○Alice○
Mina tårar är mer ostoppbara än någonsin."Adrian!" Skriker jag i panik när jag går igenom korridoren. "Adrian!" Tillslut ser jag honom komma springandes mot mig och fångar mig i sin famn. Mina knän viker sig vilket gör att han också dras ner på golvet med mig i sin famn. "De kan inte göra så!" Gråter jag mot hans bröst medan han försöker lugna ner mig.
"Alice..." Jag tittar upp på honom och väntar på att han ska säga något. "Vi har gjort så mycket som vi kan. Men...han är en lighter och jag är ledsen men han är inte som du och jag och vi har inte samma rättigheter."
"Vad är skillnaden?" Han torkar bort mina tårar och skakar sakta på huvudet.
"Han är inte som vi. Alice. Hade han älskat dig så hade han gjort dig lycklig och inte valt dig, utan livet..."
"ETT liv av tortyr! Ett liv där han sitter inlåst. Ett liv där ni tvingar honom till saker han inte vill." Avbryter jag men inget av mina ord berör honom. "Adrian!"
"Alice! Han är en lighter. A "person" you can never touch and NEVER trust!" En annan soldat kommer ur från ett rum och tittar på mig. Jag hör ett skrik. Ett tyst skrik. Ett skrik ingen annan hör.
"Hejdå Alice." Jag spärrar upp ögonen och är beredd att springa innan soldaten tar tag i mig.
"Det är redan försent."
YOU ARE READING
Trust
Science Fiction"Do you trust me?" Uppföljare av Touch. -Rekommenderar att lästa den först, boken finns i min profil!