Sorry kalau story sekarang ni is boring but,hey i try my best okay...
Keep vote and comment💗
※※※※※※※※※※※※※※※※Amin Asyraf pov
Aku masuk dalam rumah macam biasa tapi rumah ni terasa sangat sunyi dia. Kenapa ek?"Izara,sayang kat mana? Jangan main sorok-sorok dengan bie. Nanti bie jumpa,siap sayang."
Aku mendaki anak tangga dan menolak pintu bilik yang Izara tengah duduk sekarang. Kosong.
Kaki aku terus melangkah ke arah bilik air. Pun tak de. Jangan,jangan.....
Aku terus buka almari baju dan semuanya kosong sekosong hidup aku sekarang ni. Aku terduduk mengenangkan nasib diri.
Izara...izara pergi mana sayang? Janganlah buat bie macam ni!
Aku terus pergi jumpa Madihah sekali lagi. Lepas apa yang dia cakap kat aku haritu,aku yakin semua ni kerja dia.
Driving pun dah lepas limit,argh lantak. Yang pasti aku nak Izara aku balik.
Setibanya aku ditempat Madihah,dia nampak terkejut.
"Mana Izara? Mana ko sorokkan dia? Bagitahu aku sekarang jugak!"
Madihah diam. Dia macam blur.
"Mana Izara? Cakap Madihah!"
Dia terkejut. Bibir dia menggeletar. "Saya tak tahu,abang. Saya tak buat apa-apa."
"Tipu! Izara dah hilang,ni semua sebab kau. Kau culik dia ke Madihah?" Aku dah mula hilang sabar.
"Tak,Madihah tak buat apa-apa pun."
Aku masih tak percaya. "Kau ugut aku yang ko akan culik Madihah dan aku takkan jumpa dia lagikan? Sekarang bagitahu aku mana isteri aku?!"
"Madihah tak buat apa-apa pun abang. Percayalah." Air mata Madihah mula mengalir.
Aku sepak dinding kat sebelah aku lepastu aku pandang balik muka Madihah. "Kalau ada apa-apa jadi kat Izara,kau tahulah nasib kau."
Aku terus masuk dalam kereta dan menghempas pintu kereta. Madihah menangis dan jatuh terduduk.
Ni pasal nyawa orang jugak yang dia main-mainkan.
Aku pasang radio dan lagu Charlie Puth berkumandang.
"We don't talk anymore~
We don't talk anymore~"Aku mengeluh,lagu nilah yang Izara buat ringtone dulu. Huh,Izara. Mana je lah isteri kesayangan aku ni. I'm so sorry. So sorry.
**************************
Izara pov
Aku sekarang di Pulau Pangkor cuba untuk tenangkan fikiran. Ye larh,mana boleh lari jauh-jauh. Condition baby kena jaga juga.Apalah nasib aku dengan Amin. Sejak dari sekolah menengah sampai sekarang,dah besar pun benda sama je yang pusing-pusing. Pelakon yang sama pulak tu.
Aku kuis-kuis pasir pantai kat kaki aku.
Boleh ke aku teruskan hidup aku dengan Amin? Boleh ke?
Sekarang ni,aku rasa rindu dengan dia. Rindu kehangatan badan dia,tangan dia,sentuhan dia,ciuman dia.
Mampukah aku dapatkan balik suami aku tu?
"Izara?"
Aku angkat kepala. What?! Mulut aku terlopong.
"Buat apa kat sini?" Akmal tersenyum.
"Errr...errr,ambik angin." Aku bangun dan sapu debu yang melekat pada baju.
"Seorang je ke?"
Aku diam.
Akmal tersenyum lagi. "Izara jangan risau. Saya dah move on."
Aku kerutkan dahi. Dah move on? Iye ke?😕
Akmal tergelak. "Ya Allah. Saya dah move on. Nanti saya kenalkan awak dengan tunang saya. Saya dah sedar saya tak boleh nak menangkan hati awak balik jadi saya...move on. Sara banyak tolong saya,kenalkan erti sebenar cinta."
Muka Akmal berseri-seri bila bercerita.
"So,Sara?" Aku sengih. Eh-eh,Akmal blushing lah.
"Erm, nama dia Sara." Akmal senyum lagi. Malu-malu.
"Ok nanti jangan lupa kenalkan dia dengan aku." Aku sengih.
Akmal angguk. Lepastu dia perasan something.
"Amin mana? Tak nampak dia pun dari tadi."
Muka aku drop. Akmal perasan something must be wrong.
"Hey,kenapa ni? Ko dengan Amin gaduh ek?" Akmal mula tunjuk concern.
Should I tell him or not?
Aku melepaskan hembusan. Berat. "Yup. He's kind of...getting married....again."
"Apa?! Dia buta ke gila ke apa?!" Akmal terus marah.
"Rileks lah,yang kau pergi sembur aku kenapa?" Aku dah start nak scary ni. Muka dia garang gila beb.
Muka Akmal mula normal balik. "Sorry. Tak de lah. Takkan dia lepaskan kau macam tu je."
"It's not lepaskan." Aku betulkan balik tatabahasa dia. Amin belum ceraikan aku okey.
"Whatever. Sanggup dia kahwin dengan perempuan lain. Aku datang jumpa dia hari tu,dia kata dia janji dia akan bahagiakan ko. Ni...?"
Aku terkejut. Jumpa? "Kejap,jumpa? Bila masa korang buat 'reunion' tak ajak ni?"
Akmal macam terkejut yang dia lepas cakap. "Err...er..."
"Baik kau cakal jujur dengan aku Akmal sebelum...sebelum..." aku pandang keliling aku. Ha! "...sebelum aku sodok ko dengan kayu tu." Aku tunjuk dahan yang dah patah kat tepi aku.
Akmal pandang kayu tu. "Er..aku jumpa Amin mintak putuskan kau. Lepas tu dia kata dia tak nak sebab dia sayang kan kau. Tu dia janji pulak lepas tu dengan aku." Akmal dah takut. Kalau disodok dengan kayu tu,naya. Izara ni mau di buat betul-betul karang.
"Kau pasti?"
"Ya."
"Okey." Izara kembali duduk.
"Ko nak duduk sini berapa lama hah? Cer citer kat aku." Akmal duduk sebelah aku.
"Aku tak tahu." Betul. Memang aku tak tahu nak duduk sini berapa lama.
"Jangan lama-lama sangat. Ingat,Amin tu masih suami kau. Even dia jahat macam mana sekalipun. Ko bagilah dia peluang nak explain ke apa ke. Jangan main redah je. Nanti ko menyesal di kemudian hari."
Aku pandang Akmal. "Aku rasakan....ko patut jadi doktor tak pun kaunselor. Lagi bagus."
Akmal gelak. "Punya panjang aku ceramahkan kau,itu jawapan kau. Cehh."
Aku gelak.
"Oklah,aku chow dulu. Malam nanti,jomlah teman aku dengan Sara makan."
Aku geleng kepala. "Tak nak lah kacau korang berdua."
"Apa pulak. Sara mesti lagi suka kalau ko ada." Akmal pujuk aku lagi.
"Oklah,oklah. Malam ni pukul 8 aku turun lobi hotel." Akhirnya aku mengalah.
"Ko duduk hotel mana?"
"Hotel Residence."
"Kebetulan. Makan kat restoran hotel je lah."
"Ceh."
Akmal gelak dan blah dari situ lepas ucap salam.
Aku jawab dalam hati.
Bila dah sunyi macam ni mulalah nak teringat balik kat Amin. Apalah yang dia tengah buat tu agaknya ya? Sesiapa boleh jawab tak?
*************************************
Malam tu aku berpakaian ringkas. Baju kurung moden dan tudung bawal crepe. make up pulak simple je. tak perlulah kowt nak mekap tebal-tebal kan,kalau kena tepuk habis berjerebu Malaysia tercinta aku ni. tak sanggup aku nak berjerebu lagi. payah. budak-budak sekolah seronoklah. Huh!
YOU ARE READING
My Love, My Enemy
RomanceNur Nazaratul Syazana dan Amin Asyraf bagaikan anjing dan kucing bila bertemu namun jodoh mereka kuat kerana walaupun mereka berpisah selama 5 tahun mereka masih berjumpa. Hubungan makin sejuk dek kerana direndam dalam baldi ais kemudian 'ter'celup...