"Sandra öppna dörr helvetet" ryter Felix utanför min lägenhet. Han hade följt efter mig ifrån skolan och insisterat på att få prata med mig. Jag suckar irriterat. "Nej, gå" ryter jag tillbaka. Han mumlar något otydligt innan han börjar att banka på dörren. Samtidigt trycker han på ringklockan flera gånger. Jag himlar med ögonen ät hans barnsliga beteende .
För att inte hela jävla trapphuset ska vakna så slår jag ilsket upp dörren. En chockad Felix står där, men den chockade minen utbyts till ett flin. Förvirrat rynkar jag pannan och funderar snabbt på vad han flinar åt.
När jag kommer på det ändrar mina kinder snabbt färg till en tomatröd.
Jag står endast i trosor och i bh. Jag hann typ inte byta om helt. "Varför rodnar du? Det är inte så att jag inte har sett dig sådär förut" muttrar han och kliver in i hallen. "Men då var vi tillsammans, det är vi inte nu" muttrar jag tillbaka. Snabbt styr jag stegen mot mitt rum.Jag drar på mig första bästa tröja innan jag springer till köket där Felix har gjort sig hemmastad. Med ett höjt ögonbryn slår jag mig ner framför honom och möter hans bekymrade blick. "Felix, varför är du här?" Mumlar jag försiktigt. Han vrider på sig och tittar bort. Lugnt drar han in ett hackigt andetag. "J-jag älskar dig Sandra. Snälla kom tillbaka till mig! Jag är en idiot som du säkert inte kan lita på men snälla, kom tillbaka" viskar han förtvivlat. Tårarna har börjar rinna ner för mina kinder. "Nej nej nej gråt inte snälla" mumlar han och går till min stol. Hastigt drar han in mig mot hans bröst och trycker mitt huvud mot hans hals. Höga hulkningar lämnar mig .
"Jag vill, men jag kan inte" viskar jag skärrat. Han trycker mig hårdare emot honom och lämnar blöta pussar på min panna. " jag kommer att såra dig, och du kommer att bli skadad av Lukas" fortsätter jag skräckslaget. Han puttar bort mig lite och tittar in i mina ögon. Precis när Felix öppnar munnen gör att säga något så avbryter jag. Desperat kysser jag honom. Mjukt masserar mina läppar hans och sätter händerna i hans hår.
Efter den passionerade kyssen andas vi båda ansträngt och tittar djupt in i varandras ögon. Tårarna har inte slutar att rinna, men hulkningarna har upphört. "Du borde gå nu Felix, men kom ihåg att jag älskar dig och kommer alltid att göra det" mumlar jag tyst. Han ger mig endast en bestämd blick och håller om mina höfter hårdare. Plötsligt bryter ett elakt flin ut på hans läppar. Förvirrat lutar jag huvudet på sned. "Killar jag har henne" skriker han med blicken i min. Förvånat tittar jag mig omkring och flämtar till när Oscar, Omar och Ogge kommer inrusandes.
Jag bryter mig loss ur Felix grepp och rusar där ifrån. Steg hörs bakom mig tillsammans med rop och svordomar. Snabbt rör jag mig mot badrummet. Jag bokstavligen flyger in i det och låser kvickt dörren bakom mig. Höga flås lämnar mina läppar och hjärtat slår i hundra åttio. Vad är deg som händer?
Jag hör att låset börjar att lirkas upp utifrån och paniken stiger i mg. Febrilt letar jag efter ett vapen. Lättnad sprider sig i mig när jag ser en lång metall mopp stå i ena hörnet. Stressat fattar jag den och vänder mig mot dörren.
Efter en evig väntan är låset upplåst oh dörren puttas snabbt in. Jag möter Felix vilda ögon och skräcken sprider sig. Jag tar ett hårdare grepp om mitt vapen och morrar lite. Argt stundar jag ena änden av moppen rakt i Felix tinning. Han grymtar och stapplar bakåt. En förvånad Ogge kommer in och jag möter hans blick. Ilsket rusar han emot mig och trycker ner mig på golvet. Jag skriker vilt i ett hopp om att grannarna ska höra.
****
JUMP JUMP JUMP
Hur mår du? Du är fin
Bara ett kapitel kvaaaaar
Pusssssss