5

1.3K 29 12
                                    

Med hakan högt går jag in inskolan. Blicka och viskningar möter mig vilket gör mig förvirrad. Glåpord kastas på mig och tillsvar himlar jag bara med ögonen. En enorm lättnad fyller mig när jag når mitt skåp. Men en bekymrad rynka sprider sig i pannan då ord står inristade på det.

Hora, feminist, slyna, bitch

Över hela skåps dörren. Utan att bry mig speciellt mycket så gör jag som jag gör varje dag. Jag tar fram mina svenska böcker och går obrydd mot svenska lektionen. Hatiska blickar och fnysningar följer mig och förvirrat titt jag mig omkring. Vad har jag gjort dem? Snabbt når jag salen och går till min vanliga plats. Felix och hans kompisar står i mitten utav rummet och lyssnar till ett skämt som han drar. Jag går förbi de för att vässa min trubbiga penna och får då en skymt om vad de pratar om. "Hennes föräldrar lämnade henne och nu är hon en liten hora. Asså det är feministen jag pratar om. Tänk er, en feminist hora" hånflinar Felix till sina vänner. Chockat stannar jag upp. Det är mig de pratar om.

Alla blickar och ord är pågrund av Felix. Den lilla jäveln. Argt går jag fram till Felix och trycker upp honom mot närmsta vägg. Förvånat tittar han på mig men börjar sedan att flina. "Nämen oj, när man talar om trollen" säger hak och hans vänner skrattar. "Din lilla jävel, vad har du sagt om mig egentligen?" Fräser jag och trycker honom hårdare. "Vilka hårda tag. De har du kanske lärt dig efter alla år som hora?" Flinar han. Jag dunkar hans huvud mot väggen. "Men är du helt jävla trög eller?! Jag är blev våldtagen" väser jag ilsket. Direkt tystnar alla i rummet och stirrar på oss. Felix gest överlumpar mig totalt. Han sätter händerna på min rumpa och klämmer till. Hans vänner skrattar. Hårt knäar jag honom mellan benen igen och han lutar sig framåt av smärta. Alla tystnar direkt och vänder blickarna åt oss.

"Asså jag pallar inte med någon av era jävla kuksugare bara låt mig va!" Ryter jag. Snabbt vänder jag mig om och går med snabba steg ut ifrån skolan. Jag möter Margareta på vägen och hon kollar förvånat på mitt arga ansikte. "Vad i hela friden har hänt?" Frågar hon snopet. "Fråga den idioten som du parade ihop mig med" spottar jag och fortsätter att gå.

Ilskan förvandlas till sorg och långsamt börjar tårarna att rinna ner för mina kinder. Jag gråter och gråter och gråter och gråter. Det är som att alla mina sorger som jag har hållit inom mig, bara försvann. På teven går det något gammalt teen Wolf avsnitt som jag redan har sett tusen gånger. Men det får mig i alla fall på andra tankar.

Klockan hann bli sju och nu är den nio. Mörkret har börjat falla över Stockholms gator. Månen står högt på himlen och människor i alla åldrar går förbi. En knackning på dörren fångar min uppmärksamhet. Bekymrat rynkar jag pannan. Vem skulle komma hem till mig en tisdags kväll klockan nio? Långsamt går jag forma till dörren och tvekar. Ska jag verkligen öppna?

Försiktigt öppnar jag dörren. Chockat spärrar jag upp ögonen. Där står en flinande Felix tillsammans med en flinande Oscar och en flinande Ogge samt en flinande Omar. "Vad?!"suckar jag och lutar mig mot dörrkarmen. "Kan vi komma in?"frågar Felix med ett stort leende. "Nej" svarar jag sakligt. "Varför?" Undrar Oscar. "Därför" svarar jag igen. "Snälla?" Försöker Omar. "Nej" fortsätter jag. "Bara en liten stund?" Undrar Ogge. Istället för att svara så stänger jag bara igen dörren mitt framför näsan på dem. Ringklockan låter ljudligt genom hela lägenheten igen. Irriterat slår jag upp föraren vilket får dem att rygga tillbaka. "Gå" fräser jag. De utbyter endast en blick och en nick med varandra. Innan jag hinner reagera har Oscar och Ogge kommit fram och tagit tag i mig så att jag inte kan komma loss. Läger är då öppet och Felix går n med Omar efter sig.

Sprattlandes försöker jag komma loss men det ger ingen nytta å. De är för starka. "Men släpp mig!" Väser jag som ett argt bi. Skrattande släpar de mig efter Felix som beundrat går igenom min lägenhet. Bit efter bit. Han stannar upp vid några bilder som jag har. De är på mig och min familj. Han stirrar extra mycket på bilden där jag står med bikini. "Snygg röv" flinar han. Argt morrar jag till och gör en ansats till att komma loss. De går vidare in i mitt sovrum och Omar börjar genast att gräva i mina lådor. Hans flingor ännu större när han når min underklädes låda. Självsäkert tar han upp en spets bh och visar för de andra. Oscar lutar sitt ansikte mot mitt öra. "Jag gillar spets, det är sexigt" viskar han. Jag himlar med ögonen och tittar bort. Felix tar upp ett par av mina spring trosor och beskådar de noggrant.

Skrattandes stoppar han de i fickan. "Ge tillbaka mina underkläder ditt pervo" muttrar jag med blicken fäst på Felix. Han tittar mig i ögonen innan han faktiskt gör som jag säger. Han slänger ner trosorna på sängen och går ut ur rummet.

****
värst vad Sandra var sur i dessa kapitel
High school musical in My heart

Doux // F.SWhere stories live. Discover now