A/N
Dit hoofdstuk draag ik op aan KianiKhatriChetri, je bent mijn trouwste lezer en beste vriendin. Zonder jou was dit boek hoogst waarschijnlijk al geëindigd, bedankt!
Enjoy Reading,
Lien
------------------------------------
Ik pak het magazine van onder mijn bed uit, daar had ik het gegooid toen ik het kreeg. Geef dit aub aan Camille, staat er in sierlijke letters op de cover. Het is Lukes handschrift, ik herken het uit duizenden. Het was zijn bedoeling dat ik het lees. Maar waarom geeft hij het dan niet direct gewoon aan mij? Heeft Luke een nieuwe vriendin? Staat er ook op de cover, het is de titel van een artikel dat zich in de binnenkant van het magazine bevindt. Pagina 52-53. Ik blader snel naar de aangegeven pagina en begin de regels te lezen. Het magazine dateert van voor onze barbecue.
Foto
Is dit Lukes nieuwe vriendin?
Het meisje op de foto naast hem is Camille Lisa Longstone. De foto is genomen, toen ze samen naar Australië vlogen vanuit Amerika, toen ze op Lukes schouder in slaap is gevallen. Paparazzi hebben haar ettelijke keren gespot voor het huis van familie Hemmings.
Is ze echt je vriendin, Luke?
Ja dat klopt.
Waarom heb je zo lang gewacht om het aan de wereld te tonen?
Onze relatie is nog redelijk pril, we zijn nog maar en maand en een beetje samen en we wouden eerst zien of het wat zou worden.
Maakt ze je gelukkig?
Veel van mijn fans zullen waarschijnlijk hopen dat ze me niet gelukkig maakt, maar dat doet ze. Camille is het ontbrekende stukje dat ik moeilijk kon vinden.
En waar heb je dat stukje gevonden?
Op het vliegveld, ze zat me onopvallend, dacht ze alle sinds, aan te staren en ze veroverde direct mijn hart. Ik moest en zou haar voor me winnen.
Wat vinden Ashton, Calum en Michael van je nieuwe vondst?
Ze hebben haar nog niet gezien, maar dat zal niet lang meer duren.
Wat denk je dat je fans zullen vinden van haar?
Ik hoop dat ze haar leuk gaan vinden, zoals ik. Uiteraard zullen er negatieve reacties zijn, maar daar gaat ze wel tegen kunnen. Het is een sterke vrouw.
Zie je een toekomst voor je met haar?
Met Camille? Ik denk eerlijk gezegd nog niet veel aan de toekomst. Anders zal ik heel veel tegenslagen tegenkomen. Ik leef in het nu. Natuurlijk wil ik uiteindelijk wel trouwen en kinderen krijgen.
Luke, ik zie dat je met iets zit, vertel het ons.
Oh nee, dat moet je mis zien. Alles is prima.
Het interview met Luke is gedaan en ik merk nu pas dat de tranen onophoudend over mijn wangen rollen. Hij durfde niet, maar wou wel. Dat is nu wel duidelijk. Ineens gaat het boekje open op pagina 67. Er zit een dikke witte enveloppe in. Mijn naam staat er in Lukes handschrift opgeschreven. Ik haal de brief uit het magazine en houd hem vast. Mijn neus druk ik even tegen het papier aan en tot mijn schrik merk ik dat het naar Luke ruikt. Er wordt zachtjes 2 keer op de deur geklopt. "Mogen we binnen komen?" Lucy klinkt bezorgd. Ik knik even, maar besef dan dat ze dat natuurlijk niet kunnen zien. "Uhu." Zeg ik uiteindelijk als ik mijn tranen heb weggeveegd. Ik probeer mijn stem zo normaal mogelijk te doen klinken. "Gaat het al beter?" Vraagt Anna terwijl ze de deur opent en binnenkomt. De brief heb ik snel onder mijn kussen verstopt. Ze komen bij me op het bed zitten en bieden me een pot Ben & Jerry's ijs aan. Cookie dough, mijn favoriete smaak. "Normaal zou ik ja zeggen, maar dat kan ik niet over mijn lippen krijgen. Dus: nee." Ik doe het deksel van de pot en neem de lepel die Anna me geeft aan. Het smaakt heerlijk, net wat ik nodig had. "Wist je het echt niet?" Anna kijkt me vragend aan en ik schud mijn hoofd heen en weer omdat mijn mond vol zit met ijs. "Hij wou het me wel vertellen, alleen ben ik er nu pas achter gekomen." Mijn mond is leeg en ik gooi naar hen het magazine. Ze lezen het vluchtig en slagen dan hun armen weer om me heen.
"Mama,ik wil naar Rainbow Beach en naar Uluru (Ayers Rock)."Ik sta samen met Lucy enAnna in de woonkamer, waar mama een boek aan het lezen is. "En hoe wou je daarnaartoe gaan?" Dat is zo typisch mama, ze wil altijd dat ik mijn ideeën perfectheb uitgestippeld voor dat ik ze aan haar voorstel. "Erin, we zouden het erglief van u vinden als u met ons mee zou willen gaan. Het zou nog liever zijnals je ons erheen kon rijden." Zegt Lucy voorzichtig. "Lucy en ik willen graagzo veel mogelijk van Australië zien en we gaan ervan uit dat jullie dat ook nogniet hebben gedaan." Mama zucht even. "Oké," Zegt ze vervolgens, "wanneervertrekken we?" Ze staat recht om haar valies in te gaan pakken. "Vanavond!" Neemik het woord weer. "Ga naar het tankstation want we zitten bijna zonder benzine en dan kunnen we straks vertrekken, maar eerst maken we een tussenstop in Sydney, ik heb daar nog niet alles gezien." Ik zucht even. Mijn gedachten vliegen direct terug naar het concert, en naar Luke. Ik hou nog altijd ontzettend veel van hem en het voelt niet als een bevlieging. Ik zag echt een toekomst in ons. Dat hij in 5 Seconds of Summer zit maakt het ingewikkelder, maar ingewikkeld kan ik aan. Voor Luke zou ik mijn leven geven. "Waarom mam?" Vraag ik tenslotte. "Omdat ik een verrassing voor jullie heb. Trek iets simpel aan want we gaan niet veel zitten vanavond." Bij de gedachte aan een lange wandeling zucht ik even. Ik heb wandelen altijd vreselijk gevonden en dat gaat niet veranderen. Vanavond is wandelen en Sydney de slechtste combinatie die ik me kan inbeelden. Luke en het concert, ik kan aan niets anders denken. Plots trilt mijn gsm en nog geen seconde later nog is. Ik heb 2 sms'en...
Lukey
Kunnen we praten? Het spijt me...
Lukey
Please, Camille. Vergeef me. Ik weet dat ik het gewoon moest vertellen, maar dat kon ik niet. Ik hou ontzettend veel van je en dat mee ik met heel mijn hart. Geef me nog een kans... Laat het me op zen minst aan je uitleggen, dan begrijp je me hopelijk. Dikke kus... hvj
JE LEEST
Een nieuw begin || L.H.
Fiksi PenggemarNiets is erger dan verhuizen! Al helemaal niet als je een leuk huis had, veel vriendinnen, een prachtige buurt en nog zo veel meer. Camille haar ouders gaan na ontelbaar veel ruzies scheiden en ze besluit om samen met haar broer bij hun moeder te g...