8

502 18 6
                                    

Bo

Nadat we allemaal nog wat gedronken hebben gaan Mel en ik ons omkleden.

"Moest dat nou echt?", kreun ik terwijl ik mijn make-up eraf haal.

"Wat?", antwoordt Mel onschuldig

"Die opdracht die je aan Rein gaf."

"Zo kan je erachter komen of hij je leuk vindt."

"Mel, hij vindt me niet leuk.", zucht ik en trek een te grote trui over mijn hoofd.

"Dat denk jij. Je hebt zijn ogen niet zien stralen toen hij je knuffelde."

Ik zucht en poets mijn tanden. Daarna gaan we naar beneden waar de jongens ook al omgekleed zitten.

Holy shit, Rein draagt enkel een joggingbroek. Mijn ogen glijden automatisch naar zijn sixpack en ik denk dat ik aan het staren ben want Mel geeft me een por.

"Film kijken?", vraagt Nils.

De jongens knikken en ik laat me op een matras ploffen.

"Horror?", grijnst Daan waardoor ik meteen heftig mijn hoofd schud.

"We zullen je beschermen Bo.", lacht Owen en ik weet dat hij aan vorige week denkt.

Ik rol met mijn ogen en Nils start de film op.

Bij een eng stuk slaken Mel en ik een gil waardoor de jongens in de lach schieten. Ik pak een kussen en gooi het naar Nils zijn hoofd.

Na heel wat gegil is de film afgelopen. Ondertussen is Mel helemaal tegen Nils aan gekropen, die lachend zijn arm om haar schouders heeft gelegd.

"Dat was vreselijk.", ril ik en haal mijn neus op.

"Het was niet zo eng.", lacht Rein.

"Nog een film?", vraagt Daan.

"Geen horror.", zeg ik.

Daan wiebelt met zijn wenkbrauwen en ja hoor, het is weer een horrorfilm.

"Nee! Loop toch weg!", roep ik naar het scherm waarop een jongen te zien is die elk moment vermoord kan worden.

"Hij was zo knap!", roepen Mel en ik op hetzelfde moment waardoor de jongens ons raar aankijken.

Na een tijdje komt er een spannend stuk en ik kruip angstig dichter naar Rein, die zich naast me heeft gezet. Op het moment dat er een luide knal klinkt begin ik te gillen en duw mijn hoofd tegen zijn schouder. Hij slaat beschermend zijn arm om me heen.

"Het is weg, je kan terug kijken.", fluistert Rein.

Ik richt me terug op het beeldscherm maar blijf dicht tegen hem aanzitten.

Middenin de film merk ik dat mijn oogleden zwaar beginnen te worden. Ik geeuw en mijn ogen vallen vanzelf dicht.

----

"Ahw, wat schattig.", hoor ik iemand zeggen.

Ik wil me omdraaien maar kom erachter dat ik vastzit in iemand zijn greep. Als ik mijn ogen een stukje open zie ik een gespierde arm om me heen liggen. Ik volg de arm en kijk recht in het gezicht van Rein, die me slaperig aankijkt.

"Goedemorgen.", mompelt hij.

"Waarom lig ik tegen je aan?"

"Je viel in slaap tijdens de film en we wilden je niet wakker maken.", hoor ik Mel zeggen.

Ik duw Rein zijn arm van me af en zie hoe iedereen ons grijnzend aankijkt.

"Wat?", zeg ik geïrriteerd.

The Beginning Of Something New. {MainStreet Fanfiction.}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu