Part 21-Ugut

504 20 0
                                    

Aku termenung di sisi kaunter dapur. Tengah kacau air. What should I do?

Selalu macam ni aku...

"Good morning~" Amin menyapa dengan nada yang ceria.

"Good morning." Jawab aku. Malas. Aku letak air kopi latte depan dia.

Sampai sekarang aku masih menyiapkan keperluan dia. Even aku terluka,aku sedar aku masih isteri dia. Kena jaga dia.

Tiba-tiba aku ditarik dan bahagian pinggang aku dirangkul. Aku terjerit.

Amin senyum. "Makan dengan bie lah jom."

Aku senyum. Senyum sinis okey! "Bie mulai sekarang kenalah makan sendiri tanpa saya. Nanti dah kahwin lain dah biasa tanpa saya." Aku berlalu ke kabinet dapur.

"Sayang,kenapa buat bie macam ni? Mula-mula tempat tidur,sekarang makan pun nak asing-asing ke?" Dada Amin berombak.

Aku sentap. Ni bukan tarbiah sentap tau,just sentap!

"Yang awak nak marah-marah ni kenapa?! Memang betul pun,takkan lepas ni nak mengendeng ngan saya je even lepas awak kahwin dengan Madihah. Awak ingat saya tak sakit hati ke bila awak cakap awak nak kahwin lain?"

"Dengan Madihah je pun."

"Dengan jepun ke korea ke china sekalipun. For god sake,it's Madihah." Dada aku dah berombak sakan.

Amin pandang aku macam tak nak lepas.

"Dah lah awak. Saya dah penat. Saya setuju sign borang tu." Aku mengalah.

Muka Amin Asyraf terus berubah.

"Tapi! Bukan borang poligami. Saya akan sign borang cerai. Macam mana saya boleh lepaskan awak,macam tu jugak saya nak awak lepaskan saya."

Habis je aku cakap macam tu,aku terus naik ke atas. Lantaklah. Mata aku pun dah kabur. Air mata ni nak jatuh roboh tang-tang ni lah pulak.

Aku terus lap dan hempas pintu bilik.
*************************
Amin Asyraf pov
Cerai?

No,aku takkan lepaskan Izara. Itu muktamad.

Aku kena cakap kat Madihah,biarlah rancangan bodoh dia tu. Yang aku ni pun bodoh ikut plan dia tu kenapa?!

Ya Allah.

Aku terus keluar dan cari Madihah. Aku kena settle masalah ni dengan dia.

Aku hantar mesej pada Madihah nak jumpa kat kafe sekian-sekian. Madihah balas siap smiley lagi.

Tak payah nak smiley-miley sangat lah Madihah. Aku sampai kat kafe tu awal dan order air kopi latte.

Aku termenung. Tak sempat aku nak minum air latte kat rumah tadi.

"Abang Amin!"

Aku toleh. "Duduklah."

Madihah terus duduk di depan aku dengan senyuman. Sebab apa aku tahu? Orang kalau senyum mata dia sepet sikit dan pipi dia naik. Aku dapat rasa di sebalik purdah dia.

"Ada apa Abang Amin nak jumpa Diha ni?"

"Saya rasa tak payah nak corner-corner lagi kowt. Saya dah buat keputusan yang saya memang takkan kahwin dengan Diha." Aku menekan kan perkataan tak nak kahwin tu.

Madihah nampak terkejut. "Abang Amin tak boleh buat macam ni. Abang Amin dah janji."

"Aku tak janji apa-apa pown kat kau. Kau yang ugut aku mula-mula kan sebab tu aku setuju. Aku pun satu,bodoh sangat ikut cakap kau kenapa?" Amin dah mula hilang sabar.

"Abang Amin jangan lupa apa yang Diha cakap hari tu. Diha takkan teragak-agak untuk culik Izara dari hidup Abang untuk selama-lamanya." Madihah mengugut aku lagi dengan ugutan yang sama beberapa hari yang lepas.

"Aku dah tak kesah. Aku akan pastikan aku akan protect Izara selagi aku hidup dan kau tak de hak nak hancurkan rumah tangga aku." Aku menghirup air latte yang baru sampai.

Mata Madihah dah merah. Tangannya digenggam. "Abang Amin jangan cabar Diha,tau. Diha boleh buat apa yang Diha nak."

"Aku sayangkan Izara,Diha tak boleh ke terima kenyataan tu?" Aku cuba berbaik dengan dia. Tak elok bermusuhan.

"No! Apa istimewanya Izara tu sampaikan Abang Amin langsung tak pandang Diha? Diha lebih baik dari dia."

"Nope. Walaupun Izara tu perangai macam tu,dia lah nadi jantung hidup aku sekarang Madihah. Dia tak macam kau,tak macam orang lain yang cuma tergila-gilakan harta aku je. Izara,dia pandang aku lain dari perempuan-perempuan yang aku kenal."

Muka Madihah macam tersentap. Hmm,kena ceramah kau sebijik.

Aku habiskan air dan terus blah. Melalak perempuan tu. Hmm,lantaklah. Buat-buat pekak je. Aku masuk ke dalam kereta dan terus start enjin. Blah lah apa lagi.
※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※
🙏🙏🙏🙏🙇🙇🙇🙇
Sorry kali ni too short.
So,macam mana cerita?
Ada feel apa-apa tak?
Nak marah ke?
Sedih ke?
Commentlah,hehe...
🙌🙌🙌

My Love, My EnemyWhere stories live. Discover now