Projekt

120 7 0
                                    

Konečně přišel den D, kdy měli všichni žáci předvést své práce, které se připravili. Některé byli slabší jiné silnější, až konečně přišla řada na Sáru.

„Profesorko, drazí spolužáci, žijeme dnes ve světě, který je až tak moc racionální a logický, až je mu to na škodu. Proto jsem se také rozhodla pojmout tuto práci trochu odlehčeně a z tohoto důvodu jsem si vybrala i své téma. Po pečlivém uvažování, jsem se nakonec rozhodla zvolit vyprávění o Řecké bohyni noci Nyx. Možná si myslíte, že o ní víte naprosto vše, ale já sama jsem se v posledních pár měsících dozvěděla věci, o kterých jsem, neměla, ani tušení. Jelikož hranice mezi mýtem a skutečností stejně jako faktem a fikcí je někdy skutečně tenká a nikdo z nás si nemůže být jist, kdy ji zrovna překročí. Ale dost řečí to si rozhodněte sami!" Řekla Sára a přehodila první obrázek, který si připravila.

Bylo hned na první pohled jasné, že některé obrázky rozhodně nebudou pro slabší povahy, jelikož někteří z jejích spolužáků buď omdleli, anebo rovnou hodili šavli. Ti další zase seděli jak přimražení neschopni jediného slova. „Sáro, nechci ti do toho nějak zasahovat, ale nezdá se ti, že některé detaily jsou poněkud drastické? A navíc tohle není ta, o které chceš mluvit..." Ozvala se přítomná vyučující.   "Nenechte se vůbec mýlit, paní profesorko. Tenhle obraz s mojí prací naprosto souvisí, jelikož je to jedna z věcí, na kterou jsem při svém výzkumu přišla. A to, že Nyx a Lilith je jedna ata samá osoba. Či lépe řečeno bohyně. Není mezi nimi žádný rozdíl. Nemějte však strach, nic tak hrozného tam už nebude."

„Co se nám lidem vlastně vybaví, když se řekne jméno Nyx? Většina z nás si v dnešní době jen matně vzpomíná na to, že se kdysi jednalo o jednuz nejvýznamnějších Řeckých bohyní, dnes označované jako pohanské. Co však s jistotou o téhle ženě víme? Mohl by mi někdo z vás na to odpovědět?"  "Zrůda!" „Démon!" „Ďábel!" „Netvor!" „Bestie!" „Stvůra!" Takové a podobné výkřiky se začali ozývat ze všech stran.

„Ano jistě. Tak nám přece byla prezentována. Ale stejně jako má každá mince dvě strany tak neexistuje nasvětě pouze černá a bílá. Dobro a zlo jsou, i věci mezitím, stejně jako se, i v tom nejhorším člověku na světě může skrývat dobro tak, i takový, který se tváří jako dobrák může být ve skutečnosti prevít. Svět je plný protikladů stejně, jako jsou dvě bytosti v každém z nás. A záleží jen na nás, kterou z nich necháme zvítězit. Chci jen říci, že přesně tak je to i s touto bytostí, která se za těch pár století stala z mocné bohyně pouze synonymum zla a bezpráví. Posuďte sami, zda oprávněně, či nikoliv."

„Co vlastně víme o jejím původu? Stejně jako u jejich příbuzných je i ten její zahalen v tajemství a neproniknutelné mlze věků. Podle asi té nejrozšířenější verze má být tato žena jedním z prvotních bohů, kteří vznikli. Matku neměla, ale jejím otcem měla být prapůvodní síla, či bůh nazývejte to jak je vám bližší Chaos. Počet jejich sourozenců se různí, ale proto tu nejsme. Položím vám teď další otázku, čeho bohyní vlastně byla?" „Noci?" „Určitě noci!" „Tmy!" „Ne! Temnoty!"

„Od noci je to k temnotě a zlu už jen malý krůček. Ale máte pravdu, skutečně se jednalo, o bohyni, která ztělesňovala samotnou noc. Ale to není vše! Tato věc je o ní všeobecně známá, ale málo kdo už pak ví, že kromě téhle funkce měla ještě jednu..." „Jakou?" Chtěli všichni najednou vědět.

„Jakou? Velmi podstatná a důležitá otázka, kromě vlády nad nocí, přísluší této pozoruhodné ženě ještě jeden post. Chcete vědět jaký? Tak dobře poslouchejte, kromě toho, že se jedná o bohyni noci a tmy tak jetéž považovaná některými za matku a vládkyni démonů, kteří jsou lidmi odjakživa nazýváni upíry!" V té chvíli by se v nikomz přítomných krve nedořezal. Teprve po chvíli učitelka odvětila, že zřejmě odtud to spojení s Lilith.

Sára - NebezpečnáKde žijí příběhy. Začni objevovat