Bab 43

949 40 0
                                    

Malam ramadhan itu ...hujan lebat...sangat...dengan kilat..rahmat..

ahahahahaha....hahahahaa....

Sofea berasa terkejut...dari biliknya...ke tandas boleh dengar suara 3 ekor ni???
apalah yang dorang gelak tu...katanya sambil menyapu krim

Weh sofea...dengar citer ur roomates zulaikha will go to oversea its that true..kata sarah merupakan rakan bilik sebelahnya.

oh...ya..shes going

oh when?

emm after this semester she gonna study at here about 2 weeks then she will go oversea far from here..kata sofea dengan sayu

hmm..untungla..korang mesti sedihkan..sebab yela semua orang tengok korang ni memang happening gilalah...roomates yang gila-gila sporting..pagi-pagi aku mesti dengar zulaikha dengan atiqah menjerit turun tangga untuk lumba pergi kelas haha..kata sofea.

Oh ya hahaha dorang tu memang..perangai macam budak-budak...dalam bilik doranglah yang meriahkan suasana..i pretty sure atiqah will be lonely without her..jelasnya.

Weh...guys nak dengar satu cerita tak..kata atiqah dengan nada serious..

Apa-apa..kata zulaikha.

Dulu...zaman sebelum kita-kita ni tak lahir lagi..tempat ni jadi tempat jajahan oramg jepun tau..!

seriously ?? kata sambil memeluk bantal.

yup..kalau korang perasanlah kan Pn Shima selalu suruh kita jauhkan diri dari tasik tu..sebab kat pokok tu ada orang gantung diri..

really?? sebab apa..kata zulaikha

Sebab...orang tu gred dia tak capai target exam dia. kata atiqah.

Hah...sebab tu je..kau atiqah tak lepas-lepas 2 sem relax je..kata ina

Haih ina perli nampak..i dah berubah okay? balas atiqah sambil mencubit ina.

Hahaha ok ok im sorry!

And thenn you know what pada malam jumaat macam ni...roh dia akan merayau-rayau.. dan dia akan.....dia akan!!!

akan apa? tanya zulaikha.

AKAN!!!

BAMMMM BAMMMM BAMMMMM ⚡

Elektrik terpadam...

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh!...jerit mereka

Deepshit...elektrik tak ada.... kata zulaikha sambil menyorok dalam selimut .

Aaaaaa....ina takut..katanya sambil memeluk atiqah.

Weh atiqah kau bila masa ada kat sebelah ni..kata zulaikha

aku terkejutlaaa ..bila bunyi petir aku terlompat kesini..katanya..

hahahahaa..takut jugak kau ni ...kata zulaikha sambil menyiku lengan atiqah

Ah...takde ah aku terkejut je .

Jangan nak membonggak!

Kau ni nak kene ni zuu!

Guys its no time to play...kita kene cari Security untuk on balik....kata ina sambil menyuluh lampu.

hmm seramlah taknaklah ..kata zulaikha.

yaaa..aku rela tidur dengan keadaan macam ni dari pada kuar. sokong atiqah

hmn ala..atiqah lalu menyuluh pintu mereka ternampak ...perempuan berambut panjang..dengan muka putih gila....

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh! jerit ina

Zulaikha dengan atiqah pun turut terkejut.

Ehhh ehhhh guys guys...ina ! stop shouting...this is me!! sofea..katanya.

Ya Allah sofea... gugur jantung ina dibuatnya..kata ina.

Aish...kau ni kok ye pun buang la krim putih tu dulu..kata zulaikha.

Andai kata ajal ku udah tiba tadi ...sampaikan wasiat kepada abahku..kata atiqah sambil menampar dirinya.

Hahahahaaha ketawa mereka.

Jangan nak merepeklah Atiqah! kata ina

Hmm... korang boleh ke tidur dalam keadaan panas ni..kata sofea

kan...hujan sejuk. kata zulaikha

Kita pergi cari guard nak...kita pergi sama-sama.. ajak Ina

Seram..laa taknaklah. Balas Zulaikha.

Aku rasa ada fius yang buat takde elektrik ni..kata atiqah

Mana kau tau?? tanya sofea.

Kemahiran Hidup Aku A... kata Atiqah sambil mengeyit mata.

Dah jomlah...jangan bazirkan masa.. kata atiqah terus bangun dari katil.

                           🔦🔦🔦

Aku tak nampak...tangga....kata Ina.

mana cermin mata you? tanya sofea.

i left it....

why...???

cause....i wearing lens...ada power . sengihnya.

Haih..okay ina hold me tight...we dont want anyone to be hurt..

Weh guys tengok....wayar ni terputuslah...kata zulaikha

eh jangan dekat zu...bahaya kata atiqah sambil menarik zulaikha.

Zulaikha lalu menyuluh siking atas...
hmm i think something wrong here...

Wehhh malam ni malam jumaat kannnn?!!!

INA!!! stop it.  kata sofea

apa...atiqah kata malam jumaat ada roh orang tu merayau-rayau...nak balas dendam.. kata ina.

Atiqah...apa story pulak ni..kata sofea.

Aa....hahaha korang percaya ke??? its just a story not true story!!! By the way bulan puasa kan mana ada that such thing...

Zulaikha menggeleng kepala dan terus suluh...

terdengar bunyi jeritan....






Kau, Crush AkuTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang