Part 20-Gaduh

481 27 1
                                    

"Izara,saya akan nikahi Madihah sebagai isteri kedua."

Aku terpaku,terdiam,terpempan dan segala macam ter lagi.

"What?!"

Madihah smirk. "Kau tak dengar ke? Abang Amin nak kahwin dengan aku."

Amin Asyraf diam.

"Bie!" Aku panggil Amin untuk dengar penjelasan dari dia.

Amin angkat muka. "You hear me,Izara. I will marry her."

Aku terus bangun dan naik ke atas. Why?! Aku terus masuk ke bilik dan menghempaskan pintu lepastu kunci. Aku menangis.

Aku dengar Amin ketuk pintu bilik kami.

"Sayang,open this door! Bie boleh jelaskan."

Don't you sayang me lah Amin.

Dan lepas tu aku pass out.
******************************
Amin Asyraf p.o.v

"Izara,saya akan nikahi Madihah sebagai isteri kedua."

Muka Izara terus berubah. Aku tak berani nak hancurkan hati dia lagi. Aku tunduk.

"What?!"

"Kau tak dengar ke? Abang Amin nak kahwin dengan aku." Madihah mula bersuara.

"Bie!"

Aku perlu tetapkan hati. "You hear me,Izara. I will marry her."

Izara terus bangun dan naik ke atas. Aku bangun ingin mengejar Izara tapi ada tangan yang menghalang.

"Tak payahlah." Madihah jelas tak suka aku ikut Izara untuk pujuk dia.

"Izara masih isteri aku. Ini semua...kau punya pasal." Aku terus naik dan bila aku pusing belakang, Madihah dah ke pintu rumah dengan muka masam.

Blahlah kau perempuan.

Aku ketuk pintu bilik dia."Sayang,open this door! Bie boleh jelaskan."

Yang aku dengar cuma suara Izara menangis dan tiba-tiba berhenti.

Aku gabra,gelabah.

"Sayang! Open the door. Sayang,dengar tak?!" Aku geram.

Kaki aku melangkah ke arah tempat simpan kunci pendua dan bukak kunci pintu bilik kami.

Kunci dah unlock. Aku tolak pintu tapi berat. Aku tolak kuat sikit. Rupanya Izara terbaring lemah kat lantai.

"Ya Allah,isteri aku!" Otak dah tak boleh nak function dengan betul.

Nak buat apa ni? Nak buat apa ni?

Hospital. Ya,ya. Hospital.

Tangan aku terus mendukung Izara dan bawa ke kereta. Laju je aku letakkan Izara di seat penumpang dan aku terus berlari ke arah seat pemandu dan hidupkan enjin.

Ya Allah! Selamatkan isteri hambamu ini dari sebarang kecelakaan. Hamba tahu hambamu ini bersalah.

Air mata aku turun menitik,aku pandang Izara yang lemah.

Sayang,maafkan bie.
******************************
Aku menunggu dengan sabar doktor keluar dari merawat Izara. Tak sangka pulak boleh terserempak dengan Hanani,kawan Izara kat depan hospital. Rupanya dia doktor kat sini.

"Apalah yang Izara buat sampai boleh pengsan ni. Amin,you tak jaga dia ya. Dia tu tengah mengandung,mana boleh buat kerja-kerja berat." Tegur Hanani.

Aku terpaku. Perkataan mengandung berdengung-dengung dalam telinga aku. "Siapa yang mengandung?"

Hanani menepuk dahi. "Isteri you lah,Izara. Dah masuk 3 minggu. Dia tak bagitahu ke?"

My Love, My EnemyWhere stories live. Discover now