi majlis pertunangan acap nak dekat nak kirim apa erk..bisik haiqal berseorangan.

Lalu haiqal terus masuk ke biliknya dan membiarkan makanan itu terdedah.

Pn Suryani keluar ke biliknya... untuk mengambil segelas air..lalu dia ternampak makanannya terdedah.

Haih, bertuah betul anak aku ni..tadi nak makan sangat...lepas tu biar terdedahnya haih..haiqal..haiqal..bebel ibunya terus meletakkan tudung saji itu.

Kau, Crush AkuTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang