"
De volgende ochtend. Draco had gelukkig niet verder door gevraagd over mijn nachtmerrie. Vandaag had alleen ik vrij en moest Draco naar de les. Mijn hele lichaam deed nogsteeds pijn en ik had geen idee wat ik ging doen. Je zou denken, rust dan uit! Maar dat kan ik nou eenmaal niet.
'Ik ga, schatje' zegt Draco. Dit is de eerste keer dat hij mij schatje noemt! Hij ziet er minder erg uit dan gister, dat lucht me op. Ook kan hij weer normaal lopen, in tegenstelling tot mij... Toch sta ik op en waggel naar hem toe. Ik struikel een paar keer onhandig en verga van de pijn, maar dat boeit me niet zo veel.
'Fijne dag nog' zeg ik en ik geef hem een kus. Meteen ontploft mijn buik weer en stroomt er een warm gevoel door mijn lichaam. Maar aan de andere kant voel ik me nog steeds schuldig.
'Doei' zegt hij en ik zwaai hem na. Hij doet de deur open en gaat weg. Meteen krijg ik een leeg gevoel in mijn maag. Ik ga op mijn bed liggen en meteen schiet de deur weer open. Ik hoop dat het Draco is, maar dat is het is niet. Het is Cecille, ook goed!
'Hey' zeg ik terwijl ze de deur sluit.
'Ik had de sleutels van Professor Sneep gekregen en ik heb de eerste twee uur vrij gekregen, dus ik dacht... Ik ga even bij mijn lieve vriendin langs!' lacht ze en ze komt bij mij aan bed zitten, gek kind dat ze is.
'Leuk' zeg ik vermoeid maar gemeend. Het klinkt misschien raar, maar ik ben nu al weer moe.
'Gaat het wel?!' vraagt Cecille bezorgd.
'Jawel, maar ik heb hele erge koppijn en ben heel moe'
'Dan gaat het dus niet' concludeert ze en ik zucht. Ik wil me helemaal niet ziek, of zwak, of moe voelen. Ik wil gewoon net zoals de rest de lessen kunnen volgen. Ineens verschijnt er een dienblad op mijn schoot.
'Ontbijt!' roept Cecille en ik ga overeind in bed zitten.
'Ik heb ook nog niet gegeten, mag ik wat van jou?' vraagt ze voorzichtig.
'Sure' zeg ik en ze glimlacht maar op dat moment verschijnt er nog een dienblad met eten op mijn bed.
'Mijn eigen eten!' roept Cecille blij, vreetzak dat ze is.
Ik bekijk mijn ontbijt, een croissantje en een boterham met kaas. Ook zit er een glas water en een glas pompoensap bij. Op de hoek van mijn dienblad zie ik een potje staan. Ik lees het etiketje hardop voor.
'Tegen pijn aan het hoofd, maag, armen, benen en andere lichaamsdelen.
Wordt het meest gebruikt tegen Cruciatusvloek''Is dat wat er gebeurd is? Is de Cruciatusvloek tegen je gebruikt?' vraagt Cecille geschrokken.
'Hadden ze je dat nog niet vertelt' slik ik. Ik heb geen zin om alles aan haar uit te leggen, maar dat zou wel moeten aangezien het gebeurde tijdens een afspraak van Voldemort. Ze schudt haar hoofd.
'Ik moest Draco martelen, om mijn loyaliteit te bewijzen' slik ik en ik kijk naar het dienblad.
'Ik moest wel, maar ik kon het niet. Maar ik heb het gedaan' nogmaals slik ik.
'Ik hield het niet lang vol, ik hoorde hem zo gillen. Ik hield meteen op en ze zeiden dat ik het nog een keer moest doen. Dat deed ik niet en toen werd ik zelf dubbel zo hard gemartelt. Cecille, ik ben een martelaar' huil ik en ik val tegen haar aan. Waarom moet dit mij nou weer overkomen. Als Draco hier ooit achterkomt wilt hij me waarschijnlijk nooit meer zien.
'Ben je niet, je moest. Je hebt het gedaan maar wanneer het nog meer moest offerde je jezelf op. Dat heet loyaliteit, niet aan Voldemort maar aan Draco' zegt Cecille geruststellend terwijl ze me een moederlijke knuffel geeft.
'Ik kan het niet aan hem uitleggen' huil ik.
'Het is goed Guul, wanneer je het moet uitleggen, en die tijd komt, zal het hij zeker wel begrijpen. Zo niet, dan ben ik er altijd voor je. Dat weet je he?! Ik zal je altijd helpen! Wat dan ook!'
Maar bij Cecille voel ik niet dezelfde vertrouwdheid als bij Draco. Ik wil Draco niet kwijt. Alsnog zeg ik 'Dankje' en ga ik weer overeind zitten. Ik veeg ruw mijn tranen weg.
'Wat zit er onder dat potje?!' vraagt Cecille na een tijdje verbaasd. Nu zie ik het ook, er zit iets wits onder. Ik til het potje op en pak het witte ding op. Het is een briefje.
'Voor Mevrouw Gulia Rue.
Neem om de twee uur een pilletje uit dit potje, je zult dan snel aansterken. Morgen moet je weer naar de lessen, waar je wel je huiswerk af voor moet hebben... Veel beterschap
Professor Severus Sneep'
Lees ik hardop voor.
'Urgh, huiswerk' zucht ik terwijl ik mijn croissantje in mijn mond prop.
'Je mag het wel van mij overschrijven, maar ik heb niet alles af. Anders schrijf je hetgene over wat ik al af heb en maken we de rest vanmiddag?' stelt ze voor.
'Ja graag' zeg ik dankbaar, 'Wat is het huiswerk?'
'1 opstel voor toverdranken over de Vernuftscherpende Toverdrank, voor Waarzeggerij de veranderingen van de planeten omschrijven en de gevolgen daarvan en de rest weet ik niet meer uit mijn hoofd..'
Zo praten we nog lang verder over wat er allemaal gebeurd is en over wat gebeuren moet, huiswerk. Ugh
JE LEEST
Struggles and Secrets (Harry Potter)
Fanfictie!!!LET OP: naam veranderd van I'm you halfsister naar Struggles and Secrets!!! Guila Rue-Potter is een jaar na Harry Potter geboren. Haar moeder, een zwadderaar genaamd Rosa Ruarg, is bij de bevalling overleden en kort daarna werd haar vader, James...