Hoofdstuk 21

6 2 0
                                    

Er valt een gewicht op mijn bed en niet veel later stuiter ik op een neer. "Hou op!" Beveel ik. Maar ze stoppen niet. "Het is vandaag!" Anna is luid aan het roepen. Ik werp een blik op mijn wekker: 7u28. "Natuurlijk is het vandaag, gisteren is het niet." Zeg ik, ook al weet ik wat ze bedoelt. Het concert. Soms twijfel ik of ze daar meer naar uit kijken dan naar hun bezoek aan mij. "We moeten gaan winkelen, ik moet er fantastisch uit zien! Ik wil Calum voor me winnen." Ik heb Anna nog nooit over Calum horen vertellen, maar dat zal vast aan mij liggen. "Nu nog niet, de winkels gaan pas open om 9 uur, eerst ontbijten. Trouwens, is Lucy al wakker?" Anna schudt haar hoofd. We kijken elkaar kort aan en knikken dan tegelijk. Anna rent de badkamer in en ik pak een emmer uit de kast in de gang. We vullen de emmer en sluipen dan geluidloos op onze tippen naar Lucy's bed. "3...2...1..." Fluistert Anna zacht en op 1 kieper ik de emmer om zodat al het water op Lucy terecht komt. "AAAARRGH!!" Lucy schiet overeind en gilt heel luid. "Goedemorgen schone slaapster." Zeg ik liefdevol, maar ze is niet vergeten wat er net is gebeurd en kijkt me kwaad aan. Haar kwade blik verdwijnt echter snel door de geur van American pancakes.

"En meisjes hebben jullie er zin in?" Mama noemt ons 3 al meisjes vanaf dat we in de kleuterklas zaten en dat is nooit opgehouden. Anna knikt omdat haar mond vol zit. Mama richt zich naar mij terwijl ik ga zitten op de hoge barkruk, die aan het kookeiland staat. "Hoe was het gisteren?" "Goed!" Antwoord ik kort, ze hoeft niet te weten dat Jacob me heeft gekust want dan gaat ze weer te veel vragen stellen of gaat ze haar zorgen maken. "We zouden voor het concert nog even willen gaan shoppen, is dat oké?" Lucy kijkt mama vragend aan en stopt nog een hap in haar mond. "Dat vind ik nu eens een super gedacht! Kies maar iets mooi uit voor vanavond." Ze kijkt me met een wat-krijgen-we-nu-blik aan omdat ze weet dat ik niet graag ga winkelen en ik haal mijn schouders op. Ze steekt haar hand in haar bh en haalt er een briefje van 20 uit, haar geheime portemonnee. "Wil je er nog een Anna?" Ze haalt al een pannenkoek uit de pan en Anna wrijft over haar buik om te tonen dat hij vol zit. "Hoi Tom!" Lucy draait haar hoofd naar de deur en Thomas komt tevoorschijn. Thomas wordt zoals gewoonlijk weer rood en ik slaak een zucht. Die jongen is 1.5 jaar ouder dan wij en loopt nog altijd rood aan als een meisje hem aanspreekt. Typisch.

"Ja dat is wel een leuke... jeans." Ze zucht even terwijl ze het zegt. Ik kijk tevreden in de spiegel. "Anna, je moet niet verwachten dat ik in een mini-jurkje en op stiletto's mee ga gaan. Ik neem deze jeans." Op dat moment komt Lucy het pashokje uit en, zoals ik al dacht, draagt ze een grijs strak jurkje met ruches bij haar taille. Het staat haar prachtig, dat moet ik toegeven, maar ik zou het in nog geen honderd jaar ooit zelf dragen. "Oh wauw!" Horen we Anna vanaf de andere kant van de winkel zeggen. "DIT IS 'M!!" Zegt ze enthousiast en haar voetstappen komen steeds dichter bij. Als ze bij ons aankomt houdt ze een knalrood strapless jurkje vast met rechte halslijn, afgewerkt met subtiele glittertjes. "Daar zouden mijn Louboutins prachtig bij staan." Zeg ik zonder dat ik besef welk woord ik net heb uitgesproken. Lucy en Anna draaien razendsnel hun hoofd naar mij. "Gekregen van Luke..." Zeg ik als antwoord op hun verbaasde blikken. "Jij?" Vraag Lucy, nog steeds verbaasd. Ik knik tevreden. Ondertussen is Anna het paskotje ingegaan en nu komt ze al terug buiten met de jurk aan. "Damn. Ik wou dat ik zo'n figuur had." Zegt Lucy. Eigenlijk heeft ze niet te klagen, ze heeft het mooiste figuur van ons alle 3 en dat weet ze best. "Is hij goed?" Vraagt Anna voor de zekerheid. Ik spring uit de stoel, waar ik me in neer had gezet, en wandel naar Anna. "Als je deze jurk niet neemt mag je vanavond niet mee." Zeg ik zo serieus mogelijk.

"Eten we hier een ijsje?" We staan bij het ijssalon dat Rose me heeft aangeraden. "Hebben ze lekker ijs?" Vraagt Lucy, ze is verzot op ijs en wil alleen het beste van het beste. "Heel de stad praat erover, dus ik denk het wel." Ik wacht niet op een antwoord en wandel al naar binnen. Het is er niet groot. Recht voor de deur staat een grote toonbank met wel 30 smaken ijs erin! Links in de hoek staan 3 tafeltjes met 2 stoelen en rechts in de hoek is een deur naar het terras, waar je prachtig kan zitten. "Cookies en Oreo op een hoorntje alstublieft." Zegt Anna en ze wijst de smaken aan. "Voor mij toffee en karamel graag." Zegt Lucy tegen de vrouw. "Een hoorntje?" Vraagt de vrouw, Susie genaamd, aan Lucy. "Oh oeps, ja." Ze glimlacht. "Oh, jullie hebben marshmallowijs! Dat wil ik en euhm voor mij ook karamel, maar dan in een potje." Ik zeg als laatste mijn bestelling terwijl Anna en Lucy buiten al een tafeltje gaan uitkiezen. "Dat is dan 5,80 in totaal." Ze schenkt me een glimlach. "Hier heb je 6, hou het wisselgeld maar! Bedankt." Ik wandel naar buiten met mijn ijsje en zoek op het terras naar Anna en Lucy. Als ik Jacob zie verstijf ik eventjes en wandel dan verder alsof ik hem niet heb gezien. "Camille!" Roept hij me achterna en ik blijf gewoon doorwandelen tot aan het tafeltje. "Negeren!" Beveel ik Anna en Lucy en ze knikken discreet hun hoofden. Ik schuif een stoel naar achteren en ga er op zitten. Ineens kijkt Lucy naar net iets boven mijn hoofd en ik draai me om. "Oh, jij bent hier ook!" Zeg ik zo nonchalant mogelijk. "Ik dacht dat je me had gezien, Cami." Zegt hij, lichtjes teleurgesteld. "Nee, sorry. Zou je ons nu gerust kunnen laten, Jake." Ik probeer het zo vriendelijk mogelijk te doen klinken en even later wandelt hij met gebogen hoofd terug weg. "Was dat Jacob?" Anna kijkt hem verwonderd achterna en ik knik. 

Een nieuw begin || L.H.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu