Zulaikha...kau memang suka makan aiskrim chocolate ehh??
Ermm yaaa why...
Hahah kau makan comotlah... kata haiqal dan mengambil tisu sambil mengelap mulut zulaikha..
Dup dap...dup dap
Ermmm...thanks
Your Welcome... :)
Zulaikha terus sedar lamunannya.
Kau pkir sweet?? Dahlah tepikan tisu tu...
Ish minah ni kerek betul...
Apa pandang-pandang tak puas hati ke..?
Ehh kau ni... sape pandang kau perasan.
Sape cakap dengan kau!
Ish..gila
Huh..sewel..
Ehh..haiqal kau buad apa kat sini..? Kata Gadis itu.
Ouh...aku kuar dengan mak cik ni haa..baru lepas tengok wayang.
what? makcik kau panggil aku?
Hahaha yeke ..tungla bila nak ajak kite pulak..kata gadis itu dengan nada yang manja.
But
Gedik! bagi aku
Hmm sape perempuan tu... his girlfriend? are he already taken? mesra je aku tengok..
Hahaha lain kalilah...nurul aku arini kena jaga makcik ni... kau nk join kitaorang ke...kata haiqal.
Haha pergi mana..takpelah next time okay... hahaha k la jumpa malam nanti.
Alright jumpa malam nanti...
Mesranya dorang..what the meaning jumpa malam nanti? ish curiousnya.
Okay..aku gerak lu...bye weh..bye apa nama awak..
eemm...zulaikha balasku sambil memberikan senyuman terpaksa.
Ohh zulaikha ya okay bye...
bye...jawabku dgn sepatah.
Aik kau asal makan la aiskrim tu cair dah...
Erm takpelah aku dah kenyang...selera hilang..a...aku nak balik lah...
Laaa awal lagi baru kul 1..
erm takpelah...kau mesti nak jumpa member kau ..so tugas kau teman aku dah selesai..
Are you sure..ur face looks different.
Huh nape dgn muka aku..aku very sure about it yup..
erm takde apalah...tapi leklah lu awal lagi...balik la in 2 or 3 boleh? aku teman kau sampai lrt k??
Huh..yela.
Mereka pun berjalan dan mengenali antara satu sama lain dengan lebih mendalam..
So,kiranya kau anak sulung lah eah? kata haiqal sambil membetulkan topinya.
Ya....how about you?
Aku anak kedua...daripada 4 adik-beradik.
wuu..ramainya semuannya laki?
yeap semuanya lelaki.
Oh.. whats ur full name?
nama penuh aku? nama penuh aku Muhammad Ridzuan Haiqal Bin Mustapa. Kau pulak..?
ohh, sedap nama kau. Erm aku Nur Zulaikha Bt Kamaruzzaman.
Oh...nama kau pun sedap jugak .
Hahaha...ya ya thanks.
So...kau lepas ni sambung mana?
aku.... erm.. Uitm kt melaka my aunt lecture kat sana.
ouh senang lah kau kan
senang? haha i dont think so..
erm weh...nak tanya sikit boleh?
owh apa dia?
Kau...emm
aku apa?
kau...nak makan? sebab aku laparlah haha...
lahai ingatkan apalah tadi erm aku kenyang lagi... lagipun aku tak biasalah nak makan dengan laki haha..
ohh yeke takpelah aku makan kat rumah je.
"sorry zu , bukan ni yang aku nak tanya"
Okaylah jom balik...stesen lrt kat mana..?
Oh kita kene naik bas dulu...jomlah aku ikut skali..k?
oh okay :)
mereka pun menunggu di perhentian bas.. dan tetiba ada seorang gadis berlari anak dan memeluk haiqal daei belakang..
ehhh...sape ni kata haiqal dengan terkejut
who is she? kata ku
Haiii Haiqal ... I miss you so badly long time no see..
Harh...owh aini rupanya..aish terkejut aku dibuatnya..kau nak apa ni..
Takpe apalah just rindu kau je kata aini sambil memeluk lengan haiqal dan menyandar kepalanya dibahu haiqal.
its that ur girlfriend?
Ehhh... apa kau ni lepaslaa...
Alo...tapi i rindu u. Kata aini sambil meregek
Gediknya okay fine . aku boleh balik sendiri.
Weh..takpe lah takyahlah teman aku . aku gerak dulu lah...bai thanks.. zulaikha pun berlalu pergi.
Ehhh zuuu tunggu aku...!! Alamak...Haiqal terus menolak aini untuk mendapatkan zulaikha tetapi malangnya zulaikhs telah menaiki bas dulu...
shit...
your girlfriend? kata aini sambil tersenyum sinis
Kau tau tak kau tak,patut buat macam tu...
ohh really? em malangnya perempuan tu dah pergi.
**
Kenapa aku rasa sedih.... why aku jealous..??? but its doesnt making sense kau sape nak jelez biar jelah girl tu buad camtu kau takde hak nak jelez ahhh..why aku rase nak nangis..shit..Zulaikha jalan dengan,meluru.. dan ada seorang makcik menjerit meminta pertolongan..tolong beg saya kena ragut...halang pencuri tu!!!!
Huh.. kata zulaikha dan melihat pencuri itu berlari menuju kepadanya...zulaikha pun mengeluarkan payung dari begnya dan memukul kaki pencuri itu.
Pencuri itu terus...rebah ke lantai dan terus digari oleh polis bantuan.
Zulaikha mengambil beg tersebut dan memberikan beg itu kepada..mak cik tadi..nah aunty ... aunty tak apa-apa??
Aunty tak apa-apa cuma..luka sedikit je...kata aunty itu sambil melihat lengannya yang berdarah.
Tangan aunty berdarahlah...meh saya tolong bersihkan..kata zulaikha..
Zulaikha terus mencuci...& membersihkan luka tangan makcik dengan berhati-hati..
Baiknya kamu ni dik...aunty suka sangat dengan kamu ni...kata aunty tu sambil melihat wajah zulaikha.
haha...takde apalah aunty. saya tolong mana mampu je . Okay dah siap! Kata zulaikha lalu membuang tisu di tong sampah.
Terima Kasih ye adik...nama awak apa ye...Tanya aunty itu sambil menenung wajah zulaikha sejuk hatinya rasa.
Nama saya Zulaikha aunty..
Ouh Zulaikha..jom pergi rumah aunty nak?? Aunty masak kita boleh makan malam kenal-kenal? ujar aunty tu.
Owh..boleh jugak tapi saya dah lambat ni aunty lain kali la ye? balas zulaikha sambil melihat jamnya.
ohh ye tak ye jugakkan takpelah..ah zulaikha dial no zulaikha kt phone aunty ni papehal bole..call or kalau aunty buad open house ke apa..
Ouh bole jr aunty 017.....
KAMU SEDANG MEMBACA
Kau, Crush Aku
AléatoireZulaikha adalah gadis biasa. Tiada istimewa pada dirinya. Dia hanya punya angan-angan & doa. Kata Aqilah, Siapa kata cinta itu takkan kekal dari sekolah menengah jika kesetiaan itu ada! Hati Zulaikha mahu pendam perasaannya terhadap jejaka itu...