Part 11- The Secret Wedding

479 13 0
                                    

Aku teringat tentang temu janji Amin Asyraf hari tu. Nak lunch,dinner dengan Madihah. Huh!

Aku diam dan waiter datang. Waiter lelaki itu memandang aku. "Nak makan apa?"

Amin Asyraf berdehem dan aku angkat muka. Aku perasan waiter tu tenung muka aku. Dah macam pesalah antarabangsa pulak rasanya.

"Erm,nasi goreng ayam dengan teh o ais limau." Aku terus buat pesanan.

Waiter lelaki itu mengalihkan pandangan ke arah Amin Asyraf.

Amin Asyraf membuat pesanannya dan waiter tu pun pergi.

Amin Asyraf memandang aku macam nak telan. Aku pandang pintu masuk restoran itu.

"I'm so sorry."

Aku abaikan.

"Please forgive me."

Aku buat donn noo. Mata aku masih melekat ke arah pintu masuk restoran.

Tiba-tiba aku berminat dengan sepasang suami isteri yang sedang bergaduh dekat pintu masuk tu.

Perempuan tu pakai tudung labuh dan macam aku kenal muka dia tapi kat mana?

Yang lelaki nya pulak macam beria ria norr memujuk bini dia.

Keras kepala batu betul bini dia tu.

Amin Asyraf mengalihkan pandangan ke arah yang dipandang Izara. Itu bukan...Madihah ke? Yang lelaki tu siapa pulak?

"Itu bukan Madihah ke?" Amin Asyraf bertanya. Manalah tahu salah tengok.

Aku perhati perempuan tu betul-betul. Haah lah! Tak salah,tak syak lagi.

Amin Asyraf terus bangun dan mendekati pasangan tersebut.

Aku pun melangkah mengikuti Amin Asyraf.

"Madihah?"

Perempuan itu berpaling dan mukanya pucat. Tanda terkejut dengan kehadiran kitorang di situ.

"Abang Amin."

"Madihah,ini siapa?"tanya lelaki yang pujuk dia tadi. Mukanya boleh tahanlah,berjanggut sikit.

"Errr...errr." Madihah speechless.

Aku pening. Whats goin' on?

Amin Asyraf menghulurkan tangannya. "Amin Asyraf."

Lelaki itu menyambut dengan senyuman. Hmm,nice guy. "Ahmad Farhan,suami Madihah."

Aku dan Amin Asyraf terkejut. Suami?!

"Bila korang kahwin?" Soalan tu terus terpacul dari mulut aku. Haish,mulut tak boleh nak control.

"Tahun lepas."

Kenyataan itu membuatkan aku makin terdiam. It's like...what?!

Madihah memegang tangan Amin Asyraf. "Abang,jangan percaya cakap dia ni."

Amin Asyraf menepis tangan Madihah. "What do you mean by i can't trust your husband?" Suara Amin Asyraf seperti menahan geram.

Aku menenangkan Amin Asyraf dengan menggosok-gosok lengannya. Berlapik ok.

Amin Asyraf memandang ke arah aku. Matanya yang kelihatan marah tadi semakin lembut. Aku beri senyuman manis pada dia.

"Benda kita boleh bincang tapi bukan dengan berdiri kat tengah-tengah jalan macam ni. Let's take a seat then all four of us will talk."

Amin Asyraf mengangguk dan mengajak Ahmad Farhan dan Madihah duduk di meja kitorang tadi.

Masing-masing diam tak bercakap. Makanan yang kitorang order tadi dah sampai dan pasangan suami isteri tu pula cuma tunggu masa makanan yang diorang bary order tu sampai.

My Love, My EnemyWhere stories live. Discover now