Bulan Ramadhan telah pun tiba...Haiqal berasa lega dapat menghantar zulaikha ke tempat belajarnya... kalau ikutkan naik kereta dari shah alam ke melaka taklah jauh mana baginya...
twing...
My Love: Thanks hantar weh..sekarang nak masuk kelas! chat u later.Haiqal tersenyum lalu membalas mesej zulaikha.
"No prob syg...okay..belajar leklok jangan gatal-gatal!...xoxo 💕"
*****
Haaa...baru balik haiqal..kata ibunya.ah...mak..baru lepas antar zulaikha p U...kata haiqal lalu membukak tudung saji..
oh baguslah ...eh kau buat apa ni ...kann puasa. Ibunya terkejut lalu memukul tangan haiqal.
Taulaaa mak...dah tabiat ish...
Tabiat...tabiat...pergi kuar balik beli kan mak sayur , bawang semua..nak masak tuk berbuka nanti...dengan singgah bazaar sekali beli air..
Yeee okay mak. Balas Haiqal lalu sangkut kunci keretanya...dan mengambil kunci motornya.
****
Genap 3 bulan...haiqal dan zulaikha menjadi pasagan kekasih..setiap kali hujung minggu haiqal akan menjemputnya pulang dan menghantarnya... kekadang jugaa haiqal membawa zulaikha ke rumahnya..lagipun keluarganya senang dengan kehadirannya. Begitu juga dengan haiqal.
Air kelapa satu bungkus besar ye bang ikat mati.. kata haiqal.
Okay dik siap..3.00 kata penjual itu.
mekasih..
Aku terus memuju ke hujung bazar untuk melihat apa lagi menu yang ada tetiba ada yang menegur aku..
HOIIIII...sergahnya...tak reti bagi salam ke apa mamat ni main sergah je... ikutkan aku..nak je maki..tapi disebabkan bulan Ramadhan.. aku sabar jelah...aku terus menoreh melihat orang itu..
Aip...apa muka serious ni...kau tak kenal aku ke haiqal.
hah ...balas ku sepatah.
Kepala aku ligat mengingat...namanya...macam pernah nampak tapi siapa ye??
Ni aku laaa afiq??Afiq nawawi member mu...kata afiq lalu menepuk bahu haiqal.
"aku ada kawan bernama afiq ke? wait..slowly think....ya i remember! Afiq Nawawi..kawan sekolah rendah aku..kawan baik aku...yang lost contact about 6 years!"
Yaaa...afiq...kawan baik aku...kata haiqal lalu berjabat tangan
yup...haih dah lupa member nampak aduh baru ingat nak belanja kau makan..ujar afiq
hahaha takpelah buad susah-susah je...kau ni bila turun kl...kau tukar no ke fiq?
Haaa..kemarin...takdelah sama je...aritu fon aku rosak tapi sekarang dah elok dah..balas afiq.
Oh..baguslah macam tu..kau macam mana sekarang..makin segak kau sekarang. ujar haiqal
Eh...aku... okay je.. hehe..tak sesegak kau...haiqal...aku tengok kau..makin berisi sekarang orang kata kalau macam ni tandanya...hatinya senang ada something yang aku taktau ke...ujar afiq sambil menyiku lengan haiqal
Hahaha ish ...takdelah merepek lah kau...okay ah papehal aku call aku... aku kena gerak ni mak aku nak kena masak lagi semua..
Haaa... kkk...bro..
🐝🐝🐝
5:30 Pm
Blok Asrama di uitm melaka sungguh sunyi...takde bunyi riuh...seperti selalu...zulaikha dan rakan-rakannya...baring di bilik mereka...sambil menunggu waktu berbuka..Aaaaaaa...panasnya...kata Atiqah.
Ermmm...arini nak berbuka apa erk..kata ina sambil membelek cermin matanya.
I feel damn hungry...i tak sahur this morning..terlajak..... rungut sofea sambil membelek majalah.
Hahaha....salah sendirilah aku dengan ina dah kejutkan korang tau 4 pagi tadi...memang,kau dengan atiqah paling liat nak bangun. Jelas zulaikha.
Atiqah terus bermain-main rambut sofia yang panjang...manakala ina terus membaca..novelnya.
Erm...guys..kataku.
Ye zuu kenapa. tanya ina.
jom kita berbuka kat luar sekali sekala...? pelawa ku.
thats....gonna be awesome...aku siap sekarang...jerit sofia lalu bangun dari katil...menyiapkan diri
So...naik kereta sape ni..tanya Ina..sambil menyarung tudung.
Naik moto aku jom! Lepas... makan kita terawih then kita main giant bubble kat dataran pahlawan tu okay tak?? kata Atiqah memberikan cadangan.
Wow...its seems fun...aku nak dengan atiqah...kata aku sambil mencuit atiqah untuk menandakan "Booking"
Haaa...kalau camtu...sofea dengan inalah..ina ada vespa..kata ina
Cun no prob...sib baik i bawak balik my boyfriend helmet. Kata Sofia sambil tersenyum.
KAMU SEDANG MEMBACA
Kau, Crush Aku
RandomZulaikha adalah gadis biasa. Tiada istimewa pada dirinya. Dia hanya punya angan-angan & doa. Kata Aqilah, Siapa kata cinta itu takkan kekal dari sekolah menengah jika kesetiaan itu ada! Hati Zulaikha mahu pendam perasaannya terhadap jejaka itu...