Csak a legbátrabbak mernek belépni a kísértetjárta, sötét helyekre, ahol még a bezártság érzet is tovább borzolja az idegeket.
Az öreg, sötét helyek mindig remek táptalajt biztosítanak egy-egy rémtörténethez, ezért a barlangok, ódon kastélyok, és régi temetők mellől nem maradhatnak el az alagutak sem, hiszen azokban még a bezártság érzettel is meg kell birkózni a félelem mellett.A következő 10 alagút olyan hely, amelyhez egy-egy rémisztő legenda fűződik.
Gold Camp Road Tunnels: Colorado pusztájának a közepén kanyarog az 56 kilométer hosszú Gold Camp Road, melynek három alagútja van. Ezeknek a neve az 1-es, 2-es, és a 3-as járat. A legenda szerint 1987-ben egy gyerekekkel teli iskolabusz haladt át a 3-as alagúton, amikor beomlott annak a teteje, és ezzel maga alá temetett mindenkit.
A helyiek most azt mesélik, hogy szerintük az első két alagútban a gyerekek kuncogása hallható, míg a 3-as számú alagútban a diákok halálsikolya hozza rá az emberekre a frászt. Amennyiben pedig valaki autóval halad keresztül a járaton, akkor az illető járművének ablakán rejtélyes kéznyomok jelennek meg.
Habár a környékbeliek állítják, hogy a legenda igaz, mégis az alagút történelméből csak az derül ki, hogy 1987-ben beomlott a 3-as, ám sehol sem esik szó iskolabuszról. Egy másik történet szerint az alagútban meghalt vasúti munkások szellemei kísértenek, ugyanis a Gold Camp Road Tunnels régen egy vonatok által használt útvonal volt.
Hoosac Tunnel: Massachusettsben található a nem éppen precíz mérnöki munkával létrehozott alagút, amit 1876-ban adtak át, s ezzel 40 évre ez lett Észak Amerika leghosszabb, és a világ második leghosszabb alagútja.
A 19. század elején még nem voltak olyan biztonságokat a munka körülményei, mint napjainkban, ezért a hegy belsejében történő robbanások több kárt okoztak, mint hasznot. Ennek köszönhető, hogy mire elkészült az alagút, addigra egy új becenevet kapott, ami a „Gyilkos Üreg". Ezt azzal érdemelte ki, hogy az építése 24 éve alatt, 195 ember halt meg itt.
A rengeteg munkahelyi baleset közül 1867. október 17-én történt a legrosszabb. Ekkor történt, hogy valamilyen ok miatt gáz kezdett szivárogni, aminek a következménye az lett, hogy egy gyertya lángja olyan erejű robbanást okozott, hogy a főjáraton végig söpörve azonnal megölt 13 embert.
Később leküldtek az alagútba egy munkást, hogy vizsgálja meg az esetet. Amikor az illető visszajött, zavartan annyit mondott, hogy nincs remény. Ezt követően az aknát elárasztó víz felszínre hozta a darabokra szakadt testeket.
A Hoosac Tunnel szellemtörténetei már az alagút átadása előtt elterjedtek. Az egyik ilyen legenda arról szól, hogy 1865-ben három robbantó mérnök, Brinkman, Nash, és Kelley, a járatban dolgoztak, amikor Kelley túl korán gyújtotta meg a detonátort, és ezzel megölte a két kollégáját.
Kelley nem halt meg, ám hamarosan nyomtalanul eltűnt az alagút mélyén. Később megtalálták a megfojtott holttestét, de a gyilkosa sosem került rendőrkézre. Egyes vélemények szerint Brinkman és Nash barátai álltak bosszút. A paranormális jelenségekben hívők azonban úgy vélik, hogy maguk az elhunyt lelkek ölték meg a munkást.
Az, hogy mi az igazság nem derült ki, de az biztos, hogy az eset után többé senki sem mert az alagútban dolgozni, ha besötétedett, mert éjszaka a meghalt munkások sikolya töltötte be a járatot, és néha meg is jelentek a szellemek a hegy oldalában.
A beszámolók szerint nem minden kísértet akart gonosz dolgokat tenni itt. Az 1970-es években például egy Joe Impoco nevű munkás állította, hogy egy rejtélyes hang figyelmeztette többször is, hogy veszélyben van. Ez mentette meg a férfit attól, hogy átmenjen rajta egy vonat.