0.9

1K 50 2
                                    

○Jason○
"Nej, jag tror att jag glömde min väska därinne. Vänta här jag kommer." Jag nickar bara och fortsätter att granska skolgården. En ganska bra stund hinner gå men ingen Alice.

Jag börjar bli smått orolig när hon inte kommer och överväger halvt att gå in och leta efter henne men stoppas av ett gäng killar i min ålder som börjar cirkulera runt mig.

"Alex's lillebrorsa." Yttrar den ena och pekar på mig.

"Kommer du ihåg mig Lewis?" Jag vänder mig om och tittar på killen som just gett mig frågan men svarar inte. Och hade jag gjort det så hade svaret ändå varit nej. "Jag gissar att svaret är nej eller?" För att undvika bråk på alla sätt nickar jag bara tillslut. "Ryan." Säger han och sträcker fram sin hand med ett flin på läpparna. Jag sväljer hårt och försöker backa men är helt omringad. "Vad är problemet?" Spottar han och sänker sin hand. Men jag svar fortfarande inte.

"Jag tror vi har glömt en liten detalj." Hör jag någon bakom mig säga. "Inte sant Lewis?" Det är som att allt svartnar framför mina ögon. Jag blir helt yr av allas röster som når mig samtidigt och blandar ihop sig i mitt huvud.

"Jävla missfoster."

"Monster."

"Hela stan kommer att vilja döda dig."

"Du borde stannat där du var."

"Jason?" Jag skakar på huvudet och tittar på Alice. "Är något fel?" Ingenting förutom att min fantasi blandar ihop sig med verkligheten.

"Nej. Allt är bra."

Vad händer med mig?

TrustWhere stories live. Discover now