22

981 23 11
                                    

Resten av veckan gick åt att vila. Mitt underliv har återhämtat sig helt och nu är det dags för skola igen. Med trötta steg beger jag mig mot mitt skåp. Alla blickar ligger konstant på mig och jag flackar nervöst med blicken. Omar verkar märka av min oro och lägger armen runt mina axlar. Med ett litet leende tittar jag upp på honom.

"Det börjar närma sig sportlov nu, glöm inte att jag har flyttat fram arbetet och det ska vara inne innan ni går på lov" säger Margareta med en tydlig röst. Flera suckar hörs i rummet. Jag tar med mig min dator och går not Felix bord. Han möter mina ögon och ler stort mot mig. Snabbt böjer jag mig ner och kysser honom. Han besvarar den villigt.
Jag slår mig ner på platsen bredvid honom och öppnar min dator. "Okej, vad mer kan vara lidande?" Mumlar jag och öppnar en tom pages sida.

Mia fingrar dansar över tangenterna medan Felix konstant rabblar upp vad lidande kan vara. En halvtimme av lektionen har gått och en halvtimme återstår. Felix ställer sig plötsligt upp. Med ett höjt ögonbryn tittar jag upp på honom. Han flinar lite åt mig innan han sätter sig ner bakom mig. Utan att tänka mer på det så fortsätter jag att skriva. Men det blir ganska omöjligt att ignorera honom då blöta kyssar placeras på min hals. Fnissandes lutar jag mig ifrån honom. Men han tar tag om min midja och drar mig närmre honom igen.

Hand i hand lämnar vi nu svenska salen. Lunchen har precis börjat och en svag doft av köttfärssås och spagetti når min näsa. "Vem är din favorit artist?" Frågar Felix rakt ut. Jag skrattar lite åt hans plötsliga uttalande och stryker bort en hårslinga ur ansiktet. "Ehm, jag gillar många. Men min absoluta favorit måste nog vara Ed Sheeran" säger jag med blicken i golvet. Han nickar lite och släpper min hand. Istället lägger han armen runt mina axlar. Njutningsfullt lutar jag mitt huvud mot hans axel.

Med min tallrik som består av lite grönsaker och spagetti och köttfärssås går jag efter Oscar. Skrattandes slår vi oss ner vid de andra. "Sandra, hur känns det att vara tjej" får Ogge ut sig med munnen fylld med mat. "Asså, det beror ju på, hur menar du?" Fnissar jag försiktigt fram. "Jo men till exempel när man raggar på er" fortsätter han intresserat. Jag skrattar lite och tänker noga igenom mitt svar. "Det känns bra om ni typ säger att man är vacker och fin och så, men det känns mer som typ fuckboy varning när ni säger vill du komma hem till mig och titta på film" säger jag med ett litet flin.

När maten är uppäten och diskussionerna avslutade så joggar jag ut ur matsalen. Obekymrad går jag emot mitt skåp.
En hand läggs plötsligt runt min mun och en annan runt min midja. Paniken sköljer över mig och med uppspärrade ögon försöker jag att komma loss. Personen är dock starkare än mig och drar med mig mot toaletterna. Jag sparkar och slåss men till ingen nytta. Jag blir tryckt mot personens bröst och en välkänd lukt når mig.
Lukas.
Tårarna väller upp i ögonen. Kvävda skrin lämnar mina läppar. Bestämt knuffar han in mig i ett bås och låser efter sig. Han slår upp mig mot väggen och andas farligt nära mitt ansikte. "Titta vem man kan hitta" fräser han argsint. Skrämt tittar jag efter en utväg. "Hur mår pojkvännen då?" Fortsätter han och trycker sig emot mig hårdare.

"Han kanske vill känna lite av den smärta som du känner huh?" Väser han med ett hotfullt flin. Jag skakar febrilt på huvudet. "Nej snälla, dra inte in honom i det här, snälla snälla" gråter jag förskräckt ut. Han skrattar lite och backar bort ifrån mig. "Du ska ha en sak jävligt klart för dig. Jag vet vart du bor, och jag vet vart dom bor" är det sista han säger innan han snabbt lämnar toaletten. Panik fylld springer jag ut ur toaletten. Stor gråtandes letar jag efter någon som kan hjälpa mig. Jag fumlar vilset runt i korridoren med mascara längs kinderna. "Där är du ju Sandra" får Felix lättat ur sig bakom mig. Tårfyllt vänder jag mig om mot honom. När han ser mitt skräckslagna ansikte blir hans ansikte förvriden i en orolig min och rusar fram till mig. Gråtandes trycker jag mig mot hans bröst. Lugnt stryker han mig över ryggen medan han sakta viskar tröstande saker i mitt öra.

*****
Will Smith är bae
Hur mår du? Du är fin
Pusssssss

Doux // F.SWhere stories live. Discover now