Part 1- Sekolah menengah

1.3K 31 0
                                    

" Apa masalah kau ni hah?!" Aku mula melenting. Ko jangan ingat sebab ko senior ko boleh buli aku sesuki kau jehh. Ini aku lah, Nor Nazaratul Syazana.

Amin Asyraf hanya mengekek dari tadi. Comel betul muka dia time marah,rasa nak cubit je pipi dia tu. Haih,tak halal lagi maka tak boleh. Ko sibuk bagi ceramah kat budak-budak pasal fitrah antara lelaki dan perempuan, takkan ko sendiri nak langgar.

Hati aku jadi panas bila dengar atuk kebayan langsuir ni ketawa. Putus urat ketawa kau baru tahu.

"Aku usik ko sikit je..."

"Sikit kepala kau! Tak payah lah nak kutuk-kutuk result aku depan senior-senior lain."kulit muka aku membahang bila teringat senior aku yang sorang lagi,Fakhrul cakap yang result aku teruk sangat ke,aku pun blur. Macam mana senior boleh tahu? Rupa-rupanya mulut longkang mamat ni.

"Ko marah aku ke sebab aku bagitahu result ko kat Fakhrul?" Amin bertanya macam kura-kura dalam perahu.

Aku jeling maut kat dia. Boleh lagi kau tanya? Hiii,rasa nak debik je mamat ni guna buku lima aku ni.

"Kalau ko marah maknanya ko akan suka aku tau. Haa..." Amin menjongketkan keningnya banyak kali.

"Suka kau? Mintak simpang!"

Aku terus berjalan ke arah KP(ketua pengawas), Shahrol. Dia je lah yang memahami aku ni sikit. Sikit je lahh... yang lain banyak membuli fizikal dan mental. Huh!

"Hah,dah habis gaduh dah korang ni laki bini?" Shahrol menyembur aku sambil mata ditala ke belakang aku.

Aku pusing. Hish,dah kenapa mamat ni follow aku? Tak kasi can betul nak hidup aman.

"Bukannya gaduh pun,usik-usik sayang,kan Izara?" Amin sengih.

Huh! Wak lu..

"Korang minggu depan tak de kerja ke?" Tanya Shahrol.

"Aku ade,jaga blok D." Lemah betul suara aku nak menyebut blok D tu. Nak tahu sebab apa? Sebab blok D lah yang paling banyak kes disiplin kat sekolah.

"Tabahlah ye,Izara. Aku faham perasaan kau tu. Aku ni lagilah selalu kena jaga situ. Hah, ko bawak kawan tak nak jaga situ?"

"Bawak. Aku bawak Diha sekali teman aku jaga kat sana. Boleh kan..."

"Boleh. Elok-elok kat sana nanti. Hihihi." Shahrol berlalu pergi setelah dipanggil oleh cikgu. Maka tinggallah aku dengan mamat ni lagi. Huh!

"Awak jaga blok D? Kenapa kena jaga sana?" Amin mula bertanya.

Huh,perlu ke aku jawab soalan kau tu? Anak mata aku bergerak dari atas kiri ke kanan.

"Duty."

"Aku ikut kau jaga sana nanti."

Aku pusing ke arah dia tu punyalah pusing lipat maut. "What?! Ko ni dah kenapa? Tak nak aku,bukan muhrim."

"Alah lagipun ko ajak....sape tadi...Diiii..Diha? Hah,tak de lah berdua je." Amin beria-riaan nak temankan aku jaga blok sana minggu depan.

"Hmm,lantak kau lah." Aku terus angkat kaki pergi ke kelas. Tak kuasa aku nak menghadap mamat ni lama-lama.
******************************
"Diha,tolonglah. Temankan aku jaga blok D minggu depan."

"Tak nak. Aku malaslah." Diha menolak habis-habisan ajakan aku.

Aku boleh je ajak Mun, tapi dia ada duty lain. Tinggal minah ni je yang free mengangkung.
"Takkan lah ko nak biarkan aku kat sana sorang-sorang. Dengan Amin pulak tu." Erghhhh! Rasa macam nak jadi raksasa hijau sekarang ni.

Mata Diha membulat. Amin? "Aku ikutlah kalau macam tu." Diha senyum sampai ke telinga. Dapat jugak aku luangkan masa dengan crush aku tu.

Aku tersengih. Asal minah ni,sebut Amin je terus on. Huh!

My Love, My EnemyWhere stories live. Discover now