Part 9-The Truth

542 23 0
                                    

Hari ni hari Sabtu which mean aku cuti. Yeay! Aku mengemas rumah yang nampak bersepah tu.

Selesai mengemas,telefon aku berbunyi. Aku angkat tanpa pandang nama yang tertera.

"Assalamualaikum." Ceria je suara aku.

"Waalaikumussalam."

Aku terdiam. Amin Asyraf. Tak payah nak tengok nama pemanggil sebab aku kenal sangat suara dia.

"Kita keluar jom." Amin Asyraf memecahkan kesunyian tadi.

Huh! Selamba badak je kau ajak aku keluar kan. Ajaklah Madihah tunang kau tu. Apasal ajak aku.

"I know that I make the same mistake again but this time saya nak betulkan semuanya." Amin Asyraf bersuara penuh mengharap.

Air mata aku mengalir lagi. "Kenapa awak buat semua ni?"

"Sebab saya sayangkan awak."

Aku terdiam. Kalau dulu sebelum Madihah muncul balik,mungkin aku akan gembira tapi sekarang...aku rasa sakit hati.

"Amin Asyraf, I don't deserve you." Aku cakap sambil tersedu- sedan.

"No! I want you to come and see me. Right now! And don't jump into a conclusion."

Amin Asyraf mematikan panggilan. Suara dia agak keras tapi masih lembut.

Aku cepat-cepat bersiap dan turun ke bawah. Amin Asyraf yang menyandar di sisi kereta Ferrari dia bangun bila nampak aku.

Ramai orang tengok aku dan Amin Asyraf sebab kereta dia menyerlah sangat. Merah pulak tu.

Amin Asyraf mendekati aku. "Baby,you mean so much for me."

Hati aku bagai ditumbuk bila dia panggil aku baby. Seronok ada tapi bila terfikir Madihah... huh!

"Talk." Aku mula straight to the point.

"Ok,let's go." Amin Asyraf membuka pintu sebelah penumpang.

"Pergi mana?" Aku bingung.

"Somewhere. Jomlah. Saya janji tak culik awak punya." Dia tersenyum memandang aku.

Aku gerakkan mata kanan ke kiri. Kaki terus melangkah masuk ke kereta Amin Asyraf.

Amin Asyraf berjoging ke tempat pemandu dan memulakan pemanduan.

Mata aku jadi kuyu. Mungkin sebab penat mengemas rumah tadi. Dan aku pun terus terlelap.
******************************
"Sweetheart,we're here."

Aku terjaga. Kat mana ni. Mata aku mamai dan kuyu. Aku terus bukak pintu kereta dan angin menyapu lembut muka aku.

Segarnya. Aku terus bukak mata.

Arghhh,pantai!

Aku pandang Amin Asyraf dengan muka teruja. Amin Asyraf tersenyum.

Hish,kalau dah sah dah lama aku peluk manusia yang segak berbaju kemeja,jeans biru dan pakai spek rayban tu. Rambutnya dipacakkan bahagian depan. Senyuman menjadi penambah seri muka tu. Handsome nya lah makhluk Allah ni.

"Nak makan saya ke?" Amin Asyraf bergurau.

"Hi,tak de masa nak makan kau lah." Aku terus ke pantai.

"Wait!" Amin Asyraf menjerit.

Apa? Aku tengah syok nak main air ni. Aku pusing.

"Kita check in dulu kat resort baru main air ya sayang."

Mata aku membuntang. Check in?

"Kita duduk sini sampai petang Ahad."

Lagi besar bijik mata aku.

My Love, My EnemyWhere stories live. Discover now