"Wauw, dat is romantisch." Anna en Lucy kijken me aan alsof ik ze gehypnotiseerd heb. Ineens veert Anna recht en begint ze me te ondervragen: "Lievelingskleur?" "Blauw." "Dier?" "Pinguïn." "Broers?" "2: Ben en Jack." "Favoriete pizza?" "Peperoni." Terwijl ik dit zeg grijns ik even. "Wat wilt hij worden?" "Zanger en gitarist." "Beroep van zijn moeder?" "Leerkracht wiskunde." Anna en Lucy staan met hun mond vol tanden. "Je kent niemand zo goed, buiten ons twee." Ik knik omdat ze gelijk hebben. Soms denk ik dat hij denkt dat ik een stalker of zo ben. "En wat was er met Hollister en Rosalie gebeurd?" Lucy is aan het woord nu. "Holly en Rose... Maddison gaat naar het gala met Sean en dat was tegen Holly's verwachtingen en ze liep weg. Nadat Rose en ik haar in de toiletten hebben gevonden begon ze me uit te schelden en zei ze dat ik naar mensen moest gaan die wel om me geven... Dat was de druppel die mijn emmer deed overlopen. En nu heb ik alleen Luke... en jullie natuurlijk." Terwijl ik die laatste zin zeg, zucht ik even kort. "Hoelang zijn jullie hier eigenlijk al." Ik was verbaasd toen mama zei dat ze al aan het wachten waren op mij toen ik net uit school kwam. Normaal zouden ze pas een halfuur nadat school gedaan is er zijn. "We hebben al een paar uur kunnen slapen, terwijl jij nog je examen aan het maken was. Het leek ons leuker om langer te kunnen bijpraten dan te slapen." Zegt Anna en Lucy gaat verder: "Dus hebben we een vlucht vroeger gepakt." Ze glimlachen beiden. Ik kruip wat dichter naar hen toe op mijn bed en slaag mijn armen om hen heen. Ik ben zo blij dat ze er zijn.
"Het eten is klaar!" Mama roept ons vanuit de keuken en we springen direct recht om naar daar te gaan. Thomas loopt op hetzelfde moment als wij zijn kamer uit en verstijft even als hij Lucy ziet. Lucy en Anna zijn er Tommie, zeg ik in mezelf tegen hem. Lucy grinnikt omdat zijn reactie haar ook is opgevallen. "Hoi Tommie." Begroet ze hem. We wandelen de trap af, door de hal en de grote woonkamer die modern is ingericht om vervolgens in de grote keuken met kookeiland aan te komen. Anna en Lucy staan versteld bij het zien van ons huis en dat snap ik wel, zo was mijn eerste reactie ook. "Ah meisjes!" Zegt mama waardoor THomas subtiel kucht. "En Tommie," Gaat ze verder. "Ik heb voor jullie hamburgers gemaakt en voor vanavond zijn er softijs, donuts en popcorn! Amerikaanse avond, here we come!" Zoals altijd is mama overenthousiast en ze bied zelfs aan Lucy en Anna voor om hun stoel onder hen te schuiven. Tommie schenkt ons allemaal cola in en we starten met eten. Mijn Bicky burger is heerlijk en aan Anna's gezicht te zien haar cheeseburger ook net zoals Lucy's hamburger met gefrituurde, gepaneerde kip.
We ploffen ons neer in de grote zetel in de woonkamer en ik neem de doos met allemaal films. "Welke kijken we?" Lucy pakt er een doosje uit en bekijkt even de voorkant. Teleurgesteld legt ze het, na het te hebben bekeken, weer terug weg. "Endless love." Ik duw een ander doosje in Anna's handen en ze knikt goedkeurend terwijl ze de samenvatting aan het lezen is. De film zet ik op en even later is het huis muisstil en hoor je alleen maar het geluid van de film. Plots gaat de bel en ik vloek erg luid. "Wat is er?" Anna en Lucy schieten ook recht en kijken me paniekerig aan. "Het galabal..." Ik ren naar de deur en laat Jacob binnen. "Ik moet me nog snel gaan omkleden, tijd uit het oog verloren." Ik pak de hoes met mijn jurk mee naar boven. Het jurkje laat ik over mijn lichaam glijden en mijn voeten zet ik in de schoenen. Mama komt mijn kamer binnen gewandeld en schudt ontevreden haar hoofd. "Je mist iets." En kijkt dan naar een prachtige zwarte ketting die ze in haar handen houdt. Ze heeft gelijk. "Wauw mam, hij is prachtig. Dank je wel!!" Ik doe de ketting om mijn nek en probeer dan zonder te vallen beneden te raken. Het lukt, gelukkig! Jacob staart me met open mond aan, net zoals Lucy en Anna die ook naar de hal zijn gekomen. Tommie trekt een foto van mij met mijn jurk en via mijn iPhone stuur ik de foto door naar Luke. Op die manier hoop ik dat hij erg veel spijt krijgt dat hij niet kon komen.
Het trage liedje is net gedaan en Jacob haalt zijn handen van mijn heupen vandaan. "Ik ga iets te drinken voor je halen." Zegt hij met een glimlach. Alle meisjes kijken me met een boze blik aan, waarschijnlijk omdat Jacob mijn date is. Rond me staan Maddi en Sean nog steeds te dansen onder toeziend oog van jaloerse Holly. Rose vindt dat Holly over reageert, dat is ze me net komen vertellen en nu staat ze te dansen met Jonas, een heel erg lieve jongen waar we samen wiskunde mee hebben, ze passen goed bij elkaar. "Ik hoop dat je dit lust, er was niets anders." Hij overhandigt me een glas fanta dat ik direct weer wegzet op het dichtstbijzijnde tafeltje. Je hebt colamensen en fantamensen en ik ben duidelijk een colamens. "Waarom kon je vriend niet meekomen?" Jacob komt steeds dichter en dichter in mijn buurt. "Hij moest ergens naartoe met een paar vrienden, Jake." Van dat laatste woord heb ik meteen spijt... wie weet geef ik hem nu hoop dat ik wel bereikbaar ben of zo. "Dus morgen gaat hij er nog niet zijn?" Hij klinkt heel erg hoopvol en ik wil liefst zo snel mogelijk vertrekken. "Nee... wil je me terug naar huis brengen?" Ik zet terug een stap naar achteren want Jacob is nu wel heel erg dicht in de buurt.
Hij duwt heel vluchtig zijn lippen op de mijne...
JE LEEST
Een nieuw begin || L.H.
FanfictionNiets is erger dan verhuizen! Al helemaal niet als je een leuk huis had, veel vriendinnen, een prachtige buurt en nog zo veel meer. Camille haar ouders gaan na ontelbaar veel ruzies scheiden en ze besluit om samen met haar broer bij hun moeder te g...