Fundersamt knackade jag på den bruna trädörren. Lukas hade ringt och låtit riktigt förbannad. Osäkert bet jag på min tumnagel och tittade flackandes runt. Det var mörkt. Klockan var ändå halv tio en tisdag kväll, i oktober. Kylan bet tag i mina bara armar och gav mina kinder än lätt rosig färg. Jag huttrade till lite och stampade otåligt med foten.
Hårt slås dörren upp vilket får mig att rycka till. Skrämt blickar jag upp på en ilsken Lukas. Han sa ingenting, mötte inte ens min blick. Men innan jag själv han öppna munnen så drog han in mig i lägenheten med slarviga rörelsen. Jag hann inte ens ta av mig skorna innan jag blev upptryckt mot väggen. Hans ansikte kom närmre mitt. Lätt andades Lukas och andedräkten luktade som vanligt, mint.
Sakta drog han med sin handflata längs min kind. Han stannade upp lite och trummade lätt med fingrarna. För ett ögonblick så mötte han mina ögon.
Snabbt lyfte han handen och slog till mig rätt över kinden. Förvånat tjöt jag till och tog upp armarna som skydd. Han gav mig en hård box i magen. Svarta prickar dansade i min suddiga blick. Förvirrat ställde jag mig staplandes upp igen.Han morrade lite och tog tag i min hand. Han började att dra med mig upp mot sovrummet och paniken sköljer över mig. Jag visste vad som komma skall och med tårarna rinnandes ner för kinderna så slogs jag för allt vad jag hade. Jag skrek och skrek. Men ingen hörde mig. Hånflinandes ryckte han in mig i rummet och knuffade våldsamt ner mig i sängen. Jag gjorde en ansats till att försöka sparka honom mellan benen. Men missade stort. Han var både starkare och större än mig och snabbt hade han fått tag på mina händer.
Lätta kyssar placerade han längs min hals och tårarna rinner ännu mer. Jag drog in en hög snyft vilket fick honom att stanna upp. Argt slår han till mig igen. Fast över andra kinden. Det lilla snälla som han hade i sin kropp var nu försvunnet. Aggressivt drog han av mig min tröja och slet av mig mina pösiga mjukisbyxor.
Hastigt flög även hans kläder av och nu stod han endast i kalsonger. Jag såg min chans. Han böjde sig ner för att ta upp en kondom och då gällde det. Jag slängde mig upp ur sängen och rusade ut ur rummet. Hans steg var hack i häl när jag endast i trosor och bh lämnar lägenheten. Barfota sprang jag ner för trappan med tårar som vällde ut ur ögonen. Han var strax bakom mig och jag hörde hans andetag.
Skrikandes springer jag ut ur huset. Det var inget vanligt skrik. Utan ett riktigt skräckslaget skrik. Jag samlade på mig flera blickar. Men det var ingen som hjälpte mig trots att de såg killen bakom mig och tårarna. Jag sprang och sprang. Och det gjorde han också. Jag rundade ett hörn och kom fram till en liten sjö. Hög musik spelades därifrån och ungdomar var överallt. De mysiga ljusslingorna gav en varm stämning. Jag skriker igen. Länge och högt medan jag fortfarande rusar mot sjön.
Musiken stoppades plötsligt och allas blickar var på mig. Det verkade ta ett tag innan de förstod vad som hände. Men tillslut blev det fart på dem. Två killar i tjugoårs åldern drog in mig till de och stod som en mur framför mig. Tre andra killar tog tag i Lukas som var rasande. "Ge mig henne, hon är min" fräste han ilsket. Storgråtande skakade jag på huvudet och tryckte mig emot ena killen. Beskyddande lade han en arm tunt mig. Jag fick en jacka räckt till mig och tog snabbt på mig den. "Din lilla hora, vänta bara!" Röt han innan han blev bortdragen ur min åsyn.
Med ett högt skrik vaknar jag. Ett par starka armar lade sig runt om mig. Gråtandes och hulkandes sitter jag i sängen. Alldeles genom svettig med en suddig syn. "Hey, det är okej. Du är med mig. Felix. Det är bra" viskar han i mitt öra. Skakandes lutar jag emot hans bröst och trycker mig så nära honom som det bara går. Han kramar mig hårdare och kysser min panna gång på gång.
Fan för Lukas.
****
Family Kardashian in Mah heart