25

789 19 5
                                    

Våldsamt trycker jag in Felix i min lägenhet. Chockat stapplar han bakåt när jag kvickt låser dörren. En irriterad min har lagt sig över mitt ansikte. "Vad i hela helvete har du varit?" Fräser jag. Han himlar med ögonen och ger mig en hyfsat dryg blick. "Har inte du med att göra" fräser han tillbaka. "Har jag väll visst" fortsätter jag innan han ens hinner avsluta meningen.

Han blir argare och likaså gör jag. En plötslig tanke flyger förbi. Innan jag hinner tänka klart har jag flugit på honom och puttat ner honom på golvet. Felix morrar lite åt mig innan han tar övertaget och sätter sig på mig. Vilt slår jag bort honom. Kvickt slänger jag mig över hans liggande kropp. Jag sätter mig stenhårt på hans mage och tar tag i hans fäktande armar. Argsint trycker jag upp de över hans huvud. Jag lutar mitt flåsande ansikte närmare hans oh tittar honom djupt in i hans ilskna ögon.

"Berätta" väser jag hotfullt. Han skrockar lite men återtar snabbt hans kalla fasad igen. "Gumman, detta är inget för såna som du" väser han tillbaka. Jag trycker hans händer hårdare till golvet och ett litet gny lämnar hans läppar. "Men berätta bara för i helvete" tjatar jag på. Han släpper ut en irriterad suck och spänner ögonen i mig. Länge stirrar han på mig. Och jag stirrar tillbaka.

"Förlåt" mumlar han snabbt. Förvirrat höjer jag på ögonbrynen. Jag ska precis fråga varför han säger förlåt när han kvickt lirkar sig loss utmattat grepp. Inom två sekunder har han väntar på hela situationen och bort upp mig. Chockat flämtar jag till när han börjar att gå mot mitt sovrum. Jag bankar på Felix rygg och viftar med benen utan vidare reaktion från honom.

Snabbt slänger han mig på sängen och kliver in i rummet. Jag kryper ihop till en boll när Felix sakta låser dörren. Hans steg styrs mot mig. Skrämt ryggar jag tillbaka när en hand läggs på mitt ben. Jag kvider till lite och skakar av mig den. "Sandra kom här" mumlar han tröttsamt och öppnar armarna. Jag skakar på huvudet och tittar bort. "Du kan väll krama någon sol vet vart du har varit" muttrar jag besviket. Han suckar lite igen och tar tag om mitt ansikte. "Varför vill du så gärna veta för?" Fortsätter han bekymrat. Jag sväljer lite och möter hans blick. "För jag är trött på att någon som jag älskar ska hålla hemligheter för mig" viskar jag.

Ett otydligt mummel lämnar han innanhavet snabbt lägger sig ner bredvid mig. Felix drar min min kropp tätt intill hans. Sakta kysser han min panna. Kyssarna förflyttar sig längre och längre ner. En kittlande känsla sprider sig i kroppen när han nuddar min mungipa. Felix tar tillfället i akt och trycker ihop våra läppar. All ilska rinner av mig medan lugnet tar plats i min kropp.

Jag drar ifrån efter en stund och betraktar såren i hans ansikte. Bekymrat suckar jag lite infann jag ställer mig upp. "Kom här" mumlar jag och drar med mig honom mot badrummet. Bestämt trycker jag ner en skrockande Felix på toastolen.
Snabbt plockar jag fram massor av bomullstussar, sårtvätt och en massa plåster.
Nynnandes på någon gammal låt sjunker jag ner på knä emellan Felix ben. Han ger mig en peddo blick och vickar lite med ögonbrynen. Jag himlar med ögonen och suckar lite. Men kan inte hindra flinet som uppstår på mina läppar. "Men din kåtbock, nej jag tänker inte göra det du tror att jag kommer göra" muttrar jag. Han skrattar högt och skakar lite på huvudet.

Försiktigt duttar jag den alkohol dränkta bomullstussen mot de öppna såren. Flera små smärtsamma kvidanden lämnar Felix. Flera förlåt släpper jag ur mig och ger honom en medlidsam blick.

Men vad är det egentligen som har hänt?

****
97 WAYS
Hur mår du? Du är fin
pusssss

Doux // F.SWhere stories live. Discover now