Keesokkan harinya, semua mengemaskan barang mereka untuk pulang ke rumah....
Hmmm, aku rase nak tinggal sini lama je...sedihlaaa nak tinggalkan..tak boleh ke tambah lagi sehari.. kata aqilah dengan sayu.
Huh..kau dudukla sini sensorg kitaorg semua balik...kata amilan sambil mengemas barangnya.
Halaaa....kau ni sokonglah aku sikit. Ada kawan-kawan pun tak guna..weh ika kau asal termenung je dari tadi..kau pun mesti sedihkan...?
Zulaikha juga berasa berat hati ...kerana dia tidak rase dia dapat berjumpa dengan lelaki itu lagi...lelaki mana ya haiqal mustahil aku suka dia.
Hoiiii! kau palau aku... kau asal weh termenung ni...cer share sikit.. kata aqilah sambil menarik hidung zulaikha.
Ish,, kau ni takde apalah dahlah aku nk gerak..kata zulaikha dan terus berlalu kuar membawa begnya.
🌻🌻🌻Haiqal terus pergi ke dewan berlari-lari anak mencari zulaikha...
Ahh...aku mesti cari dia... tolonglah bagi aku jumpa dia buad kali terakhir..
kata Haiqal sambil mencari-cari zulaikha..Cari apa bro...kata hilmi sambil menepuk bahu haiqal.
uish, terkejut aku..ah tak aku cari zulaikha nak cakap,something dengan dia..
Laaa...kau lambat sikit je...bro dia baru je gerak..cikgu dia datang tadi.
Huh? betul er..
"why you didnt wait for me"
Bro, kau okay tak?
Oh haha ... okay je. Bro.. balas haiqal sambil memberikan senyum tipis
Pin Pin !!!!
Ah.. cikgu aku dah sampai gerak lu , thanks bro
Okay no hal la der.
--
Sedihnya rase aku tak dapat tengok dia buad kali terakhir... omel zulaikha berseorangan.
Jap why aku tetiba sedih.. Haih kenal pun tak.. but tahlah...
"I should know you earlier"
Zulaikha trus mematikan fonnya dan terus lelapkan mata.
🌼🌼🌼Aku terus menjadi resah gelisah....rase tak tenang aduh macam mana aku nak jumpa dia lepas ni...asal malam tu aku tak mintak no dia ah bendulnya aku..
kata haiqal terus menghempaskan diri di atas katil.twing ~
sape pulak chat aku ni...
Haiqal terus melihat screen telefonnya
terus bangun dari katil melihat mereka telah membuat group chat.. yang tertulis "Kem XPDC"Akhirnya yess...tanpa berlengahkan masa aku cari insan yang patut.
"Zulaikha."
"Zulaikha"
yaaa itu dia...
tanpa berfikir panjang Haiqal terus menekan Add...
You have added Zulaikha as ur friend. Let's start chatting!
Alhamdulillah hahaha . sengih Haiqal berseorangan.
Jap jap sekarang kul brapa.. baru 10 belum tidur lagi kot..aku nak cakap apa ek...
Salam Hai Awak :)
Ehh macam mengatal je tak tak padam balik.
ke nak cakap hi zuu..em nanti cakap aku tak reti bagi salam pulak. Ah...bantai jelah.
Salam, Zulaikha ...
"send!"
Okay ke erm... boleh lah tu...
--
Dah pukul 11 ni...apa dia buat..tak online wechat ke aduh jangan macam ni.. jangan cakap dia tak aktif sudah susah aku nanti.. takpe haiqal relax. Just Sabar..
Twing~
Haiqal tersedar daripada tidur..terus melihat discreen phone.
Zuu: wslm...ye? Sorry late. Fon aku mati haa..Ni baru 100%
Haaa wahhh dia reply yes...sengih haiqal.
Haiqal: Oh xpe ar… tak kesah.
Zuu: aaa...okay
Haiqal: Kau gerak awal ehh...pagi tadi..?
Zuu: ah...haah asal? kau cari aku ke?
Haiqal: Owh..awalnya. Haah baru ingat nak ajak selfie 👉👈
Zuu:Haha..takde rezeki. Its okay..next time k?
Haiqal:ha'ah xde rezeki en..next time tu bile wak?
Kenapa dia diam...aku silap cakap ke...em nk tegor lagi ke...apa aku cakap ek ...jap aku baca balik ....dia marah aku terguna awak ke...aduh bodohnya aku ni..
Zuu:Bila-bila je.
Haiqal: Okay ..kiranya kau sudi kalau aku ajak keluar?
Zuu: erm,InsyaAllah.
Haiqal: Ouh, okay okay 👍
Zuu: okaylah .. aku tidur dulu esok chat lagi k? bai night . sweet dreams.
Haiqal: owh..okay aku pun..night bye.
sweet dreams :)Haa..Alhamdulillah ...sib baik selamat zuu tak sombong dengan aku.. hihik
Haiqal pun terus membaca chat mereka walaupun tak banyak mana..tetapi dia tetap gembira... sehinggalaa dia tertidur..
KAMU SEDANG MEMBACA
Kau, Crush Aku
عشوائيZulaikha adalah gadis biasa. Tiada istimewa pada dirinya. Dia hanya punya angan-angan & doa. Kata Aqilah, Siapa kata cinta itu takkan kekal dari sekolah menengah jika kesetiaan itu ada! Hati Zulaikha mahu pendam perasaannya terhadap jejaka itu...