14

1.1K 23 2
                                    

Leendes öppnar jag min bruna lägenhetsdörr. Jag och Felix stiger klumpigt in och slänger av oss jackor och skor. Fnissandes tar han min hand och leder mig till sovrummet. Han knuffar ner mig lite löst i sängen och lägger sig halvt över mig. Felix läppar hittar snabbt mina. Det enda som hörs är våra kyssar.  Och våra desperata andetag som vi tar för att få luft.

Hans hand smeker min höft mjukt. En rysning av välbehag forsar igenom min kropp.  Felix drar plötsligt ifrån och sätter dig upp. Hans blick stirrar in i min. "Jag gillar dig" säger han med ett snett leende. Mina kinder blir flera nya ser rödare och leendet på mina läppar växer drastiskt. Fjärilarna som flyger runt i magen har nu blivit ett stort jävla zoo. "Jag gillar dig med" svarar jag tillslut. Han ser med ens lite gladare ut. Men jag hinner inte inspektera han så noga innan hans läppar möter mina igen.

Efter många om och men så är vi äntligen påväg till en pizzeria. Felix ville ligga kvar i sängen och hångla. Men jag var hungrig. Och mat går alltid först.
Vi går hand i hand ner för trapporna. En kall bris slår emot mig och får mig att huttra till. Jag styr stegen mot vänster och Felix är snabb med att hänga på. Den lilla värmen som jag får av hans hand räcker för mig. Gata efter gata går vi förbi. Människor som stressar runt har blivit en del av vår vardag nu.

Den stora resturangvagnen tornar upp sig framför oss. Min mage kurrar som aldrig förr. Jag börjar att springa lite och Felix skrockar lågt. När dörren är inom räckhåll så sträcker jag mig för att nå den. Men istället blir jag indragen i Felixs varma famn. Han puttar ut mig lite och kraschar istället ihop våra läppar. Leendes kysser jag tillbaka.

Efter att vi har beställt en varsin pizza. Jag en kebabpizza och han en Hawaii så slår vi oss ner i ett av båsen. Vart står vi egentligen? Vi har kysst och hånglat med varandra, men ingen har ens nämt pojk- och flickvän grejen. Fundersamt fingrar jag lite på min tröjfärg och vänder bort blicken. "Vart är vi?" Frågar jag utan att tänka. Jag blir nervösare än förut och väntar spänt på ett svar. "Sandra, vi är på en pizzeria" skrattar han fram med ett höjt ögonbryn. Jag fnissar lite och slår till honom på armen. "Men asså i vårt förhållande?" Fortsätter jag nervöst. "Detta kommer att låta väldigt klyschigt, men vill du bli min flickvän?" Får han leendes ur sig och smeker min kind. All nervositet rinner av mig och ersätts av lycka. Hastigt nickar jag och kysser honom mjukt.

Dock blir vi avbrutna av att servitören kommer in med våra pizzor. Tacksamt nickar jag åt honom och tar min tallrik. Jag ser lustfyllt på min pizza och tar snabbt upp min gaffel och kniv. "Inte ens jag som är din pojkvän får sådan mycket uppmärksamhet" muttrar Felix med munnen full av Hawaii. Jag skrattar lite och himlar med ögonen innan jag också hugger in.

Mättat suckar jag när sista biten pizza är nerstoppad. Felix rapar från ingenstans. Ett bubblande skratt flyger ur mig. Länge sitter vi såhär. Men tillslut tar jag tag i kragen och ställer mig upp. "Ska vi dra?" Frågar jag utmattat. Han nickar lite tillsvar innan han snabbt är uppe på fötter. Vi går klumpigt mot kassan. "Okej det blir 164kr tack" mumlar kassörskan med blicken fäst på kassaapparaten. Innan jag hinner reagera har Felix lagt fram pengar och dragit med mig ut.

Fnissandes kysser jag honom. Vis tår utanför min lägenhet och klockan har passerat nio. Mörkret har börjat falla över staden. Han drar sakta ifrån och möter mina ögon. "Hejdå flickvän" ler han mot mig. Lyckan i min kropp sprider sig som en löpeld. Att jag faktiskt har en pojkvän är rätt sjukt. "Hejdå pojkvän" ler jag tillbaka. Han släpper min hand och vänder sig om. Hans steg rör sig bortåt. Men leendet sitter ändå kvar på mina läppar.

*****
Vill ha sushi typ nu
Hur mår du? Du är fin
Pusssss

Doux // F.SWhere stories live. Discover now