Ben geldimm!Bu hikayeyi unuttuğumu sanmayın aksine kafamı toplayıp yazmayı düşünüyordum.Bu aralar fazla stresli bir yıl oldu.Yinede okuyup oy veren herkese kocaman öpüyorum.Yeni bölümde görüşmek üzere!
Odadan çıktıktan sonra ikinci kattaki yeni sınıfıma doğru ilerlemeye başladım.Nedense içimde hiç heyecan yoktu.Bir an önce bitsin istiyordum.İkinci kata geldiğimde etrafı incelemeye başladım.Okulun sağ ve sol tarafı boydan boya camdı.Koridora kadar uzanıyordu.Camların olduğu yerde siyah ve bordo renkli koltuklar konulmuş ortalarında ahşap masa vardı.Sınıfım koridorun biraz ilerisinde sağ taraftaydı.İncelememi bitirip ilerlemeye başladım.Sınıfa girince vercekleri tepkiyi az buçuk biliyordum.Yeni kız damgası vurulacak bir kaç aya kalmaz unutulacaktım.Belkide beni görmezlikten gelip devam edebilirlerdi.Açıkçası pek de umrumda olmayan birşeydi hatta işime bile gelebilirdi.Düşüncelerimi bölen şey sınıfımın kapısının önünde dikiliyor oluşumdu.Yavaşça ciğerlerime nefesimi doldurup geri bıraktım. İşte başlıyorduk.
Kapıyı tıklamadan sınıfa girdim.
Bütün herkes şaşkın ve merakla bana bakıyorlardı.Bense dersini böldüğüm adamı inceliyordum.
Büyük ihtimal psikoloji dersi veren bir hocaydı.Yavaşça sınıfa bir bakış atıp tekrar hocaya döndüm.
"Adını söyleyip yerine geçebilirsin kızım."
Tek kelime etmeden en arkadaki kızın yanına oturdum.Büyük ihtimal benden böyle birşey beklemiyorlardı.Hocada dahil herkes şaşırmıştı.Ne vardı bunda?Adımı söylemek zorunda değildim yine koydukları bu saçma kurallardan biri
olmalıydı.Adam bozuntuya vermeden dersi anlatmaya devam etti.Ne kadar süredir uyuduğumu bilmiyorum fakat birisi bana dokunduğunda dersin bitmiş olduğunu anladım.
Kafamı kaldırıp kim olduğuna baktım.Uzun sarı saçları olan kız içten bir şekilde gülümseyip elini uzattı.
"Şey merhaba seni hiç buralarda görmemiştim ben Elya."
İngiliz aksanıyla konuştuğu için anlamakta ilk başta zorluk çektim.Masmavi gözleri vardı ve samimi olduğu belliydi.Bende öğrendiğim ingilizceme dayanıp devam ettim.
"Evet, buraya yeni geldim.Ben Arya.Tanıştığıma memnun oldum."
Uzattığı elini sıkıp yanıma oturması için kenara kaydım.
Herkese karşı ön yargılarım vardı gerçi bu kız sahtelikten uzak ve tatlıydı.Yine de tedirgin olmadan edemedim.
"Burası biraz kuralcıdır.Önceki yaptığın davranış herkesi şaşırttı çünkü hocaya karşı böyle davranmaktan dolayı dersten kalmak zorunda kalırdık yada ceza almak.Herneyse sen nerelisin?"
Ona kısaca hikayemi anlattım.İlk başta şaşırmış sonra kahve içmek için kafeye gitmeyi teklifte bulunmuştu.Birlikte okulun üst katındaki kafeye doğru ilerlemeye başladık.
"Burada herkes birbirine saygılıdır Arya.Belli gruplar vardır seni kendi grubumla tanıştıracağım.Merak etme hepsi iyidirler."
Yeni insanlarla tanışmak biraz beni tedirgin etmişti fakat bu kız beni güldürüyor yabancılık çektirmiyordu.Kafeteryaya geldiğimizde içerideki insanlari incelemeye başladım.Bir grup simsiyah giyinmiş değişik takılar takmıştı.Çocukların saçları uzun kızlarınki de kızıl ve mordu.Nereye baktığımı fark edince devam etti.
"Onlar metalci.Genelde herkes onlardan korkar ama hepsi iyi çocuklardır.Şu ilerideki grubu görüyor musun?"
Gösterdiği gruba baktım.Üç kız beş erkek oturmuş konuşuyorlardı.Kızlar sanki bu gruptan değilmiş gibilerdi.Fazla yapışkan davranışları vardı.Beni kolumdan tutup arkadaşlarının yanına götürdü.Hepsine baktığımda üç çocuk iki kız vardı.Kızlardan ikisi ikizdi.Çocuklardan birisi mavi saçlıydı ve piercingi vardı."Bu Ulrich." Diğer çocuk kumral ve gaydi"Bu da Daniel."Son olarak siyah saçlı ela gözlü çocuğu gösterdi."Bu da Zack.Kızlar bu da Arya.Arya bunlar da Elly ve Nelly."
Başımla küçük bir selam verdim.
"Hoşgeldin Arya bizde sıcak çikolata içiyorduk neden bize katılmıyorsun?"
Hepsiyle tanıştıktan sonra yanlarına oturup konuşmaya başladım.Hepsi cana yakın ve komiklerdi.Daniel komik hareketler yapıp insanlar üzerinde denedikleri iğrenç şakalarını anlatıyordu.Ben de dinliyor arada Elya'nın gösterdiği çocuklara bakıyordum.Hepsi duygularını saklamakta becerikli ve
soğuktular.Gerçi onlardan ne kadar uzak o kadar iyiydi.
"Nereye bakıyorsun sen öyle?"
Zack'in sorusuyla kendime gelip gözlerimi onlardan çektim.Hepsine baktığımda hafif şaşkınlık sezmiştim.Elly sıcak gülümsemeyle bana baktı.
"O gruba bulaşmak istemezsin Arya."
Hafif yutkunup ikizlere baktım.
"Neden? "
Herkes birbirine bakıp tekrar bana döndüler.Ulrich hafif eğilip kısık sesle konuşmaya başladı.
"Geçen sene bir olay yaşandı.O gruptaki sarışın çocuğu görüyor musun?"
Kafamı kaldırıp oradaki gruba baktım.Sanki ona baktığımı hissetmiş gibi kafasını bana doğru çevirdi.Göz göze geldiğimizde içimde bir ürperti oluştu.Soğuk ve hissiz bakan yeşil gözleri bana ölümü çağrıştırıyordu.İrkildim ve hemen kafamı Ulrich'e doğru çevirdim.
"Burada bir kız nedensizce öldürüldü.Kimse olayın ne olduğunu bilmiyor fakat o olayın yaşandığı gece o çocukta oradaymış."
"Jack."diye düzeltti Elya.
Gözlerini devirip anlatmasına devam etti.
"Bu olaydan sonra bir hafta Jack ortalıklarda görünmemiş.Bu onu suçlu gibi göstermesine neden oldu."
"Bahse girerim o kız onun eski sevgilisidir.Belkide Jack'in neler yaptığını gördüğü için onu öldürmüştür."elindeki pet bardağıyla oynuyordu.Bakışlarını bana çevirip ürpertici sesle konuşmaya devam etti.
"Belki de sonraki hedefi sensindir Arya.Ne de olsa buraya yeni geldin öyle değil mi?"
Nelly kafasına vurup dişlerinin arasından konuştu.
"Kes sesini Daniel onu korkutuyorsun."
"Bir dakika, o kız geçen sene yeni mi gelmişti?"
Sorduğum soru belkide hayatımı etkileyebilirdi yada hiçbirşey.
Sorumu Elya cevapladı.
"Evet ama neden öldürüldüğü bilinmiyor."
"Çünkü olay gizli tutuluyor bayan dedektif."alaycı sesiyle Elya'ya baktı.Arkasına yaslanıp konuşmasına devam etti.
"Polisler dahi olayı gizli tutuyor.Biz de bu olayın kapanması için yüklü bir para teklif ettiklerini düşünüyoruz."
İçerisinin birden soğuduğunu hissettim.Kollarımı kendime dolayıp ısıtmaya çalıştım fakat deneyimim başarısız olmuştu.
Tanrım ben nereye düşmüştüm böyle? Baran'a anlatsam belkide beni bu okuldan alabilirdi ya da anlattıklarıma inanmayıp hepsinin birer uydurmasyon olduğunu söyleyip dalga geçerdi.
Kafamı iki yana sallayıp bu düşüncelerden kurtuldum.
"Bu konuyu kapatsak iyi olur ders başlamak üzere."
Hepimiz kalktık bense olayları sindirmeye çalışıyordum.
Elya anlayışça elini omzuma koyup sıktı.
"Takma kafana zaten sana buluşacaklarını zannetmiyorum.
Hadi kalk felsefe dersine geç kalacağız."*
Sıramda oturmuş önümdeki defterime birşeyler karalıyordum.Dersin bitmesine yarım saat vardı fakat ben sıkıntıdan patlamak üzereydim.
Kafamı yavaşça uyuyan arkadaşıma çevirdim.Hepsinin telefon numarasını kaydetmiştim.Eski arkadaşlarımdan daha cana yakındılar yinede kimseye güvenmemem gerekiyordu.Bu biraz zaman alacaktı.
"Hey sen, yeni öğrenci?"
Kafamı kaldırıp kadına baktım.
"Evet?"
"Bize insanları kısaca anlatır mısın?"
Hadi ama! Burada da bunlardan çok varsa çekeceğim vardı.Kafamı sallayıp diyeceklerimi kafamda tasarlamaya başladım.Aklıma gelen cümleleri kurup konuşmaya başladım.
"Biz insanlar biraz bencil ve her istediklerimizi elde etmeye çalışan varlıklarız.Belki bu dünyada bunlardan az bir kısmı iyi ve yardımseverlerdir.Daha kötüsü de hırsızlar,cinayetler,uyuşturucu ve katiller gibi bir dolusu daha bizim dünyamızı işgal etmekteler."
Boğazımı temizleyip konuşmaya devam ettim.
"Elimde olsa hepsini hapse mahkum etmek isterdim ancak-"
"Ben bu düşünceleri doğrulamıyorum efendim aksine onlar bu dünyada gereksiz insanları yok etmek için varlar."
Sert bir şekilde sözümü kesen çocuğa baktım. Gördüğüm yüzle kanım donmuştu.Soğuk ve donuk bakan yeşil gözler bana bakıyordu.
"Belki de en çok bu dünyayı hak edenler onlardır değil mi Arya?"
Ben dahil diğer herkes şok olmuştu.Kalbimin boğazımda attığını hissettim.Midem bulanıyordu ve kusacak gibi hissediyordum.Ders başladığından beri onu farketmemiştim şimdi de ayağa kalkmış düşüncelerimin saçma olduğunu söylüyordu.Kendime gelip hocaya baktım.O da belli ki bu cevabı beklemiyordu.
"Neden böyle düşünüyorsun Jack?"
Bakışlarını benden ayırmadan konuşmasına devam etti.
"Onların suçu yok,belkide ölme vakti geldikleri insanların canlarını alan bir melektirler."
Elya hafifçe bacağımı sıkıp beni kendince uyarmak istedi fakat pişman olacağım sözleri ağzımdan çıkmasına engel olamadım."Senin yaptığın gibi mi?"
Buradaki herkes nefesini kesmiş aramızdaki gerilimi izliyorlardı.
Bendeniz koca yürek yemiş yaptığım hatayı gözlerimin önüne getirip duruyordum.Neden çenemi tutmamıştım ki?
Zilin çalması ile kalkmam bir oldu.Buradan hemen çıkmam gerekiyordu aksi taktirde bu çocuğa yem olabilirdim.
"Hey, Arya biraz yavaşla!"
Elya arkamdan bağırıyor, bana yetişmeye çalışıyordu.Bense tek bir noktaya odaklanmış buradan kurtulmak istiyordum.Birisi kolumu tuttuğunda korkumdan bayılmak üzereydim.
"Az önceki tartışma da neyin nesiydi? Tanrım resmen ona kafa tuttun!"
"Selam millet neyi kaçırdık?"
Zack sağ kolunu omzuma atıp saçlarımı karıştırdı.
"Arya derste Jack'e ölümcül darbesini vurdu,görmeliydiniz!"
Gözlerimi kısıp Elya'ya ters bir bakış attım.Bu harika birşey değildi üstelik o çocuğun dikkatini çekmiş olabilirdim.Bu da bay katilin beni seçmesi demekti.Kendimi hiç iyi hissetmiyordum.
"Aman Tanrım sen ciddi misin!
Hani şu soğuk navale?"
Elly'nin gözleri parlıyordu fakat Diğerleri için söz konusu bile değildi.
"Büyütmeye gerek yok ayrıca sözümü kesmişti bu onun suçu."
Bahçeye doğru ilerlerken Ulrich kulağıma doğru fısıldadı.
"Birilerinin dikkatini çekmeye başarmışsın bile,"
Karşı kamelyalara doğru baktım.
Kendi grubu konuşmaya dalmışken onları umursamıyor doğruca bana bakıyordu.Tekrar aynı şey oldu.Midem bulanmaya başlamıştı belli ki buraya alışmam biraz zaman alıcaktı.
Soğuk yeşillerinde bir yenisi daha eklenmişti.Nefret.
Karnımın kasılmasına engel olamadım.Ters giden birşeyler vardı ve burnuma hiç de güzel kokular gelmiyordu.Bakışlarımı kaçırıp ilerideki siyah jeep de beni bekleyen Baran'a doğru ilerledim.
"Sonra görüşürüz çocuklar!"
Hepsi kafasıyla onaylayıp görüşürüz dedikten sonra arabanın ön kapısını açıp bindim.Ben emniyet kemerini takarken Baran arabayı okulun olduğu bahçeden çıkardı ve eve doğru sürmeye başladı.
"Günün nasıldı kardeşim?"
Bu kelimeye alışmam gerektiğini beynimin bir köşesine kaydettim.Alaycı bir gülüşle sorusunu yanıtladım."Tek kelimeyle harika!"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
~KURALSIZLAR~
Teen FictionKuralsız bir hayat.Üniversiteli bir grubun,kuralların ne kadar saçma ve gereksiz olduğunu herkese göstermeye çalışsa da insanların çoğu bunu kabul etmiyor.Arya bu kuralları takmayan biri.Onların bu inişli çıkışlı maceraları KURALSIZLAR 'da.