Bab 47

940 40 0
                                    

Haiqal!  jerit Aida.

Haiqal menoreh dan menghentikan langkahnya.

Haiqal...em assalamualaikum! 

waalaikumsalam...ada apa aida?

erm...tak aku just..saje tegur kau.

okay...

kau free malam ni??

Free la jugak kenapa?

haa...aku nak ajak kau teman aku beli baju raya...em aku tak beli lagi..kata aida sambil muncungkan bibirnya

huh...sorry aku tak boleh teman lelama..aku ada hal.

hal apa pulak tadi kata free.

kalau free kejap je takpelah jugak..

em....kau tak sudi ke?

setakat teman kau bershopping banyak benda lagi aku nak buat. kata haiqal sambil melihat jam tangannya.

okay..kalau macam tu kita minum? aku belanja...

Hmm ok kejap je..tau..aku malas nak lepak lelama...

ye..tau.
      
                            🌳🌳🌳

So..hows your life..tanya aida sambil minum air.

better...

okay...so what did you do now.

study.

hmm...okay haiqal i just want to ask few questions pls jawab dengan jujur.

haiqal berdiam diri...

Kau tak ingat zaman persekolahan kita ?

Ingat apa.

Kenangan manis kita

Look aida setakat nak imbas kembali tu  semua tak penting bagi aku..sebab aku dari dulu cakap aku dengan kau just a friend... tak lebih..plus aku dah cakap aku dah ada owner...aku sukakan someone..and...aku sayangkan dia.

who u mean zulaikha?? kata aida sambil nada agak tinggi

Yes kenapa...

you really Love herrrr???

yes...

why you doing like this !

kau kenapa nk tinggi kan suara...aku dah awal-awal lagi cakap aku dengan kau only friend... kau yang syok sendiri.

Aku tau...! tapi kau takkan tak boleh bagi aku peluang??

Dahlah aida...aku sayangkan zuu..sorang..bukan takat tuje aku . cintakan dia sangat-sangat aku gembira family aku senang dengan dia.

Aida menundukkan kepalanya

Aku harap kau faham..sebab zuu..akan jadi bakal isteri aku.

Haaa...aida membuntang matanya.

Aida terus menghentak meja..you cant do this!

Tu keputusan aku...kau takde hak nak bantah.

Kau kena ingat! aku takkan bagi kau kahwin dengan siapa-siapa! Kalau kau tak terima aku! apa tah lagi orang lain!

Kau nak apa...kau dah ada pakwe kau kan?? si Syazwan tu..kau nak apa lagi.

He is not my boyfriend haiqal! i already break with him. He not perfect like you! Takde sape boleh ganti you..I setia dengan you..

Enough la Aida stop talking..setia? kalaulah setia...kau takkan kapel dengan syazwan tu.. aku rase better kau get back..aku dah ada yang sesuai dengan aku..aku bagi amaran kat kau..jangan kacau zu or sentuh dia if you try to hurt her...aku akan kerjakan kau. Kata Haiqal terus bangan dan tinggalkan aida.

Aida hanya tergamam dengan kata-kata haiqal tu..hatinya sangat geram.

Dont think i will let you happiness just like that!.. Bisik hati Aida.

                          ❄❄❄

Zulaikha... boleh mak masuk? kata Pn suryani sambil mengetuk bilik.

Eh..masuk jelah mak ni kan rumah mak.

Haha tau...kata Pn suryani duduk di sebelah zulaikha.

Ada apa aunty.. aunty nak saya buatkan air ke? saya boleh buatkan..

Ehh tak tak...aunty taknak apa-apa dah kembung perut minum masa berbuka tadi. sengih Pn suryani sambil membelai rambut zulaikha.

Panjang rambut kamu...lembutnya..haih mak rasa bertuah sangat haiqal kenal zulaikha..kata Pn Suryani lagi.

Haha..eh takde apalah aunty. Kata zulaikha menunduk malu.

Hmm..zulaikha mak  nak bagitau.

Bagitau apa mak?

hmm....orang kata..kalau kita bawak anak orang jumpa ibu bapenya..secara automatiknya kita dah jadi tunang orang.. jadi mak sekarang ni...Pn Suryani berhentikan kata-katanya dia mengambil tangan zulaikha..

Mak nak zulaikha jadi calon menantu mak..

"aaaaaa.....naye kau zulaikha..haa tula bermak mak kang dah jadi menantu..orang aduh macam mana ni"

Zulaikha?? zulaikha dengar tak mak  cakap apa..

Ehhh dengar dengar...

So...mak nak zulaikha jadi menantu mak..isteri kepada haiqal. Kitaorang semua senang hati dengan kehadiran zulaikha.. Adek beradik haiqal pun suka dengan zulaikha..si daus tu...eizlan..anak mak yang bongsu sorang tu pun suka dengan zulaikha..

Zulaikha hanya tersenyum sambil mengusap tangan Pn Suryani.

Hmm terima kasih..aunty eh mak erm taktaulah nak cakap apa family mak baik sangat layan zuu...

Ehh takde apalah..mak pun dah anggap zulaikha ni macam anak perempuan mak sendiri..ah ni sekarang ni..kita bersiap kita kuar jalan-jalan teman mak beli baju..sama-sama..kata Pn Suryani sambil meninggalkan zulaikha.

Zulaikha hanya tersenyum keseorangan.

zzz...zzzzz....zzzz..

2 missed call

sape pulak call... bisik hati zulaikha.

"Umar"

Haih apa lagi dia nak...

Zzzz..zzzzzz....

Hish mamat ni lagi..

"HELLO?"

Heloo..zuu.

kau nak apa umar...

you dah sihat ke...dahi u dah okay..?

dah.. lebih baik asal?

just asking.

yelah...dahlah aku adahal..bye.

ehhh...zuu

Talian dimatikan.

Kau, Crush AkuTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang