Aku turun ke restoran hotel dan tercari-cari si Akmal dan kekasih dia tu.
Akmal melambai-lambai dan aku senyum kat dia. Perempuan lawa sebelah dia pun pandang aku.
Aku senyum sambil jalan dan salam perempuan tu. Akmal tak boleh. Haram.
"Ha,nilah Sara. Sayang,ni lah Izara."
"Hai." Sara senyum lagi.
Aku duduk depan diorang dan senyum lagi.
Dah kenapa diorang asyik senyum je nih? Bahagia barangkali.
"Eh,nanti jangan lupa datang majlis kitorang tau. Aku tunggu kau." Akmal mula bersuara bila waiter dah blah.
"Kenapa? Kalau aku tak datang tak jadik ke majlis kau tu?" Aku usik lagi.
"Humph,ko datang ke tak ke,aku tetap akan kahwin dengan Sara."
Sara ketawa kat sebelah Akmal dan cubit lengan Akmal.
"Auch,sakitlah. Apa main-main cubit ni?" Akmal gosok tempat yang kena cubit tu.
Aku angkat thumbs up kat Sara dan kitorang.
"Parahlah aku kalau korang dah kamceng." Akmal pandang kitorang.
"Padan." Sara sengih lepastu pandang aku. "Dia memang macam ni ke dari dulu?"
"Ha'a. Sara tak tahu time kecik dulu dia kan..."
"Ha,ko jangan nak bukak cerita." Potong Akmal.
"Ceritalah." Sara tak hiraukan Akmal.
Aku sambung balik. "Akmal ni dulu pernah main cangkul lepastu dia dengan berani konon machonya,pergi angkat cangkul tu tup-tup hujung cangkul tu kena kepala dia lepastu berdarah. Menangis dia tak ingat dunia."
Akmal dah blushing. Merah-merah dah. "Aish,banyaklah secret aku akan bocor kalau macam ni."
Aku gelak.
Malam tu berlalu dengan sembang-sembang kosong,makan dan balik.
Aku naik ke bilik dan buka handphone yang memang aku silentkan dari aku lari rumah hari tu.
157 missed calls.
201 message.Kebanyakannya daripada Amin. Tiba-tiba rasa rindu pulak kat dia. Aku bukak mesej dia dan baca satu-satu.
_Syg bliklh,x rindu bie ke?😢
_Bie rindu kt syg😢😢😢
_Syg kt mne?!!!😣😣😣
_Jwblh call bie..!! Syg..
_Syg,where r u?😢
_I miss u. So much it's hurt.💗😢
_Psl madihah tu...dia ugut bie. Klu bie x tinggalkan syg,syg akn cedera. She's willingly to kill u. Syg,bgithu lah kt mana syg skrg. Bie risau ni...🙇🙇🙇
Aku terdiam. Madihah ugut? O..M..G! Dahsyatnya cerita ni... tapi nothing serius kowt.😃
Kowt.😐
Kowt.😶
Kowt.😑
😵😵😵
*******************
Aku bangun dan kepala terus rasa macam nak pecah. Alhamdulillah,aku rasa aku tak de morning sickness. Entah. Tak de pun aku muntah-muntah.Aku pandang telefon dan buka lock.
Ada mesej. Dari sahabat terboik aku.
_Woi,baliklah sengal. Ko x kesiankan Amin ke? Mcm org gila dia cari kau. Dgn x terurus nya lgi. Muka kusut lpastu mcm dh x mkn je,cengkung muka dia. Bliklah.🙏 lgipun Amin x hbis2 kcau aku. Blik eh.🙏🙏🙏
Aku terdiam. Di dalan bilik yang tersedia sunyi ni.
Mungkin aku patut balik.
Atau tak?
Baliklah. Dia suami kau lagi.
Okeylah,aku balik.
Aku bangun dan pergi ke bilik mandi. Solat subuh dulu lepastu packing,aku nak balik jumpa suami tercinta aku.
Amin Asyraf,wait for me.
***************************
Aku buka pintu rumah slow-slow. Manalah tahu Amin ada kat rumah.Ya Allah macam tongkang pecah rumah ni. Aku terus letakkan beg baju aku kat tepi pintu dan mula kemas apa yang patut.
Aku tak cadang pun nak terus balik tinggal sini dengan Amin. I'm still pissed okay.
Lepas kemas bahagian ruang tamu,aku berjalan ke dapur.
What do you expect,Izara?
Aku mengeluh. Kenapalah aku tinggalkan dia dan rumah macam ni? Ya Allah.
Pinggan mangkuk semua yang tak berbasuh tu aku basuh. Meja kabinet pun aku lap,kasi bersih licin berkilat.
Aku mula terfikir,maybe aku patut masak sekali. Tengok tadi aku rasa dia masak maggi je. Huh!
Selepas 1 jam macam tu,siaplah semua nya dan aku dah masakkan lauk untuk Amin makan.
Aku ke sinki nak basuh tangan. Lepastu aku nak balik rumah mak.
"Sayang? Sayang!"
Tiba-tiba ada tangan melingkar di pinggang aku. Aku dapat rasakan ciuman hangat Amin di pipi aku.
"Sayang ke ni?"
Aku diam. Kenapa badan Amin macam panas?
"Sayang?"
Aku pusing dan senyum. Sekarang aku nampak Amin Asyraf yang dulunya segak bergaya,sexy gorgeous ulala tu dah bertukar. Sekarang ni muka dia nampak sedih sangat. Jambang pun dah mula tumbuh.
Aku pegang pipi dia. Panas. Demam ke dia?
"Sayang,say something. Am I...am I dreaming? Bie selalu teringatkan sayang. Bila sayang nak balik. Jangan buat bie macam ni. Hmmm." Amin peluk aku lebih erat. Kepalanya dilentokkan ke bahu aku.
"Amin Asyraf my hubby,you're not dreaming." Aku usap pipi dia yang dah agak berjambang tu. "I'm here."
Amin angkat kepala dia dan tekup muka aku dengan tangan dia. Mata dia pandang ke anak mata aku dalam. Deep...
"Izara?"
Aku angguk. Air mata aku jatuh ke pipi. "Yes. It's me." Aku peluk Amin yang macam terkejut.
"Sayang,betul ke ni sayang?"
Aku cubit pipi dia. "Ye lah,you idiot."
Amin gelak. Lepastu dia peluk aku. "Finally."
"Lepas ni jangan nak sorok-sorok,nak rahsia dengan sayang kalau tak I will fly away from you. Far far away. You heard that?"
Amin gelak dengar aku ugut dia.
Aku pegang pipi dengan dahi dia. Panas. "Awak demam ni."
"Macam mana tak demam kalau sayang saya ni lari. Tapi,sejak dua menjak ni bie selalu muntah lah. Huh,bie tak larat nak muntah lagi." Amin tayang muka budak 5 tahun.
Aku gelak. "Maybe sebab saya pregnant kowt,tapi saya tak ada morning sickness. Tu yang awak dapat muntah-muntah tu kowt."
"Lelaki boleh morning sickness ek?"
Aku angguk.
Amin senyum dan usap perut aku. "Kalau morning sickness tak pe lah. Bie akan harungi semua ni demi baby...dan sayang." Amin pandang mata aku dan aku tak nafikan,mata dia lah ketenangan aku.
"Sayang dah masak lauk kegemaran bie. Jom makan." Aku bukak tudung saji dan terpampang lah ayam masak merah kegemaran Amin.
"Uwekkk!" Amin terus lari ke sinki dan muntah.
OMG! Apasal ni?
"Bie,bie okay tak?" Aku sapu-sapu belakang badan dia.
"Tak pe...bie ooka..uwekkk!! Uwekk!"
※※※※※※※※※※※※※※※
Morning sickness.
Amin Asyraf morning sickness...
😹😹😹😹😹
Keep vote,aye...🙌🙌🙌
YOU ARE READING
My Love, My Enemy
RomanceNur Nazaratul Syazana dan Amin Asyraf bagaikan anjing dan kucing bila bertemu namun jodoh mereka kuat kerana walaupun mereka berpisah selama 5 tahun mereka masih berjumpa. Hubungan makin sejuk dek kerana direndam dalam baldi ais kemudian 'ter'celup...