Bab 4

2.4K 96 2
                                    

Keesokkan harinya, selepas bersarapan mereka semua ke khemah masing-masing untuk membawa bekalan ke taman titiwangsa untuk menjalankan aktiviti seterusnya.

Weh korang bawak apa..yang aku tau sapu tangan aku ni wajib...bawak lagi apa ekk..lotion, air erm...lagi apa ehh..

Kau ni rajin benor kemas barang kita bukan pergi jauh pun takat taman tu je..kata aqilah sambil mengipas dirinya yang pening melihat terlatah zulaikha.

Eh...kau nanti kat sana kau juga yang mintak dengan aku semua ni weh ika aku nak lotion weh ika aku nak air sikit hausla...balas zulaikha sambil membuad memek muka kepada aqilah..

Haha.. kau asal dengkil sangat dengan aku ni hah..? balas aqilah sambil membaling bantal ke arah zulaikha.

Ops tak kena try again hahaha!

Oii. you orang sudah siap pack ke dari tadi laugh laugh...nanti sudah mau gerak u all still tak ready pack lagi. bebel hor cheng yang memerhatikan rakannya bergurau tak sesudah.

Alaaaa..u ni I dah siap pack la ni aqilah je belum lembab sikit dia ni...

eh, before kau mai khemah ni aku dah preparelah semua bukan macam kau..

Pape jelah.. sebok je kau...

"Hey guys better hurry up. Lagi 10 minutes kene ada kat dewan. " kata natasya yang merupakan penghuluwati camp itu.

"Ouh Alright.."jawab mereka dengan serentak...

Ehh mana Amilan? dia dah kt dewan ke hor cheng?

Yalaa..u tau apa..dia sudah awal-awal pergi siap sana lo.. u saja slow bab snake...

Snake ke snail hor cheng? sampuk aqilah.

Aiya sama saja haha...

Haha...dah dah jom gi dewan korang ni kena tinggal baru tau..

Mereka pun bergegas ke dewan...dan zulaikha memeriksa lagi sekali barang didalam begnya agar tiada yang tertinggal.. tetiba zulaikha terlanggar tubuh seorang lelaki.

Oops...sorry sorry tak nampak sorry sesangat.. kata zulaikha dan memandang lelaki tersebut.

Lelaki itu agak tinggi dan kurus...dan berwajah agak berupa... dan memberikan senyuman kepada zulaikha dan berkata tak apa...you tak sengajakan?

Ahh yeye serious tak sengaja...zulaikha mengutip barangnya yang jatuh kat lantai... lelaki tersebut juga membantu zulaikha mengutip barangnya.. dan lelaki itu mengenalkan dirinya..kepada zulaikha.

Hai saya harris..saya group B. Kata Harris dengan peramah.
Ouh.. okay kata zulaikha dengan buntu dan cecepat berdiri untuk ke dewan..

Eh awak tak kenalkan diri awak lagi..

Aku Zulaikha group D.... bye..kata zulaikha dan terus lari ke dewan.

Amboi dahlah langgar aku...jual mahal lagi...bebel harris sambil membetulkan rambutnya.

asal bro? tanya aedli kawan baik harris.

takde apa.. ada minah kerek ni. Dah langgar aku then jual mahal pulak sib baik lawa..balas harris.

haha takpe kat sana nanti kita cari dia okay..?

Okay.. thanks member.

🌼🌼🌼

Di dalam bas semua murid bebas duduk dengan rakan-rakannya ..Zulaikha telah menaiki bas dan mencari tempat kosong... Zulaikha perhatikan sekumpulan budak lelaki yang berada di barisan belakang melambai kepadanya sambil menjerit-jerit...

Huh...beruk betul... kata zulaikha dalam hati.

Zuu ! Zuu!

Zulaikha mencari insan yang memanggil namanya iaitu syamira merupakan antara kawan yang agak rapat di dalam kumpulannya...

Zuu duduk dengan saya zuu saya ada tinggalkan untuk awak.. kata syamira.

Oh, thanks syamira balas zulaikha dan duduk dibersebelahan syamira..

🌸🌸🌸

seorang jejaka memerhatikan tingkah laku zulaikha..beliau melihat saja zulaikha dari jauh..walaupun tempat duduknya tidak jauh dengan tempat duduknya.

Kalaulah aku dapat tegur dia..tapi apa yang aku nak cakap.. hmm...

Weh kau ni kenapa...mengeluh je aku tengok asal kem ni tak okay ke?

Ah...okay je..aku gan kau kan datang sini sebab nak lari dari kerja rumah cikgu kau lupa ke...

Hahaha..yela haiqal. Suka hati kau lah.. aku nak tidur jap...kata mirul

eh mirul jap jap,jangan tidur dulu aku nak tanya kau ni..

apa dia... kau ni aku nak tidur pun tak senang haih kata mirul  yang tension tak dpat tidur.

Ni aku nak tanya kau punya group ada seorang perempuan ni...yang putih tu sape nama dia??

Yang free hair ke bertudung?

mestilah bertundung.

Hmm bertundung ada 3 orang yang bertudung...

alaaaa kau punya pen kumpulan tu laaa kata haiqal dengan benggang dengan "loading" kawannya itu.

owh zuu eh?? kata mirul

shhhh diamlah sikit nanti dia dengar kau ni...marah haiqal sambil melihat depan memerhatikan zulaikha.

owhh asal dengan zulaikha ? sengih mirul dengan memerhati kawannya

ohh zulaikha ke nama dia emm owhh..okay senyum haiqal dan melihat tingkap diluar menghayati pemandangan...

Ehh...mangkuk ni dah tanya pastu palau aku siot betullah kau ni.. lantak kau lah... kata mirul dan meneruskan hajatnya utk tidur.

Kau, Crush AkuTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang