Bab 52

1K 42 0
                                    

7:00 Am seteleh selesai menyalam semua keluarga zulaikha...mereka terus bertolak untuk pulang ke kl...

mak suka dengan family zulaikha..mesra je. kata Pn Suryani yang berduduk di belakang kereta.

haah..ayah zuu pun macam jenis yang chill je...kata haiqal sambil memandu.

zuu terus senyum sambil melihat cincin nya..."argh...aku dah jadi tunang orang yeee sheronoknya"

Angan-angan zulaikha terus berhenti apabila telefon haiqal berbunyi..

Linda calling.

Linda? kata zulaikha.

haiqal terus tidak endah zulaikha dan terus menjawab.

Hello...haa nak balik dah kenapa..? meet boleh je..takde masalah lah...demi kau aku akan cari masa..

"what linda? who the hell pulak tu..demi kau... aku akan cari masa what is this..kau memang sengaja nak mainkan perasaan aku ke apa..." bentak hati zulaikha berasa pilu.

haaa...okay okay...no hal. okay okay bya walaikumsalam.

haiqal terus meletak phone dan memandang aku. sayang nak makan tak.. kita berhenti kat R & R...jom... ke kat kl nanti.?

zulaikha terus pejam mata berpura-pura tidur...kerana berasa malas nak layan dengan haiqal.

Aik...tidur dah..kata haiqal

biarlah dia penat tu..kata Pn Suryani.

🌼🌼🌼

Zuu...aku nak keluar ni kau nak ikut sekali. tanya haiqal.

taknak.

aik..taknak makan ke...jomlah sekali..

takmau..

hmmm sure?

kejap kejap kalau aku tak ikut...tah tah dia pergi makan dengan si linda tu...ahh..aku mesti ikut! kata zulaikha bicara hatinya.

Okay aku ikut..balasnya.

Haaaa macam tu lah okay siap cepat aku tunggu kat bawah..kata haiqal.

Zulaikha terus memakai tudungnya..dan terus mengunci pintu rumah haiqal terus menurun bawah dengan lift..

tink!...

Pintu lift telah dibuka zulaikha terus keluar dari lift dan zulaikha ternampak haiqal sedang berbual dengan sorang wanita...dengan mesra.

siapa pula tu...bisik zulaikha.

zulaikha melihat haiqal berborak mesra dengan gadis itu.. cantik pun ada kalau ikutkan kulitnya agak cerah tetapi tidak secerah zulaikha..

zuuu? panggil haiqal..

em ye..?

laa...kenapa kau kat sini jom pergi makan..ajak haiqal

erm okay...

dan datang seorang gadis tadi sambil tersenyum kepada zulaikha...lalu dia memperkenalkan dirinya.

hai zulaikha..im linda. kata linda sambil menghulur tangannya

"Bingo~" "nasib baik kau ikut zuu aku rasa perempuan nilah yang call laki kau"

Balas Zulaikha dengan sepatah lalu .. menyambut salam tersebut.

Zuu ni kawan aku linda...dia nanti belum sempat haiqal menghabiskan ayatnya zulaikha telah mencelah.

i know.

ohh kau tau baguslah. dia akan ikut kita makan..kata haiqal

hah???

Kau, Crush AkuTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang