- Bibi
Ik rij samen met mijn moeder een hele leuke straat in. Na een tijdje zet m'n moeder de auto in een parkeer vak. "Zo, daar zijn we dan. Ben je klaar voor iets nieuws Bieb?". Ik kijk voor me uit, "Ik denk het" antwoord ik. Dit is echt mijn standaard reactie op dingen "Ik denk het". "Kom" zegt mijn moeder en ze stapt uit de auto. We lopen het tuin pad op en mama steekt de sleutel in de deur. "Dit is je nieuwe huis" zegt ze er bij en we lopen samen naar binnen. Het huis staat helemaal vol met meubels en is super leuk ingericht. "Wauw mama, ik wist niet dat jij dit kon" zeg ik vrolijk. Stiekem ben ik wel blij dat ik verhuisd ben, maar ik ga m'n oude huis wel missen. Mama en ik ploffen op de bank neer. "Mooi hé"zegt ze. "Ja! Heb je goed gedaan" zeg ik met een knipoog. Ik heb praktisch zelf alle meubels en spullen uitgezocht, maar mama heeft het wel goed neer gezet. "We hebben ook hele leuke buren, een gezin met 1 kind, een meid van jou leeftijd" vertelt ze. "Oh leuk" antwoord ik. "Die ga ik vast nog wel eens tegen komen" zeg ik er nog achteraan. "Zullen we even in de tuin kijken?" vraag ik. "Ja!" antwoord mijn moeder en we staan op. We lopen naar de achter deur en mama maakt hem open. "Wow, best groot" antwoord ik. "Ja hé, ik weet alleen nog niet wat ik er precies mee wil" antwoord mama. "Lekker groot terras met 2 lekkere lounges banken?" vraag ik. "Dat zou wel kunnen" antwoord mama en ze loopt terug naar binnen. "Zal ik je kamer laten zien?" vraagt ze. "Ja graag" antwoord ik en ik loop achter haar aan de trap op. Op de eerste verdieping zijn er 4 deuren. Mama haar slaapkamer, de wc, de badkamer en helemaal achterin is mijn slaapkamer. Mama doet de deur open en loopt naar binnen. "Wow zo groot!" zeg ik blij. Aan de rechter kant staat er een 2 persoons bed en een grote kleding kast. Tegen de muur waar de deur ook zit staat een bureau. En het gene wat aan de linker muur hangt ben ik wel het meeste blij mee, spiegels. Die spiegels hanger er zodat ik mezelf kan zien met dansen. De hele linker wand hangt er vol mee. "Hier ben ik echt blij mee mam!" Roep ik blij en ik geef haar een knuffel. "Bieb, we moeten er het beste van maken samen, en dat gaat lukken. Oke?" zegt mama. "Ja tuurlijk" antwoord ik. We lopen samen de trap af en ik ga op de bank zitten. "Ik pak nog even wat spullen uit de auto" zegt mijn moeder en ze loopt naar buiten. Ik loop achter haar aan om haar te helpen. Ik hoor de deur naast ons huis open gaan en kijk. "Hoi!" zegt een meisje vrolijk. "Hey" antwoord ik en ik wil door lopen. "Jij bent Bibi toch?" "Ja dat ben ik" antwoord ik. "Ik ben Melissa" zegt het meisje. "Hoi Melissa"antwoord ik en ze lacht naar me. "Ik zie je nog wel!" zegt ze en ze loopt weg. Ik loop naar de auto en pak mijn spullen. Ik breng ze meteen naar boven en zet ze op mijn kamer neer. Ik sluit mijn cd speler aan en zet een muziekje op. Ik doe het raam open en kijk even naar buiten. Er komt een jongen op een scooter langs rijden. "Wow hottie" zeg ik hardop. "Wie?" vraagt mama die ineens achter me staat. "Die jongen op de scooter" antwoord ik en ze komt naast me staan. "Hij is al weg hoor" zeg ik. "Hmm jammer" antwoord ze en ze lacht naar me. Ik loop met haar mee naar beneden en ga op de bank zitten. "Moet ik iets te eten maken?" vraag ik aan m'n moeder. "Ja graag, kijk maar wat er staat. Dan ga ik nog even verder met uitpakken." antwoord ze en ze loopt de trap op. Ik loop naar de keuken en doe de kastjes open. Er staat precies niks. "Mama, misschien moeten we eerst boodschappen doen" Roep ik naar boven. Ohja sorry, hier om de hoek is een frietzaak, haal daar maar iets!" roept ze terug. "Oke, wat wil je?" vraag ik. Ze komt de trap aflopen en zegt "Doe maar een kleine friet met mayo en een kroket." "Oke, mag ik de auto pakken?" vraag ik. "Ja, pak ook gelijk geld uit m'n portemonnee. Die ligt naast de sleutels van de auto." antwoord ze en ze loopt terug naar boven. Ik stap in de auto en rij naar de frietzaak. Ik parkeer de auto en loop naar de frietzaak toe. De jongen van de scooter komt naar buiten lopen met een tas. Heb ik weer. Hij knikt naar me en ik knik terug. Wtf was dit nou weer. "Je skills waren vroeger wel beter Bibi" zeg ik tegen mezelf. Ik loop de frietzaak binnen en ik kan meteen bestellen. "Goede middag" zegt de meneer achter de toonbank tegen me. "Hallo" antwoord ik. "Mag ik 2 kleine friet met mayo en 2 kroketten?" vraag ik. "Jai! 2 kleine friet met mayo en 2 kroketten graag!" roept de meneer naar achteren. "Komt eraan!" wordt er terug geroepen. "Dan wordt het 6 euro alsjeblieft" zegt de meneer en ik geef hem 10 euro. De meneer geeft het wisselgeld en het bonnetje terug. "Bedankt"antwoord ik en ik ga op een stoel zitten. Na een paar minuten komt er een jongen om de hoek lopen met een tasje. Dit zal vast Jai zijn. "2 kleine friet met mayo en 2 kroketten" zegt hij. "Dat zal voor mij zijn" zeg ik tegen hem. "Ik denk het ook"antwoord hij en hij lacht naar me. Voor de rest is er namelijk niemand in de zaak. "Bedankt" zeg ik en ik loop naar buiten. "Tot ziens!" roept Jai me nog na. Ook al zo'n mooie jongen. Ik had veel eerder naar Amsterdam moeten verhuizen.
---
Ik hoop dat jullie dit verhaal leuk gaan vinden! Vergeet vooral niet te stemmen als je een hoofdstuk leuk vind :).
Xxxxx
---
JE LEEST
I'm Sorry Ft. B-Brave
FanfictionBibi is net verhuisd naar Amsterdam. Ze komt al snel terecht in een leuke groep jongens. Is het liefde of vriendschap?