22. Boos

133 8 0
                                    

- Samuel

Ik ben onderweg naar huis en besef me dat ik helemaal niet meer op m'n telefoon heb gekeken sinds vanochtend. Als ik de auto heb geparkeerd loop ik naar m'n huis. Als ik binnen ben ga ik zitten op de bank en kijk op m'n telefoon. Ik open het gesprek met Loïs en zie dat ze ook online is.

Loïs: Fijn Sam
Loïs: Waarom liet je me alleen
Ik: Weet je nog wat er gebeurt is
Loïs: Ik weet alles
Ik: Dan snap je waarom ik je alleen liet.

Meteen gaat m'n telefoon over. 'Loïs' staat er op m'n scherm. "Ja?" Zeg ik als ik op neem. "Waar slaat dit op" zegt ze meteen. "Goeie vraag" antwoord ik. "Ben je met Tim?" Vraag ik aan haar als ik geluiden op de achtergrond hoor. "Nee" antwoord ze droog. "Meen je dit" zeg ik. "Je bent bij hem he" zeg ik er boos achteraan. Het is even stil aan de andere kant van de lijn."Ik was dronken Sam" antwoord ze geirriteerd. "Dus? Ik vind dat geen reden om je zo te gedragen" zeg ik tegen haar. Ik weet gewoon zeker dat ze het niet gaat snappen. "Laat maar" zegt Loïs en ze hangt op. "Nou lekker dan" zeg ik tegen me zelf en ik gooi m'n telefoon op de bank. Waarom is liefde zo moeilijk. Ik wil praten met iemand. Ik ga door m'n contacten en stop bij een paar namen. Ik twijfel bij elke naam. Tot dat ik bij Bibi kom. Ik druk op bellen en de telefoon gaat over. "Hey Sam" zegt ze als ze opneemt. "Kun je langs komen? Ik moet praten" zeg ik direct. "Is goed, ben er over 20 min" antwoord ze en ze hangt op. Super lief van haar. Ik word gelijk al iets vrolijker. Ik loop even naar boven en doe m'n haar in een knotje. Ik word soms zo gek van dat haar. Als ik beneden ben zet ik de deur op een kier en ga ik op de bank zitten. 5 minuten later gaat de kamer deur open en loopt Bibi naar binnen. "Hey" zegt ze en ze komt naast me zitten. "Wat is er?" Zegt ze als ze me aan kijkt. "Loïs" antwoord ik. "Heb je haar gesproken?" Vraagt Bibi. "Jup, lees maar" antwoord ik en ik laat het gesprek zien. "Hmm, en toen?" Vraagt ze. "Ze belde me, en ze was bij Tim Bibi, gewoon bij Tim" antwoord ik en ik merk dat ik boos begin te worden. "Zei ze dat?" Vraagt Bibi. "Nee maar ik vroeg het en ze zei dat het niet zo was maar ik hoorde aan haar stem van wel. Ik weet precies hoe het gaat bij Tim thuis. Ik hoorde al die geluiden gewoon" zeg ik als ik een brok in m'n keel voel komen. "Wil je de relatie stoppen?" Vraagt ze voorzichtig. "Ja en nee" antwoord ik twijfelend. "Ik weet het niet, ze is nu gewoon bij Tim.. Ze hoort toch hier te zijn?" Vraag ik als er een traan over mijn wang rolt. "Je hebt gelijk" antwoord Bibi en ze trekt me in een knuffel. Ze wrijft over m'n rug en ik moet gewoon huilen, ik kan het niet meer inhouden. "Sam, kijk me is aan" zegt ze na een tijdje. Ik laat haar los en kijk haar aan. "Ze is jou niet waard, als ze jou zo behandeld hoort ze niet bij jou. Laat d'r lekker naar Tim gaan, ze komt er vanzelf wel achter dat jij beter bent." Vertelt ze. Ik knik en zeg "en moet ik haar dan weer terug bij me laten of juist niet?" "Dat is je eigen keuze maar ik zou dat persoonlijk niet doen, ze heeft je vertrouwen beschadigd en misschien wel helemaal weg genomen" zegt ze. "Het ligt nu bij Loïs Samuel" zegt ze er achteraan. "Ik wil het niet meer, ze kan d'r spullen komen halen" zeg ik volovertuiging na een tijdje stilte. Bibi knikt naar me en kijkt even snel op haar telefoon. "Bedankt" zeg ik tegen haar als ze weer naar mij kijkt. "Geen dank Sam, daar ben ik voor" antwoord ze en ze lacht. "Je bent een speciale meid, Dioni moet blij met je zijn" zeg ik. "Lief van je" antwoord ze en ze geeft me een knuffel. "Dan ga ik maar weer naar mijn eigen huisje" zegt ze. "Is goed" antwoord ik en we staan alle 2 op. Ik loop mee naar de deur en zwaai haar uit. Ik plof op de bank neer en pak m'n telefoon. Hoe ga ik dit tegen Loïs zeggen? Over app is zo bullshit. In het echt word hel. Ik bel wel, denk ik. Ik druk op het telefoontje en bel Loïs. "Hoi" zegt ze als ze opneemt. "Lekker enthousiast" antwoord ik kortaf. "Ik sliep" zegt ze. "Ik heb een leuke tijd met je gehad maar ik kan het niet meer" zeg ik in 1 zin. "Wat zeg je? Meen je dit?" Antwoord ze. "Ik wil je niet kwijt Loïs, maar Tim is misschien beter voor je" zeg ik als ik voel dat ik moet huilen zo. "Samuel nee" antwoord ze en ze begint te huilen. "Jawel, het is niet anders" zeg ik hard. "Slaaplekker Loïs, ik hou van je" zeg ik en ik hang op. Ik loop meteen naar boven en duik m'n bed in. Ik app Bibi meteen.

Ik: Hey, Ik heb met Loïs gebeld en ik heb gezegt dat ik niet meer verder wil..
Bibi: Aaw.. Wel goed dat je het meteen hebt gezegt. Je bent sterk Samuel! Je kan dit x
Ik: We gaan het zien..
Bibi: Hoe reageerde ze?
Ik: Ze moest huilen en wilde het niet. Ik zei dat Tim beter was voor haar maar dat wilde ze niet geloven
Bibi: Hmm okee.. Snap niet dat ze dat niet geloofde maar goed
Ik: Tja.. Dat is Loïs
Bibi: Samuel, nu lekker je bed in en slapen
Ik: Ik lig al hahahah
Bibi: Je kan teminsten nog lachen ;) Bibi: Slaaplekker x
Ik: Hahaha is zo
Ik: Dankje. Jij ook Bibi x

Ik leg m'n telefoon weg en kijk naar het plafond. Ga ik dit echt doen? Ik sluit m'n ogen en val vrijwel meteen in slaap.

I'm Sorry Ft. B-BraveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu