Bab 24

1.1K 43 0
                                    

Owhh....macam ituuu. Kata nazihah ,miera dan mutia .

Then kau dapat rase yang zu suka kau? kata mutia.

Erm...tahla mutia. Dia ni sukar nak diramal dia tak macam perempuan lain ..sebab sikit pun dia tak tunjukkan yang dia sukakan aku. Kata haiqal.

Lahai...relaxlah but zuu mesti datangkan majlis pertunangan Acap? tanya miera

Haa... haiqal kau ada ajak dia tak? tanya acap.

Ada.. dia cakap insyaAllah . Sebab dia buzy dengan assignment dia an. Aku taknak desak dia sangat.

Ah...okay lah tu. Kalau dia datang cantik lah weh boleh kenal-kenal ajak dia lepak sekali dengan kitaorang. Boleh kitaorang tolong kau. Jelas acap.

Ehh acap , takpayah lah nampak cam aku ni tak gentleman pulak kang haha..

Yeap..betul aku setuju dengan haiqal..biar dia yang luahkan so kau ni ada banyak masa lagi tapi okaylah kalau zuu pun tau kau suka dia thats a good step. jelas nazihah.

yeah...

ASSALAMUALAIKUM!!! Acap ohhh acap...acap,keluarla hurm.

Sape pulak ni...kata acap. Terus bangun ke pintu depan.

Mutia berasa kenal sangat dengan suara tu. Dia berasa benci skali dengan suara...

Huh aik....erm walaikumsalam. Kata Acap dengan berasa terkejut.

Siapa sangka Aini dan rakan-rakannya aida dan aimi merupakan perempuan paling gedik di sekolah mereka ..dengan lagat mengada mereka. mereka merupakan ahli kumpulan sorak paling digemari ramai jejaka di sekolah mereka...mereka juga mempunyai badan yang mantap tetap hati yang pergghhhhh...Busuk.

Hai acap...nape tengok kita macam tu.. macam nampak hantu je. hurm Kata Aini dengan nada majok.

Mutia berasa geram sekali melihat 3 ekor cicak ni...dari dulu sampai sekarang tak habis-habis nak kacau hidup dorang. Mutia mengetap bibir menahan geram.. Ishh muka fake dengan lipstick tebal fikir boleh curi tunang aku???!! bisik Hati Mutia.

Erkk...aku nak buad apa ni.. kang pelawa masuk mutia marah aku pulak.

Abang Acap ...abang taknak pelawa kami masuk kee...? kata aimi dengan muka cebeng.

Eek eek...acap berasa ragu-ragu

Masuklah kata mutia.

Semua orang terkejut dengan katanya.

Miera dan nazihah juga... tidak suka dengan aini dengan rakan-rakannya..mereka pernah bergaduh di dalam surau dan di sekolah..aimi merupakan adek junior mereka so sekolah yang suka mengambil perhatian daripada Ashraf.. Aimi juga pernah meluahkan perasaannya terhadap Ashraf.. malangnya Ashraf menolak kerana dia sayangkan mutia seorang.

Senang cerita mereka bertiga ni suka merampas kebahagiaan orang. Sampaikan mereka dichoppp kan sebagai "minah desprate" .

Terima Kasih kak mutia. Kata aimi dengan manja.

Miera menuangkan air untuk mereka bertiga..

Terima kasih miera. senyum aida.

sama-sama.. Balas Miera.

Suasana jadi,sunyi sehingga lah mirul memulakan perbualan..

Korang datang sini ada apa.

owh hahah eem kitaorang datang sini ermm nak tengok kawan kita yng bakal jadi tunang orang. kata Aini sambil bermain rambutnya.

ish..umur dah 20 pun tak reti nak jaga aurat. meluat pulak aku. Dengus Mutia dalam hati.

Oh ya..erm abang acap kita orang ada hadiah untuk korang. Kata Aimi lalu memberikan kotak hadiah kepada Acap.

Oh, terima kasih. kata acap lalu mengambil hadiah tersebut.

welcome.. Kata aimi memberikan senyuman manis kepada acap.

Mutia sungguh berasa tidak berpuas hati. Dia masih teringatkan peristiwa aimi berpura-pura sakit untuk mendapatkan perhatian daripada bakal tunangnya pada zaman persekolahan.

Miera memerhati aida..dan aini..yang mencuri-curi pandang haiqal dari tadi.
Dahulu Aida pernah menaruh harapan kepada haiqal . Tetapi haiqal menolak kerana dia tahu aida jenis yang sosial suka melepak malam-malam dengan mat rempit.. aida terpengaruh dengan bekas kekasihnya syazwan merupakan mat rempit terkenal di sekitar kl. Manakala aini pula takyah ceritala scandal lebih..merupakan pisau cukur pantang dapat lelaki kaya..dan suka ambek kesempatan.

Kau usha-usha apa aida... aini..pandang haiqal dari tadi..kata miera kerana tidak tahan dengan perangai buruk mereka.

mereka semua terkejut..dan memerhati aini dan aida.

erm nothing cuma dahlama tak tengok haiqal..makin handsome. Kata Aida.

ya...erm aini pun rase benda yang sama. kata aini dengan suara lunak.

Hmm takpayah lah...Haiqal dah berpunyalah dia tak hingin dengan korang dua ni. Getus Nazihah dengan,jujur.

Huh siapa..betul ke haiqal. tanya Aida berasa terkejut.

Haiqal hanya mengangguk.


Kau, Crush AkuTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang