Chapter 15

863 22 3
                                    

[Jenna's P.O.V.]

De rest van de week was traag. Ik ging nog wel naar school. Niall zou thuis blijven, want ik wilde niet nog een keer zoiets reskeren. Hij zei dat hij nog een keer mee wilde, maar ik had gelijk gezegd dat het voor zijn eigen veiligheid beter was om niet te gaan. Dus toen had Niall gezegd dat hij met mijn moeder ging praten over dat idee om een boek te schrjiven over mijn '1D Tour Experiences'. Als ik echt zeker was dat ik het wilde.

Ik was zeker. Ik had geen idee hoe ik het zou gaan doen. Of wat ik zou gaan opschrijven, maar ik ging zoiezo mee. Hoe dan ook. Dus Niall zou die middag naar mijn huis toe komen. En ik was er niet. Ik was op stomme school.

Dus ik had helemaal geen zin in dinsdag om het zo maar te zeggen. Maar Niall had me maandag avond ervan overtuigd dat ik naar huis moest gaan en gewoon moest gaan slapen zodat ik naar school kon. 

De plotselinge vakantie was een beetje laat gevallen dus dat betekende dat we binnenkort alweer kerstvakantie hadden. En ik had geen idee waar ik kerst ging vieren. Zou ik dan wel weer bekijken.

Toen de week eindelijk, éíndelíjk, voorbij was zuchtte ik opgelucht. Het viel me mee hoeveel ik lastig gevallen werd deze week. Geen fans ofzo... Dat was volgens mij bij Eleanor, Danielle en Perrie heel anders. Misschien was het omdat niemand mij echt kende, en op mijn school stond ik bekend als 'Het nieuwe meisje uit Nederland'. Juist ja.

Ik ging naar huis. Dit weekend zou ik hier blijven had ik besloten. Ik had al zoveel tijd met Niall doorgebracht, en mijn moeder en zusje misten me volgens mij stiekem toch wel.

Ik was dan ook erg blij dat mijn familie mijn keuze om samen met Niall te zijn accepteerde. Ze zouden me altijd steunen, zeiden ze. LIEEEF! Ik kon het wel gebruiken. Ik wilde nou niet zeggen dat ik megaveel haat kreeg, maar sommige mensen (die ik niet eens kende) mochten mij niet en ik wist de reden niet. Maar iedereen kwam voor me op en daarom was ik nog niet weggeakt ik de aardbodem. 

Maar de Directioners waren ook heel lief. Ik vond het dan ook leuk om met ze te praten op twitter. Ik snapte niet waarom beroemdheden altijd zo moeilijk deden als het om praten met fans gaat. Nou, misschien omdat het er zoveel zijn. Dat kan ik best wel begrijpen met Harry's zeventien miljoen volgers op twitter. Maar ik beantwoorde gewoon vragen als mensen ze stelden en volgde met alle liefde mensen terug als ze dat wilden. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

"Maaaaaam! Ik ben thuis!" riep ik toen ik op vrijdag middag thuiskwam. "Heeey Jenna! Eindelijk ben je weer eens echt thuis." Ze praatte me nog eens een schuldgevoel aan, dat mens. Ze had me er van verzekerd dat ze het niet erg vond maar ik wist gewoon dat ze dat wel vond. Ook al zei ze dat niet. Ik gaf haar een dikke knuffel.

"Jenna, we hebben de hele week nog geen tijd gehad om hier over te praten... maar Niall kwam dinsdag hierheen en vertelde over wat hij allang met jou besproken had en vroeg of ik het ook goed vond." Huh? Ik miste iets. Waar heeft ze het ook alweer over?.... O jaaaaa, dat ik mee zou gaan op tour.

"Wil je dat echt graag?" vroeg ze serieus. Ik knikte langzaam. Ik wist dat ik zonder haar toestemming ook kon gaan, maar de vraag was of ik dat ook zou doen zonder haar toestemming.

Ze keek bedenkelijk. "Mag het?" Ik was nu toch wel nieuwsgierig. "Nou, ook al zou ik nee zeggen dan zou je alsnog kunnen gaan. Je bent een volwassene en mag nu voor jezelf beslissen. Maar ik weet niet of ik wel zonodig nee moet zeggen. Want stel dat je dit nou echt wil? En stel dat ik een mega goede kans verpest door nee te zeggen?" Ze was aan het uitstellen. "Mam, als je echt niet wilt dat ik ga dan ga ik ook niet." Ze schudde haar hoofd. "Jenna, natuurlijk mag je gaan! Wat denk jij dan? Niall heeft me alles uitgelegd. De kosten, de reis, waar jullie heen gaan, hoe jullie daar heen gaan, wat jij precies moet doen en ook nog andere geld zaken waar jij ook snel genoeg mee te maken krijgt." Ik luisterde eigenlijk al niet meer nadat ze zei: natuurlijk mag je gaan!

"Just friends" they said... (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu