sudah berbulan-bulan Zulaikha tidak menegur haiqal sejak dari peristiwa itu.
Haiqal mula menjadi risau dan berase serba bersalah terhadapnya.Should i chat her? tegur jelah bismillah.
Salam zuu...hi lama tak dengar khabar cerita kau.
Hmm...dia tak online ke.
sepatutnya aku mintak maaf dari dulu mesti zulaikha takkan maafkan aku.
Why suddenly... i care about her? Aku bukannya kenal sangat budak tu.Kata haiqal sambil mengaru kepalanya.
Haiqal pun teringat peristiwa 2 bulan lepas semasa dia meluangkan mase dengan karenah zulaikha yang ingin melarikan diri...daripada Harris.. Haiqal tersenyum keseorangan.
"i miss u zuu"
Hamboiii...senyum sensorang ni kenapa sampai mak masuk pun dah tak perasan.. sape yang dah berjaya mencuri hati anak mak ni.
Ya Allah, Mak ni cuba ketuk pintu sebelum masuk. Haiqal terkejut tau tak.
Mak dah ketuk dah...kau je tak dengar sampai angau kau senyum sesorang. Kau terfikirkan apa...Haa...anak mak dah ada calon menantu ke untuk mak?
Ehh mak ni haiqal baru 19 tahun.. tahun depan 20 tahun...mana ada masa nak cari-cari ni...
Hahaha.. takpe haiqal tak payah cari-cari sebab mak dah jumpa dah untuk haiqal mak pun berkenan sangat dengan perempuan ni.. cantik pun cantik...baik...tutup aurat. sejuk ati mak ni.....
Huh mak ni mandai je belum tau hati budi dia macam mana dah pandai-pandai nak buad kesimpulan sendiri.
Ehh..kamu tak jumpa lagi memangla nanti dah jumpa confirm kamu suka.
Hmm...takpelah mak. Haiqal dah jumpa.. Haiqal pun dahlama sukakan dia ni..
Aik....dah jumpa pulak tadi kata takde mase...
Hahah...adalah mak. Haiqal saje je. Mak tengok mesti berkenan...dia pun sama je apa yang mak describe tadi.
Hmm.. yelah haiqal...kalau ada mase nanti mak jemput dia datang rumah..lepas tu kalau haiqal tak berkenan baru bawak yg haiqal..berkenan tu..
wahh...betul ni mak?? terima kasih mak..kata haiqal sambil memeluk tubuh ibunya.
Ishh dah dah...mak nak masuk tidur esok mak kerja...
Okay mak..night..
yaya...night . jangan lupa tutup lampu tu sebelum tidur. Kata maknya sambil menguap
okay..balas haiqal terus mengunci biliknya.
Haiqal melihat screen pada handphone nya dan melihat ada orang menghantar mesej kepada dia.
Zulaikha message you!
Eh zu la
walaikumsalam. hi...owh ya.
kau marahkan aku ke?? pasal aritu..?
erm takdelah cuma aku taknak kacau korang je..
huh taknak kacau...? maksud kau?
ur girlfriend la...gf kau kan mase kt bas stop tu....
ohhh....si nuraini tu?
yaaa.
Hahaha... aduh kau ni dia kawan aku jela lagi pun dia tua daripada kita..kau ni mandai je buad kesimpulan. Aku mana ada gf.
"Takde Gf Like Seriously?"
owh.....yeke. em sorry i dont mean it.
Hahah its okay zuu..aku faham..kau tau kau jelezkan ...???
What me? Jelez mengarut jelah aku buad apa nak jelez dengan,kau....
hahaha iyelah zuu..weh kalau aku nak no kau boleh? senang skit whatsapp aku tgk kau ni macam tak on wechat sangat..
Oh..yeah memang pun.. nah 017-43 1243.
okay thanks..
KAMU SEDANG MEMBACA
Kau, Crush Aku
De TodoZulaikha adalah gadis biasa. Tiada istimewa pada dirinya. Dia hanya punya angan-angan & doa. Kata Aqilah, Siapa kata cinta itu takkan kekal dari sekolah menengah jika kesetiaan itu ada! Hati Zulaikha mahu pendam perasaannya terhadap jejaka itu...