♪ Dynasty - Miia ♪
○Liam○
"Du ser bekymrad ut." Hon sätter sig i mitt knä och lyfter upp mitt huvud i hennes händer. "Liam?" Jag tittar på henne och skakar på huvudet."De...det är inget." Inte för att jag får eller vill berätta för henne ändå. Vad skulle hon säga? Hon hatar redan detta och skulle hon få reda på de så hade hon antagligen lämnat mig. Tänk om hon vetat vad jag gjort. Hur mycket jag har skadat och hur många helveten jag har brutit ut för andra. Tänk om hon hade vetat hur hemsk jag egentligen är.
"Men jag ser ju att det är något." Jag fuktar mina läppar och tittar ner i golvet medan jag lutar mig mot väggen.
"Det är inget." Försöker jag utan att lyckas.
"Litar du inte på mig?"
Säg det inte.
"Jag ska döda honom." Viskar jag tyst. Emily reser sig upp och höjer på ögonbrynen när jag halvt möter hennes blick. Jag vill inte se henne i ögonen och samtidigt erkänna vem jag är.
"Ursäkta mig?" Jag upprepar mig själv fast denna gången går det knappt att höra mina ord. "Liam!"
Säg det inte.
"Jag ska döda Jason. Okej? Och jag har skadat fler än du kan räkna till. Jag har förstört fler liv än du kan tänka dig." Säger jag rakt ut utan att bry mig om ifall någon mer än hon skulle höra mig.
"V-va? Du sa..." Jag nickar. "Du sa att du inte gjorde sånt."
"Jag vet. Jag vet vad jag sa."
"Varför ska han dö?" Jag suckar.
"Han ä-. Han bröt mot reglerna. Många av dem."
"Och därför är han inte värd att leva mer?"
"Ja-."
"Svara inte." Säger hon bara innan hon själv efter en stund bryter tystnaden "Varför du?" Jag tittar bara på henne för att hon själv vet svaret. Det går några sekunder innan hon skakar på huvudet. "Liam..." Mitt hjärta går i tusen bitar när hennes ögon börjar vattnas.
"Baby nej." Säger jag och skakar på huvudet medan mina ögon också börjar vattnas. Jag går fram till henne och försöker ta hennes hand men hon knuffar bara bort mig.
"Du kan inte göra så. Liam någon älskar honom..." Alice. "Någon behöver honom..." Alice. "Någon kommer inte kunna leva utan honom." ... Alice. "Precis som jag älskar dig, precis som jag behöver dig. Och precis som jag inte kan leva utan dig." Hon fäller en tår.
"Vad har jag för val?" Säger jag frustrerat.
"Man har alltid ett val Liam. Han har inget val. Men du har det. Du kan gå härifrån och aldrig komma tillbaka men det kan inte han och det vet du om. De ska finna sig i din värld men du behöver inte ens komma i närheten av deras för så fort den hotar er så dödar ni den. Inte sant?" Hon tar ett steg närmre mig. "Den Liam jag blev kär i skulle inte ens överväg att göra en sån sak."
"Emily-."
"Jag ger dig ett val. Det här stället. Eller mig."
Jag kan inte. Men inte för någon annans skull. Bara för henne. Jag gillar varken Alice eller Jason. Men jag älskar min Emily och jag tänker inte förlora henne för en dum sak som Alice, jag kan inte göra det. Jag tänker inte göra det.
DU LIEST GERADE
Trust
Science Fiction"Do you trust me?" Uppföljare av Touch. -Rekommenderar att lästa den först, boken finns i min profil!