Pengatin lelaki dah sampai...!!! jerit arieza.
okay okay bawak masuk dewan hotel...ballroom B13.. arah aqilah.
Assalamualaikum... tegur fatin sambil tersenyum.
waalaikumsalam..eh fatin wah kau datang juga.
ehh mestilah...satu kelas datang ni...katanya sambil berjabat tangan dengan aqilah.
wah...rindu korang..okay okay.. masuk masuk..pengantin nak sampai tu...
ok zulaikha mana..? tanya barathi..
ada dalam bilik pengatin. balas aqilah.
Zulaikha...jom masuk dewan..pengatin lelaki dah sampai.. kata maklong.
Oh okay..zulaikha tetsedar dari lamunannya sambil curi-curi tengok luar.
mak aiii ramai gila orang...segannya aku...tula aku suruh buat biasa-biasa je taknak...degil betul ayah aku ni...bisik hatinya..
ehhh buat apa lagi tercegat kat situ cepat keluar... arah maklongnya.
💐💐💐
Haiqal terus masuk ke dalam dewan tersebut melihat..tok kadi ..dan ayah zulaikha sedang duduk dan tersenyum di depannya.
Aku terus duduk dan bersalaman dengan semua orang...lalu mata aku mencari insan yang paling penting dalam hidupku.
Zulaikha terus masuk kedalam dewan dengan soleknya yang nipis...berbaju gaun putih seakan sama warna dengan haiqal.
Cantiknya....bisik hati haiqal yang tak berkelip matanya.
ekhem..jangan tenung anak orang lama sangat..usik mirul.
ciss...kacau betul. jeling haiqal.
Ha...dua-dua sudah ada sebelum kita bermula majlis marilah kita bersama-sama membaca surah Al-Fatihah supaya majlis ini berjalan dengan lancar.
semua menadah tangan untuk bacaan doa tersebut.
Aaamin...
Baiklah pengatin lelakinya..muhammad ridzuan haiqal? betul? tanya tok kadi tersebut.
betul..balas aku.
dan pengatin perempuan.. nur zulaikha betul?
zulaikha mengangguk.
sebelum mula ni saya nak curi masa kejap...yang pengatin lelaki ni kalau dah kahwin nak panggil apa bakal isterinya nanti.
sayang..sengih haiqal.
haa...yang perempuan pula.
zulaikha hanya terdiam...dan memikir.
baby baby hahaha ehh tak tak hubby...usik rakannya.
semua orang ketawa melihat telatah rakannya termasuklah haiqal.
zulaikha terus menjeling Haiqal..dan dia membuat keputusan..
abang..balasnya.
haa..bagus bagus. tok saje je nak sakat..jangan kecil hati ye.
balas tok kadi.Lalu majlis pun...berjalan seperti berikut...mirul terus menangkap gambar perkahwinan mereka.
"Aku nikahkan dikau nur zulaikha binti kamaruzzaman dengan mas kahwinnya 3000 tunai."
"Aku terima nikah nur zulaikha bt kamaruzzaman dengan mas kahwinnya 3000 tunai" balas haiqal dengan lafaz sekali.
sah??
sah...
lalu mereka pun berdoa...dan haiqal terus mendekati zulaikha...dan mencium dahi zulaikha.seterusnya zulaikha terus mencium tangan suaminya.
Awak..sekarang dah jadi isteri saya yang sah. bisik haiqal.
ish janganlah orang tengok. malula. balasnya.
Haiqal terus tersenyum dan mencubit pipi isterinya.
👰👰👰
Hey pengantin baru tahniah! kata fatin
yaaa...gadis gitu. perli amilan
hahaha amboi fatin lawanya sekarang.. ya gadis sik..balas zulaikha.
zulaikha we have present for you..kata hor cheng.
wahh thank you hor cheng..eah korang dah makan ke...you sekarang kerja apa.?
i sekarang kerja jual online ma...shoes...mask..and many more..
Fatin?
Aku sekarang jadi duta kepada ubat peninggi...haa murah je aku jual.. satu botol 180.. tapi kalau kau harga member..aku ambil 80 je. balas fatin..
seriously?
yeap bukak lah hadiah aku sekarang.
okay jap..zulaikha terus membuka hadiah tersebut.
hamboi...siap ada brosur lagi..katanya.
hehe biasalah.
Zulaikha...jerit ina
Heyy ina...bila sampai? peluk zulaikha
baru je...ni haaa ina ada hadiah untuk pengatin baru...
ala buad susah-susah je...katanya.
ala...takpe ni dari ina dan suami ina..yang kotak merah tu dari sofea dengan atiqah.
owh...eh sofea dengan atiqah mana tak datang ke??
owh...tak..dorang mintak maaf sangat-sangat..sofea kat london visit nenek dia..sakit. atiqah pula tengah honeymoon kat Bali. so..dorang bukan sengaja taknak datang. tau zuu..pujuk ina.
ala...sokey lah ina kau ni...aku faham. zulaikha membalas senyuman ina.
KAMU SEDANG MEMBACA
Kau, Crush Aku
RandomZulaikha adalah gadis biasa. Tiada istimewa pada dirinya. Dia hanya punya angan-angan & doa. Kata Aqilah, Siapa kata cinta itu takkan kekal dari sekolah menengah jika kesetiaan itu ada! Hati Zulaikha mahu pendam perasaannya terhadap jejaka itu...