2.Bölüm

32.2K 1.7K 153
                                    

Multimedia :  Elif

Eşinin söylediği sözler ile adeta donup kalmıştı Ayten Hanım.Karşısındaki kızın esnemesi ve ağzını kapatmak için elini kapatması ile şaşkın şaşkın kızı seyretti.Sessizliğin uzamasının farkındalığı ile ateş saçan bakışlarını eşine çevirdi. Kelimeler ağzından bilinçsizce döküldü.

"Sen ne diyorsun Salih!? Bu...bu saçmalık! nasıl olur böyle bir şey?" Şaşkın bakışlarını bu sefer kıza çevirerek sözlerine devam etti.

"Bu...bu daha çocuk." diyerek eli ile Elif'i gösterdi. Mavi gözlerini tekrar sinirle eşine çevirdi. Eşinin umursamaz halini görünce iyice sinirlenerek sözlerine devam etti.

"Hem Giray daha okulunu bile bitirmedi. Acelen neydi be adam! Esra var.Esra ne olacak? Üstelik bu kız kim? Kimin nesi? Sen ne işler karıştırıyorsun Salih?" cevap beklercesine eşinin yüzüne baktı.Kapı ağzında yapılan tartışmadan hoşnut olmayan Salih Bey kapıyı yavaşça kapatarak sakince Elif'e döndü. Kızın bitkin ve yorgun halini görünce içeriye doğru seslendi.

"Gönül Hanım!"bir kaç saniye sonra ellerini havluya kurulayarak içeriden gelen orta yaşlı kadınla konuşmaya başladı.

"Gönül Hanım,bu Elif." diyerek kızı tanıştırdı.Orta yaşlı kadın kıza bakarak hafif bir tebessüm ile anladığını belirtircesine başını salladı.Kadının baş hareketiyle Elif'e dönerek konuşmasına devam etti.

"Kızım bu Hanım'ın adı Gönül.Bizim emektar yardımcımız şimdi seni odana çıkaracak. Bu gün hem çok üzüldün hem çok yorgunsun hadi Gönül Teyzen ile git ve biraz dinlen." Elif'i yardımcı kadın ile gitmesi için teşvik etti. Elif ürkek bakışlarını isminin Ayten olduğunu öğrendiği kadına çevirerek tereddütle baktı. Ayten Hanım kızın tereddütlü bakışlarına aynı şekilde karşılık vererek hafifçe başını sallayarak söylenenleri onayladığını belirtince Elif yavaş adımlar ile önündeki orta yaşlı kadını takip ederken aklındaki onlarca düşünce ile ne yapacağını bilmeyerek merdivenlere yöneldi. Salih Bey eşinin bakışlarına karşılık eli ile salonu işaret ederek konuştu.

"Burada kapı ağzında konuşulacak şeyler değil. Salona geçelim." Ayten Hanım eşinin sözlerine uyarak salona geçip tekli koltuğa sıkıntı ile oturdu ve eşinin de karşısındaki koltuğa oturması ile içinde bulundukları durumu açıklamasını bekledi.Salih Bey eşinin mavi gözlerine bakarak konuşmaya başladı.

"Ayten, benim ile evlendiğinde kaç yaşındaydın?" Ayten Hanım konumuz bumu bakışları ile eşine baktı.Eşinin otoriter bakışları ile karşılaşınca sorusunu cevapladı.

"On altı. Ama bunun konumuzla ne alakası var Salih?" Karşısındaki adam hafif bir tebessüm ile konuştu.

"On altı.Ben ise yirmi yaşındaydım değil mi Ayten?" Eşinin başı ile onaylaması ile devam etti sözlerine.

"Evet Elif'in yaşı küçük. Tıpkı senin gibi. Ama bir fark var aranızda.Sen benle isteyerek evlendin. Baban seni gönül rızası ile verdi. Annen telli duvaklı gelin etti. Ama Elif senin oğlun ile ne isteyerek evlendi. Ne telli duvaklı gelin oldu.Ne de onu bu küçük yaşta bu evlilikten kurtaracak bir babası var. Neden mi?" Salih Bey'in sorusu ile bıkkınca nefes alan kadın umursamazca sordu.

"Neden Salih? Ayrıca bizimle ne alakası var bunların?"diyerek sinir ile söylendi. Salih Bey sakin fakat keskin bir sestonu ile eşine doğru hafif eğilerek konuştu.

"Alakası  şu: Senin oğlunun çarpıp ölümüne neden olduğu adamın kızı işte o küçük kız." Kadın eşinin tavrı ile aynı sertlikle ve aynı tavır ile konuştu.

"Yeter! Giray'ı suçlamaktan vazgeç! Sadece bir kazaydı.Zaten oğlum suçsuz bulundu.Kanunlar bile suçsuz bulup cezalandırmaz iken senin kendi oğluna kestiğin neyin cezası Salih?" sinirli bakışlarını kocasına yöneltti. Salih Bey otoriter bir şekilde konuşmaya başladı.

SİDELYA (Cennet Çiçeği)  TAMAMLANDIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin