På bussen mot skolan får jag äntligen lite tid att sortera mina tankar. När minnena från igår kommer tillbaka så sprider sig ett stort leende på mina läppar. Länge hade vi bara legat i sängen och myst. Artic monkeys låtar spelades i bakgrunden medan vi intressant tittade upp i taket. Han lutade sig närmre och närmre mig. Men min dumma mobil förstörde vårt fina moment.
Skolan är som vanligt. Den utsöndrar depression och sorg, men åndå känner man sig dragen dit. Mödosamt puttar jag upp dörrarna. Jag möts av skratt och prat. Även några som hånglar eller yttrar kärleksförklaringar i varandras öron med tindrande ögon. På så sätt blir det sorgligt när jag går ensam. Men det varar inte länge då en skrattande Ogge slänger sig över mig. Fnissades tar han skydd mellan mig och en vägg. Han kurar ihop sig som en liten boll och ser riktigt söt ut.
Innan jag tänker fråga vad han i hela friden håller på med så avbryts jag av en arg Oscar. "Ogge din lilla kuk. Kom fram så att jag kan mörda dig" ryter han vildsint. Ogge fnissar ännu mer och gör sig mindre. Men oturligt nog så upptäcker Oscar honom och ett krig bryter ut. Oscar går med självsäkra steg fram till mig. "Snälla, söta, fina Sandra. Kan du flytta liiiite så att jag kommer åt Ogge?" Frågar han med ett sockersött leende. Retsamt tänker jag igenom mitt svar. "Vad får jag för det?" Flinar jag stort. Han kliar sig i nacken och muttrar något ohörbart. "Du kan få en gratis fika någon gång" ler han försiktigt. Skrattandes nickar jag och försöker att gå ifrån Ogge. Men har tar tag i mig lika fort och drar tillbaka mig. Jag försöker igen och igen. Tillslut drar Oscar bort mig från honom. Och Ogge skriker högt medan han skrattar.
Fnissandes fortsätter jag min vandring och når mitt skåp. Ett par ben stannar bakom skåpdörren. Skorna känner jag inte igen och de är inte speciellt stora. Med ett höjt ögonbryn stänger jag sakta dörren. Synen jag möter får mig att le. Omar står där med ett par svarta cat eye-solglasögon i pannan. Han drar in mig i en snabb kram och mumlar ett hej i mitt hår. En helt omöjlig sak är att jag faktiskt är kortare än Omar så jag måste liksom stå på tå för att nå.
Han gräver snabbt i sin väska med ett bekymrat ansiktsuttryck. Tillslut spricker minen upp till ett lättat då han hittar vad han letar efter. "Jo, eftersom att vi är bästisar nu så tycker jag att vi ska matcha varandra" börjar han glatt. Med ett mega stort leende nickar jag. "Så därför får du dessa av mig" fortsätter han och tittar mig i ögonen. Han sträcker ut sin hand och presenten är så gullig att jag vill kasta mig om honom och krama sönder han. Så det är det jag gör. Han har nämligen gett mig ett par likadana glasögon som han har.
Skrattandes sätter jag på mig de och speglar mig i mobilen. "Tack Omar, du är bäst" säger jag lyckligt. Han rycker lite på axlarna innan han beger sig mot No lektionen. Själv tar jag fram mina svenska saker och går mot salen. Utanför står Felix med blicken ner i sin mobil. Jag smyger mig fram till honom som en puma. Han märker mig inte och jag är snart inom räckhåll.Snabbt tar jag hans mobil och springer iväg mot en toalett. "Hallå Sandra kom tillbaka" ropar han högt bakom mig. Flinandes springer jag in på en toa och låser in mig. Mobilen var fortfarande öppen så jag passade på att bomba hans kamerarulle.
Jag hann precis ta en bild och lägga ut den på hans snapchat story när steg hörs utanför. Tyst sätter jag mig på toan så att Felix inte ska se mina fötter. Han går fram och tillbaka men stannar framför mitt bås. "Sandra jag ser dina skor, du kan inte gömma dig. Kom ut" yttrar han nöjt. En panik våg sköljer över mig och hjärnan försöker att koppla ihop en snabb plan. "Okej, kommer inte du ut så kommer jag in" muttrar han och skramlar med sina nycklar. Hastigt gör jag det första jag kommer att tänka på. Smidigt rullar jag ner på golvet och igenom glipan till nästa bås. Äcklat rynkar jag på näsan när jag möter golvet. Precis när jag kommer in i båset bredvid så öppnar Felix dörren. Fort som tusan springer jag ut och mot svenska salen. Felix snabba steg hörs bakom mig. Oturligt nog är han snabbare än mig och fattar tag i min arm. Sprattlandes försöker jag att komma loss men till ingen nytta.
Han drar mig närmre honom och nu står jag intryckt mot hans bröst. Flåsandes har jag en sista bild innan jag vänskapligt räcker över mobilen till en skrattande Felix. Snabbt tittar jag upp och märker att vi är ensamma i korridoren. Förskräckt ser jag mot Felix som ser likadant på mig. Kutandes springer vi den sista delen och knackar hårt.Efter några sekunder öppnar Margareta dörren och syna är oss med ett höjt ögonbryn. Desperat tittar jag ner på mig själv för att veta vad hon stirra på. Kläderna sitter bra. Inga fläckar i ansiktet. Sedan förstår jag. Hon ser två tonåringar med rosiga kinder, rufsigt hår och flåsande andetag. "Nej vi har inte haft sex jag lovar" säger jag snabbt och tittar på Felix som är nära på att brista ut i skratt.
*****
summer vibeezz