Okay kita dah sampai...kata haiqal terus matikan enjin.
Haaa...zulaikha mak dah nampak baju lawa-lawa..jom jom ke sana kata Pn Suryani sambil menarik tangan zulaikha.
Habislaaa...mak dah dapat kawan baru. kata adiknya eizlan.
Hmmm...aku tak kisah..aku suka..kata haiqal sambil bermain kening.
Adik pun suka... kata ashraf sambil berlari anak ke zulaikha dan memegang tangan zulaikha.
Haa..pegang tangan kak zulaikha tu adik hilang nanti..mak nak ke butik tengok baju jap..zulaikha tengokkan ashraf jap eh..kata Pn Suryani terus masuk ke butik tersebut.
Akak...adik nak air hauslah...pinta ashraf.
Okay okay boleh..kata zulaikha
Aip...aip..awak pegang tangan adik saya je..kita pun nak..rengek haiqal.
Ish...ngadelah kau..dia budak-budak. kata zulaikha.
Tak kira...nak jugak..
Ehhh cubit nak cubit..ish kau ni orang tengoklah tak malu ke.
Biarlah..kau kan bakal menantu mak aku...sengih haiqal.
Zulaikha berasa malu... dalam masa yang sama dia berasa pelik ..."mana kau tau niii!!! 😭😭""
Jangan nak merepeklah! dahlah ashraf jom beli air...kata zulaikha terus ke kedai air.
Haiqal hanya tersengih-sengih macam monyet. 👅👅👅
Ashraf nak air apa..
hmmm milo...
Milo satu ye...pakcik.
2.50 dik...
Zulaikha menghulurkan duit dan memberikan air kepada ashraf.
dan..ada seorang wanita melanggar zulaikha.
Ehhh...kata zulaikha yang hampir terjatuh.
Ehhh! Buta Ke! Mata letak mana!! kalau mata tu dah juling duduk je rumah tak payahlah buat semak kat sini! Jerit Aida.
Ehh...kau dengan high heels...rambut terjurai baju berlabuci..nak pergi menari ke...awak tu salah tempat ni tempat beli baju bukan menari. perli zulaikha.
Kurang asam...kata aida menaikkan tangannya.
Aida! jerit Haiqal.
Kau kenapa hah...nak lempang zuu ke? marah haiqal.
No...she start it first. Balas aida sambil menjeling.
Hey aida kau pergi mana ...dah merata kitaorang cari kau tau tak? kata aimi.
Aini turut datang dan melihat zulaikha dan haiqal.
Well...looks who here...haiqal and zulaikha...kata aini mendekati zulaikha.
Kau ni memang tak reti sedar diri ehh..suka merampas kebahagiaan orang..kau tu kenal tau yang aida ni sebenarnya girlfriend si Haiqal. kata aini sambil menolak zulaikha.
Eh..zulaikha hampir terjatuh..dihalang oleh eizlan.
kurang asamnya perempuan..kata haiqal terus menolak aini jatuh ke dalam air terjun..
SPLASH!!
arghhhhhhh.....jerit aini.
semua orang ketawa...ada yang mengata...ada juga yang mengambil gambar.
Korang tercegat kat situ kenapa! angkatlah aku!!!! jerit aini.
zulaikha dan haiqal turut tergelak melihat mereka.
You just wait! Aku akan balas balik..jerit aini
Ehhh kenapa tu...tegur Pn Suryani..
Takde apa.. mak ada orang gila je. Kata Haiqal.
kring krinng....
ermm...sorry...jap eh. pinta zulaikha.
hello? now...okay okay aku datang. zulaikha terus mematikan telefonnya
siapa call zuu...tanya Haiqal
erm arieza..ajak aku teman dia..kejap.
okay aku hantar...
ehh takpe aku naik teksi.
ehhh biarlah si haiqal hantar kan bahaya malam-malam perempuan naik teksi sensorang pula tu..dah haiqal hantarkan zulaikha dulu... mak nak cari lagi baju kat sini.. kata Pn Suryani.
Dengar tu.. haiz degil kau ni . Sampuk Haiqal.
Ish..yelah okay..kata zulaikha terus salam Pn Suryani
Elok-elok zulaikha.. kita jumpa kat rumah,nant ye.
🚗🚗🚗
Ni kau nak aku hantar ke mana ni? tanya haiqal sambil memanduErm...jap aku check balik chat aku dengan arieza. kata zulaikha sambil scroll screen telefonnya
eeeeeerrrr kat victoria station...belakang kampung baru . kata zulaikha lagi.
okay...pasang waze. kata haiqal.
dah..balas zulaikha sambil melihat waze.
kau buat apa jumpa arieza malam-malam ni.
ohhh arieza ada date dengan ust haziq..hahaha..crush dia. so...dia suruh aku teman tapi aku duduk jauh means aku usha dia dari jauhla...jelas zulaikha sambil tersengih.
lahai sampai macam tu...macam-macam korang ni..nak aku teman tak?
haaa ehh ehhh takpe ...tak payalah..
twing~
Eeyza bff: wey kau kat mana??
"ishh dia ni...sabarlah "
Kat mana ek ni...emm ahh bantai jelah..bisik hati zulaikha.
"otw...".
KAMU SEDANG MEMBACA
Kau, Crush Aku
RandomZulaikha adalah gadis biasa. Tiada istimewa pada dirinya. Dia hanya punya angan-angan & doa. Kata Aqilah, Siapa kata cinta itu takkan kekal dari sekolah menengah jika kesetiaan itu ada! Hati Zulaikha mahu pendam perasaannya terhadap jejaka itu...