ye ina aku okay...baik je...aku dah sihat kau jangan risau k?..
iyeee aku kat rumah haiqal ni...pasni aku makan...mak dia baik...okay okay aku janji...
dahlah ina jangan nangislah bukan salah kau.. .aku dah okay kan dahlah tak mau nangis k pape aku inform kau ye... okay bai assalamualaikum..
Zulaikha meletakkan talian...berasa geli hati tengok ina comel je haha...selalu risaukan keadaan zulaikha..
Assalamualaikum... kata haiqal.
Walaikumsa..lam.
boleh aku masuk?
masuklah.
haiqal masuk dan duduk sebelah zulaikha atas katilnya.
sape call tadi...
Ina..
Owh..
Mak kau mana?
Dia kuar beli barang dapur lagi...nak masak special sikit untuk kau katanya.
Huh...seriously.
Yupp..sebenarnya mak aku suka sangat kat kau. Kata haiqal lalu tersenyum
Owh...em kenapa aku tak buad apa-apa pun.
ala...dia terhutang budilah tu kau tolong mak aku masa dia kena ragut.
Ohh yeke...em malam ni aku nak balik tak boleh ke..?
Hah...esok jelah aku janji.
hmm...keluh zulaikha.
Kau tak suka ke?
em ..taklah aku rindu rumah aku...lagi satu bubui aku..
Bubui?
My cat...
Ohhhh....okaylah aku janji malam ni aku hantar kau balik k?
Zulaikha pun tersenyum sambil mengangguk-angguk
🎀🎀🎀
Pn Suryani menyediakan hidangan istimewa untuk keluarganya dan tetamunya zulaikha..
Aunty masak apa aunty..tanya zulaikha.
Aunty masak ayam...ikan keli...kuah lemak . jelas Pn Suryani.
Ouh meh saya tolong aunty.
Ehhh takpe kamu tetamu malu la kalau kamu masak semua.
Ish takpelah hhaha saya tolong ye? boleh ye?
Hmm..okay.. kamu tolong potong sayur tu....
Okay...
Haiqal mendengar suara zulaikha dann ibunya dia dapur.. mereka nampak mesra sekali...
Haiqal dan pn Suryani berasa senang dengan kehadiran Zulaikha.
🎀🎀🎀
Apa masamnya muka u ni..kata Syazwan sambik menghembus asap rokok pada muka aida.
Ishh... you diam..u jangan nak sebok hal I ehh...kata Aida.
U masam sebab apa you fikirankan apa bie..? kata syazwan merapatkan mukanya dengan aida.
Ish tepilah... aku tengah pening! kau faham?..
Wow wow aida why so angry.. u datang bulan ke...sampuk aini.
Aduh aini..aku duk terpkir je siapa teman wanita haiqal...who?? budak sekolah kita ke?? tanya aida.
I dont know... but i rase..budak sekolah kita takde kecuali u...
Hmm..setahu i la kan takde sorang lelaki pun yang pernah tolak cinta i tau aini...he's the first guy dare to do that to me!! Dengus Aida.
dah dah sabar...kita chill je k... enjoy laaa malam-malam ni aida...kita enjoy santai-santai. kata aimi.
Kejap...i rasa i pernah nampak haiqal keluar dengan sorang girl ! Kat bas stop i guess...kata aini.
Muka dia macam...mana???? lawa ke?? soal aida.
Hmm muka dia aku tak ingat.. lawa tu lawa dia bertudung...bukan cam kita. Jelas aini..
I think haiqal suka yang bertudung..jelas aimi.
Really... ? Korang rasa patut ke aku pakai masa majlis tu?
Ala...pakai ala kadar je...balas aini.
Hmm..i akan make sure..i pakai tip top untuk menarik perhatian abang ashraf..hehehe..sampuk aimi.
Yeap me..too..aku,akan pastikan haiqal menjadi milik aku . Kata Aida.
You go girl i always...support my friends. Jelas Aini sambil tersenyum.
KAMU SEDANG MEMBACA
Kau, Crush Aku
RandomZulaikha adalah gadis biasa. Tiada istimewa pada dirinya. Dia hanya punya angan-angan & doa. Kata Aqilah, Siapa kata cinta itu takkan kekal dari sekolah menengah jika kesetiaan itu ada! Hati Zulaikha mahu pendam perasaannya terhadap jejaka itu...