16

536 17 10
                                    

Bo

Ik open slaperig mijn ogen en draai me kreunend op mijn zij.

Zaterdag was perfect. Rein heeft me netjes thuis afgezet en is pas vertrokken toen hij zag dat ik binnen was. Nils overspoelde me meteen met allemaal vragen, maar ik denk dat mijn glimlach genoeg vertelde.

Jammer genoeg is het al terug maandag en dat betekent dat ik vijf dagen school moet overleven. Ik strek mijn arm uit naar mijn mobiel en glimlach als ik Rein zijn appje zie.

Rein: Goedemorgen prinses, ik mis je x -6u57-

Ik: Ik mis jou ook, zie ik je snel? -7u02-

Rein: Ik ben vrijdag in Amsterdam, heb auditie voor een film. Ik kan erna wel even langskomen? -7u05-

Ik: Klinkt super! X -7u05-

De deur van mijn kamer gaat een stukje open en ik kreun vermoeid.

"Als je nu niet opstaat, kom je te laat.", lacht Nils.

Ik grom wat en kom met veel moeite uit mijn bed.

Ik strompel naar de badkamer en draai de douche open. Ik bekijk mezelf en zucht. 

Mijn haar lijkt op een vogelnest, ik heb wallen, en de huid rondom mijn ogen is rood.

Ik vraag me echt af wat Rein in me ziet.

Na een heerlijke douche loop ik mijn kamer terug in, gehuld in een zachte badhanddoek. Ik trek ondergoed aan en kijk naar buiten. Het is begin februari en gelukkig vriest het niet meer zo hard.

Ik neem een spijkerbroek en een trui, die ik aantrek. Ik laat mijn voeten in een paar sneakers glijden, kam mijn haar door, en laat het los hangen.

Ik maak mijn gezicht toonbaar met wat make-up en ga naar beneden.

"Goedemorgen.", zegt Stijn chagrijnig.

"Slecht geslapen?", vraag ik terwijl ik een broodje smeer.

"Ruzie met Sofie."

Ik knik en ga mijn tanden poetsen. Ik laat mijn vingers even over het kettinkje, dat ik van Rein gekregen heb, glijden, en spuit wat parfum op.

Ik grijp mijn tas van de grond en haast me de trap af. Ik pak mijn fiets en ga in een sneltempo naar school.

Net als ik mijn jas in mijn kluisje dump gaat de bel. Ik zucht, lekker sporten op een maandagmorgen.

Ik loop naar de sportzaal en kom onderweg Romy tegen.

"Ik heb geen zin.", zeg ik geërgerd.

Romy grinnikt even en trekt me mee naar de kleedkamers. Ik verwissel mijn trui voor een t-shirt en als ik er zeker van ben dat er niemand naar me kijkt doe ik mijn sportbroek aan.

Ik maak een paardenstaart en trek mijn gympen aan. We lopen de zaal in en zien de meeste jongens al op de bank zitten. Ik rol met mijn ogen als Blake me grijnzend aankijkt.

"Goedemorgen, vandaag gaan we hockey spelen. Verdeel jezelf in twee groepen, dan kunnen we snel beginnen.", zegt de leraar vrolijk.

Na vijf minuten zijn we eindelijk verdeelt. Ik zit in de groep bij Romy, een paar trutjes, wat jongens en nog een paar meiden.

In het andere team zitten Blake en zijn groepje, samen met het overige deel van de klas.

Ik pak mijn stick stevig vast focus me op het spel. De puck komt in mijn richting en ik ren erop af. Ik pak het af van één van Blake zijn vrienden en ren naar het doel van de tegenpartij. Ik ontwijk een paar mensen en loop naar voren.

The Beginning Of Something New. {MainStreet Fanfiction.}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu