Bo
De tijd lijkt voorbij te vliegen en voor ik het besef is het alweer eind september wat betekent dat ik terug naar school moet.
In augustus heb ik veel tijd doorgebracht met Rein en Nils. Zo zijn we naar een waterattractiepark gegaan, hebben we gepicknickt, zijn we naar een museum geweest en heeft Rein me meegenomen op date naar de dierentuin.
Eind augustus ben ik mijn schoolboeken gaan ophalen en heb ik al wat voorbereidingen gedaan. Het schooljaar zelf is redelijk goed van start gegaan en in de eerste week heeft Felix ons voorgesteld aan zijn vriendin.
De vriendin van Stijn heb ik ook ontmoet maar ik mag haar niet echt. Als Stijn kijkt doet ze poeslief maar zodra hij zich omdraait werpt ze me constant vuile blikken toe, alsof ze denkt dat ik Stijn van haar af ga nemen.
Ik zet me wat beter op mijn bureaustoel en probeer me op mijn werkstuk van geschiedenis te focussen. Ik moet minstens vijf pagina's hebben over de Spaanse revolutie. Momenteel heb ik iets meer dan twee pagina's en dan moet je onthouden dat ik er al van gisteravond aan bezig ben.
"Bo, kom eens!", roept Nils na een half uur.
Ik zucht en begeef mezelf naar de onderste verdieping. Nils zit op een stoel in de keuken en kijkt op als hij mijn voetstappen hoort.
"Ik ga naar Eindhoven naar de opening van die nieuwe winkel. Wil je meegaan?"
"Ik kan niet. Ik moet een opstel afwerken.", antwoord ik.
"Oké, ik blijf waarschijnlijk bij Rein dus ben pas morgenochtend thuis. Mijn moeder is over een half uurtje thuis."
Ik knik en omhels hem vlug.
"Veel plezier!"
"Jij ook met je opstel!", roept hij grijnzend terug.
Ik rol met mijn ogen en loop terug naar mijn kamer. Met veel tegenzin ga ik terug achter mijn bureau zitten en sla mijn boek van geschiedenis open.
Ik ben zodanig gefocust op mijn huiswerk dat ik niet opmerk dat Bettina mijn kamer inkomt met een kop thee. Pas als ze haar hand op mijn schouder legt schrik ik op.
"Oh hey.", glimlach ik.
"Dag lieverd, druk bezig?"
Ik knik en wijs naar de laptop, waarop het document openstaat.
"Denk eraan dat je tussendoor ook moet ontspannen hé."
"Ik weet het maar dit moet vandaag echt af zijn.", mompel ik.
"Ik snap je wel hoor. Je laatste jaar is het moeilijkst omdat ze dan zoveel van je verwachten.",
"Precies. We zijn nog maar oktober en we moeten nu gemiddeld al twee opstellen per week indienen.", zeg ik zuchtend en ik veeg een plukje haar uit mijn gezicht.
Bettina glimlacht.
"Over wat moet je een opstel maken?"
"Spaanse revolutie.", mompel ik.
"Oh, die zijn zo interessant! Mag ik eens kijken wat je al hebt?", vraagt ze enthousiast.
Verbaasd knik ik. Bettina buigt zich over de laptop en ik zie haar ogen over het scherm flitsen.
"Nou, hier kan je nog wat uitgebreider te werk gaan.", zegt ze en ze wijst op de inleiding.
"Ik wist niet dat jij revoluties zo interessant vond."
"Geschiedenis was altijd al mijn lievelingsvak.", glundert ze.
"Ik vind het juist saai.", grinnik ik.
JE LEEST
The Beginning Of Something New. {MainStreet Fanfiction.}
FanfictionWat als je alles wat je liefhebt verliest? Het overkomt de 15-jarige Bo. Na het tragische auto-ongeluk, waarbij ze haar ouders en broer verloor, moet ze de draad van haar leven terug oppakken. Ze moet haar vertrouwde leventje in België inruilen voor...